Qui utilise Synapcus ?

Bureaux d'architecture et de planification, de construction, de développement informatique, de médias et de marketing ainsi que tous les secteurs d'activité qui pivotent autour des projets : bureaux de consulting, secteur immobilier et secteur public.

Description de Synapcus

Synapcus est un logiciel d'entreprise basé sur le web (ERP) développé spécifiquement pour les PME axées sur les projets et les services, y compris les fonctionnalités spécialisées pour les bureaux d'architectes, les entreprises de construction et les promoteurs immobiliers. Dix ans d'expérience de la plateforme Synapcus dans divers secteurs ont permis de mettre en œuvre de manière optimale et rentable vos processus métiers. La priorité est de fournir des solutions high-tech aux clients.

Informations sur Synapcus

Qalgo

http://qalgo.de/en/

Fondé en 2012

Prix de Synapcus

Synapcus est disponible à partir de 40,00 $US/mois. Synapcus n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. Voir plus d'informations concernant le prix de Synapcus ci-dessous.

À partir de

40,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

Synapcus - Fonctionnalités

Logiciels de gestion de projets
Diagrammes de Gantt
Gestion des idées
Gestion des portefeuilles
Gestion des ressources
Gestion du budget
Modèles personnalisables
Méthodes Agile
Méthodes classiques
Outils de collaboration
Portail client
Suivi des étapes
Suivi du temps et des dépenses
Suivi progression/coût
Tableau kanban
Accès hors ligne
Accès mobile
Bâtiments résidentiels
CRM
Commerce
Demandes de renseignements et soumissions
Estimation
Gestion des contrats
Gestion des sous-traitants
Intégration comptable
Ordres de changement
Rapports d'incidents
Sous-traitants
Suivi des équipements
Suivi du budget et coût des tâches

Avis sur Synapcus

Afficher 5 avis sur 8

Note globale
4.9/5
Facilité d'utilisation
4.6/5
Service client
4.8/5
Fonctionnalités
4.5/5
Rapport qualité-prix
4.5/5
Adriana P.
Event Scenographer / Window dressing
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 26/08/2018

"Synapcus for interior designers"

Commentaires: As a scenographer and interior designer project manager and company owner, I'm active especially in large projects of residential real estate development, projects ranging from the concept phase to implementation and site supervision. I’m usually working with many collaborators and subcontractors with whom I must regularly exchange information about the state although each can be in a different geographic location. The Synapcus web-platform allows all participants access to information based on different specific rights, it can be used on MAC which for architects and designer is a “must have”, sends notification whenever the situation in a project runs out of control, which greatly aids the successful completion of projects.

Avantages: a. Web Application
b. Available on MAC
c. Collaboration
d. Exchange Document Management Platform
e. Email Notification
f. Friendly User Interface
g. Budget-time-quality project control with graphical display of the result
h. Invoicing, Fee planning and Cashflow
i. Subcontractors Management and Evaluation
Controlling and billing are not issues with which a Designer wants to lose much time because his focus is on design. The Synapcus platform provides an intuitive and easy-to-understand controlling graphic of the project. Subcontractors’ evaluation is another valuable feature of the software for a project manager which has to take shortly decisions about the companies to involve into the project realization based on previous collaborations.

Inconvénients: The platform is not yet available in Romanian language.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 26/08/2018
Bogdan A.
Engineer
Génie civil, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 24/09/2018

"Owner and Managing Director Construction Company VREAUCASANOUA"

Commentaires: I have been using the Synapcus web application for 2 years now and the performance of the projects has improved since by 10%.

Avantages: I am the co-owner of the construction company VREAUCASANOUA - "I want a new house" for over 10 years. Organizing and developing a building project is a very complex process from designing, organizing auctions and evaluating suppliers to selecting subcontractors and implementing the project.
I appreciate the application most:
 web application
 Management and supplier evaluation
 Resource planning - budget and time
 Risk management
 Feasibility analysis of projects
 Notification by email
 Controlling and prognosis
 Document management

Inconvénients: I have no complaints regarding the product. Maybe it could support other languages besides english and german.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Qalgo le 25/09/2018

Thank you very much for the good review. We will release also a romanian and franch version in 2019.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 24/09/2018
Thomas K.
IT-Administrator
Urbanisme et architecture, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 11/11/2019

"Review :)"

Commentaires: It´s easy to depict workflows. So we´re testing the ticketing-tool this time.

Avantages: I think it´s a central and important tool for our company to manage our daily business.

Inconvénients: Sometimes, there are a few problems with the performance. The system is powerful but sometimes to slow.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Qalgo le 13/11/2019

Dear Synapcus user,
thank you for your review. The performance issue on your particular on-premise Synapcus system was analyzed and improved with the new Synapcus Version 2.33.007. The main causes (sync ajax call for the burger menu and unneccessary agent run over the day) are now resolved. The responce times are now in the normal range for a web app.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 11/11/2019
Constantin Z.
Consultant - High rise operation manager
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 03/09/2018

"A pleasant , useful,reliable work tool"

Commentaires: In condo construction consulting business with a lot of consultants plus trades involved in the overall process till the final occupancy is achieved this tool is a must in order for you to present an overall picture to the owners in terms of resources and time frames to be allocated within.

Avantages: Estimating was a breeze , easy to use even using mobile devices - on the go!
Conclusions and analysis much more at hand at the end of the work day or as a fact for the whole month!
It facilitates also cross departments interconnection along the way.
PM in construction are gonna love this!

Inconvénients: As a matter of fact at the first glance it looks that it gives you more than you can handle
It will be nice to see more linkage from the app for different documents types.
Time zone difference between Europe and North America imposes office space here.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Qalgo le 05/09/2018

Thank you very much for the review.

Kind regards
Adrian Engelmann

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 03/09/2018
Mircea P.
Application Development Analyst - Team Leader
Services et technologies de l'information, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 27/08/2018

"Synapcus Canada"

Commentaires: Having an All In One , centralized hub saving lots of time on project management for sure. Sharing and finding content across departments , great analysis for ongoing projects it's a must for any company.

Avantages: Easy to use, all in one platform, centralized and well organized tool for projects, team work , document sharing, intelligent tracking.

Inconvénients: A little bit crowded at first but easy to peak up after. Overall very good tool

Réponse de l'éditeur

envoyé par Qalgo le 01/09/2018

Thanks for evaluating our product. We would like to know what we could improve on our customer support since we didn't get any stars on it.

best greetings
Synapcus team

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 27/08/2018