Pour qui ?

Bureaux d'architecture et de planification, de construction, de développement informatique, de médias et de marketing ainsi que tous les secteurs d'activité qui pivotent autour des projets : bureaux de consulting, secteur immobilier et secteur public.

Notes moyennes

7 avis
  • Note globale 5 / 5
  • Facilité d'utilisation 5 / 5
  • Service client 5 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.5 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 30,00 $US/mois
  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Qalgo
  • http://qalgo.de/en/
  • Fondé en 2012

En savoir plus sur Synapcus

Synapcus est un logiciel d'entreprise basé sur le web (ERP) développé spécifiquement pour les PME axées sur les projets et les services, y compris les fonctionnalités spécialisées pour les bureaux d'architectes, les entreprises de construction et les promoteurs immobiliers. Dix ans d'expérience de la plateforme Synapcus dans divers secteurs ont permis de mettre en œuvre de manière optimale et rentable vos processus métiers. La priorité est de fournir des solutions high-tech aux clients.

Synapcus - Fonctionnalités

  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des idées
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion du budget
  • Modèles personnalisables
  • Méthodes Agile
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban
  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Bâtiments résidentiels
  • CRM
  • Commerce
  • Demandes de renseignements et soumissions
  • Estimation
  • Gestion des contrats
  • Gestion des sous-traitants
  • Intégration comptable
  • Ordres de changement
  • Rapports d'incidents
  • Sous-traitants
  • Suivi des équipements
  • Suivi du budget et coût des tâches

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Logiciels équivalents

Avis les plus utiles sur Synapcus

Synapcus for interior designers

Publié le 26/08/2018
Adriana P.
Event Scenographer / Window dressing
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: As a scenographer and interior designer project manager and company owner, I'm active especially in large projects of residential real estate development, projects ranging from the concept phase to implementation and site supervision. I’m usually working with many collaborators and subcontractors with whom I must regularly exchange information about the state although each can be in a different geographic location. The Synapcus web-platform allows all participants access to information based on different specific rights, it can be used on MAC which for architects and designer is a “must have”, sends notification whenever the situation in a project runs out of control, which greatly aids the successful completion of projects.

Avantages: a. Web Application
b. Available on MAC
c. Collaboration
d. Exchange Document Management Platform
e. Email Notification
f. Friendly User Interface
g. Budget-time-quality project control with graphical display of the result
h. Invoicing, Fee planning and Cashflow
i. Subcontractors Management and Evaluation
Controlling and billing are not issues with which a Designer wants to lose much time because his focus is on design. The Synapcus platform provides an intuitive and easy-to-understand controlling graphic of the project. Subcontractors’ evaluation is another valuable feature of the software for a project manager which has to take shortly decisions about the companies to involve into the project realization based on previous collaborations.

Inconvénients: The platform is not yet available in Romanian language.

Owner and Managing Director Construction Company VREAUCASANOUA

Publié le 24/09/2018
Bogdan A.
Engineer
Génie civil, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I have been using the Synapcus web application for 2 years now and the performance of the projects has improved since by 10%.

Avantages: I am the co-owner of the construction company VREAUCASANOUA - "I want a new house" for over 10 years. Organizing and developing a building project is a very complex process from designing, organizing auctions and evaluating suppliers to selecting subcontractors and implementing the project.
I appreciate the application most:
 web application
 Management and supplier evaluation
 Resource planning - budget and time
 Risk management
 Feasibility analysis of projects
 Notification by email
 Controlling and prognosis
 Document management

Inconvénients: I have no complaints regarding the product. Maybe it could support other languages besides english and german.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Qalgo le 25/09/2018

Thank you very much for the good review. We will release also a romanian and franch version in 2019.

A pleasant , useful,reliable work tool

Publié le 03/09/2018
Constantin Z.
Consultant - High rise operation manager
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: Version d’essai gratuite
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: In condo construction consulting business with a lot of consultants plus trades involved in the overall process till the final occupancy is achieved this tool is a must in order for you to present an overall picture to the owners in terms of resources and time frames to be allocated within.

Avantages: Estimating was a breeze , easy to use even using mobile devices - on the go!
Conclusions and analysis much more at hand at the end of the work day or as a fact for the whole month!
It facilitates also cross departments interconnection along the way.
PM in construction are gonna love this!

Inconvénients: As a matter of fact at the first glance it looks that it gives you more than you can handle
It will be nice to see more linkage from the app for different documents types.
Time zone difference between Europe and North America imposes office space here.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Qalgo le 05/09/2018

Thank you very much for the review.

Kind regards
Adrian Engelmann

Synapcus Canada

Publié le 27/08/2018
Mircea P.
Application Development Analyst - Team Leader
Services et technologies de l'information, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Having an All In One , centralized hub saving lots of time on project management for sure. Sharing and finding content across departments , great analysis for ongoing projects it's a must for any company.

Avantages: Easy to use, all in one platform, centralized and well organized tool for projects, team work , document sharing, intelligent tracking.

Inconvénients: A little bit crowded at first but easy to peak up after. Overall very good tool

Réponse de l'éditeur

envoyé par Qalgo le 01/09/2018

Thanks for evaluating our product. We would like to know what we could improve on our customer support since we didn't get any stars on it.

best greetings
Synapcus team

Life is much easier

Publié le 06/09/2018
Utilisateur vérifié
Solutions Designer
Cabinets médicaux, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: Version d’essai gratuite
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: I'm a software consultant and found out about this software from a friend. I'm very impressed with the software features web UI interface. Currently, I have a custom home builder and a chain of dental offices that are very happy with the software. Easy installation and very minimum maintanance required.

Inconvénients: So far I couldn't find anything... maybe more out of the box reporting will be good.

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