Qui utilise RAKEN ?

Raken travaille avec des entrepreneurs généraux et des sous-traitants de toutes tailles, des petits entrepreneurs aux plus grandes entreprises.

Description de RAKEN

Raken a été nommé nº 1 par le Daily Reporting Software et fait partie du top 5 des applications mobiles pour la construction selon AGC National. C'est l'application de reporting quotidien la plus simple et la plus rapide, qui vous fait gagner du temps dans votre processus de reporting quotidien. Tapez ou dictez des informations au cours de la journée directement à partir de votre téléphone/tablette sur le chantier. Ajoutez des images de construction, des vidéos et des pièces jointes à votre rapport et à la fin de la journée, envoyez votre rapport quotidien par e-mail !

Informations sur RAKEN

RAKEN

https://www.rakenapp.com/

Fondé en 2014

RAKEN Logiciel - 1
RAKEN Logiciel - 2
RAKEN Logiciel - 3
RAKEN Logiciel - 4
RAKEN Logiciel - 5
Vidéo de RAKEN
Play
RAKEN Logiciel - 1 - aperçu
RAKEN Logiciel - 2 - aperçu
RAKEN Logiciel - 3 - aperçu
RAKEN Logiciel - 4 - aperçu
RAKEN Logiciel - 5 - aperçu

Comparez RAKEN à des logiciels similaires

À partir de

s/o
40,00 $US/mois
49,00 $US/mois
64,95 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Oui
Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Non
Essai gratuit Non
Essai gratuit Non

Déploiement et prise en charge de RAKEN

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

RAKEN - Fonctionnalités

  • API
  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Bâtiments résidentiels
  • CRM
  • Commerce
  • Coût des tâches
  • Demandes de renseignements et soumissions
  • Données en temps réel
  • Estimation
  • Estimation des projets
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des offres
  • Gestion des ordres de changement
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Gestions des permis
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Piste d'audit
  • Planification
  • Planification de projets
  • Pour architecture, ingénierie et construction
  • Programmation des tâches
  • Projections
  • Projets multiples
  • Rapports d'incidents
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stockage de documents
  • Suivi de la conformité
  • Suivi de la progression
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des équipements
  • Suivi du budget et coût des tâches
  • Suivi du temps des projets
  • Tableau de bord d'activités

Logiciels de gestion du bâtiment : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de sous-traitants
  • Budgétisation et prévision
  • Coût des tâches
  • Données en temps réel
  • Estimation
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la sécurité
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des factures
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des offres
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des tâches
  • Gestion des tâches
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Piste d'audit
  • Planification
  • Programmation des tâches
  • Projections
  • Projets multiples
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des projets
  • Suivi des qualifications
  • Suivi des statuts
  • Suivi des tâches
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps des projets
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Tableau de bord d'activités

Logiciels pour entrepreneurs : afficher la liste complète

RAKEN - Alternatives

Plus d'alternatives à RAKEN

Avis sur RAKEN

Lire les 169 avis

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par note

5
119
4
45
3
5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Aneisha L.
Aneisha L.
Chief Operating Officer
Génie civil, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/10/2018

"Do we love Raken? Yes, let me count the ways!"

Commentaires: Just amazing! It doesn't matter if it is billing, recommendations, walking a non-tech employee through logging on, assisting on feature access or training, this company is by far one of the best in customer service and the level of power for field reporting is superior to anything we have had in the past!

Avantages: 1. Cloud based (no expensive servers, no storage limits)
2. Extremely easy to use
3. Allows Foremen/Superintendents to have very detailed field reports
4. Can share photos, recordings, weather, and reports with a link vs. large emails
5. Can track jobs by crews, employee, and cost codes
6. Easily document weather delays
7. Voice recording allows for a LOT of flexibility and complete detail
8. Phone, ipad, tablets or desktop are part of the accessibility with just a logon
9. All this at an affordable price
10. If you need to go to mediation and/or court, this is quite the electronic storage
11. Allows for employee to sign the time/work performed and no accidents
12. Easily modify your daily field report for different jobs.

Inconvénients: 1. We started when it first launched and it didn't have all the features but they were listening and added new things constantly
2. Would like to see more gps functions later for time card validating

Réponse de l'éditeur

envoyé par RAKEN le 30/10/2018

Thanks for your time writing this review and feedback, Aneisha! This is very exciting to hear. We have built Raken based on customer feedback and will continue to do so. Thank you!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/10/2018
Joe M.
Owner - Manager of Decorative Concrete Division
Construction, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/03/2019

"Super Easy & Effective"

Commentaires: Has been great. Customer support is excellent. They check in to make sure everything is OK frequent on the beginning while you are learning. After that they still occasionally check in & if you message them on the RAKEN site they are quick to respond.

Avantages: The ease of tracking what is going on with my jobs & being able to hold others accountable by having record of the quality of work we are doing. We polish concrete so in the past without this program we would polish a floor & other trades would come in & abrade the floor with the grit & grime brought in & not cleaned up because the parking lots are rarely finished until the end. When the job was ready to turn over to the customer of course the shine was not as good & we would get the blame for not polishing well originally. Now we have documented readings of our shine & no issues. The GC's really like this as well as I email to them daily to show our progress & things we need them to do to operate.

Inconvénients: I have no complaints. I do have a suggestion if you could make the workers to where if you made a mistake while inputting their information (name) to be able to edit instead of having to delete & redo. Not a big deal if that is not east to do.

Réponse de l'éditeur

envoyé par RAKEN le 14/03/2019

Hey Joe, thank you for the great feedback and review, we love hearing stories of how Raken helps our customers protect their work and communicate easily and effectively. As for editing worker information, we would love to assist in answering this request for you. Please reach out to us at help@rakenapp.com or give us a call at 866-438-0646. Thanks Joe!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/03/2019
Gabrielle H.
Construction Management Major
Construction, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/02/2019

"Professional Daily Reporting App"

Commentaires: Effective and efficient way to keep track of data and information for construction and contracting companies. This software supports the growing interest in using new technology in the workplace, especially in construction.

Avantages: Very basic and simple way to keep track of daily reports, time cards, and daily tasks while out on the job site. The app can be used on Apple or Android devices. Weekly and monthly summaries are automatically sent to your email from the app, which is very convenient and cuts time of actually having to enter data manually onto spread sheets. Updates through pictures and videos of projects and job sites from anyone is another great feature of the software. Time cards are automatically updated and can be edited as needed by the company or by the employee without the hassle of having to log into HR.

Inconvénients: The app is meant to make daily tasks easier to keep track of, but that doesn't mean that it will keep track of everything and won't have software issues along the way. Depending on the amount of system update tracking, older devices, especially smartphones, may not be supported at all or for very long. That is important to look into when looking for a safe and efficient app that deals with information that is vital to your company. There also is not a backup guarantee if something with the system crashes so always have another way of tracking your data!

Réponse de l'éditeur

envoyé par RAKEN le 25/02/2019

Thanks for the review, Gabrielle! Glad to hear Raken is working out well for you. We have the ability to customize survey questions, which will help you keep track of your information, but if there¿s anything more specific you¿d like to see, please let us know! We¿re constantly working on developing new tools that will help improve you with your daily tasks, so feel free to reach out by email to help@rakenapp.com. Thanks!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/02/2019
Isauro G.
Isauro G.
Project Engineer
Construction, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/01/2019

"Raken Review"

Commentaires: We have been using the Raken app now for almost 8 months. We have found that this greatly cuts on paper waste, and improves response time by having uploads available in real time.

Avantages: We are a commercial wood framing company. The best feature of this app is the ease of use for all of our foremen. The speak-to-text works great, and uploading pictures are simple. This gives us plenty of real-tie information.

Inconvénients: Once you have multiple projects going, sometimes it is difficult to find a specific log that mentions a key item you are looking for from a month or two ago. A keyword search feature to sort through the daily logs would be nice.

Réponse de l'éditeur

envoyé par RAKEN le 04/02/2019

Thanks for the feedback, Isauro! Really glad to hear that Raken has been working out well. In regards to the keyword search, you can actually use the 'Dashboard' tool from the app to search through all your old reports. Once in the 'Dashboard', there's a search icon in the top right, feel free to contact our support if you need any help@rakenapp.com if you need assistance. Thanks again!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/01/2019
Skip S.
Skip S.
Sr Superintendent
Construction, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/10/2018

"Construction Technology Trends 2018"

Commentaires: I have not been using it that log and am just getting started on a new project, so not that many subs are on board. I think it is adequate but could have a few more features where you can customize tabs. It doesn't seem like it is not that easy to filter and search topics (but i'm not completely familiar with all features).

Avantages: Raken is fairly simple to use. Its feature are not complex or convoluted, and it covers enough to reflect accurate daley activities. I use the software mostly through my phone, but you have the option to do it from a PC.

Inconvénients: Depending on network coverage using from your phone can be negative. When you go into the photo app you can't see the dates photos were taking making it difficult to select correct date range. If sub contractors are inputting info, it would be nice if it showed within specific area (subs work log) real time, so that it can be integrated within licensed users Log (not separate)

Réponse de l'éditeur

envoyé par RAKEN le 15/03/2019

Thanks for your feedback, Skip! Please stay tuned as we're about to release an app version which supports offline. We will be sure to discuss your feedback regarding subcontractor data inputs with our Product team. For the meantime, feel free to use the 'Dashboard' functionality from either the mobile or web app. It includes a newsfeed of activities from inputs from the field - GC and subcontractor alike. Please contact us at help@rakenapp.com if you need assistance. Thank you!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/10/2018