Field Service Lightning

Field Service Lightning

par Salesforce

Qui utilise Field Service Lightning ?

Businesses in need of service-as-a-software solution for field services.

Description de Field Service Lightning

Field service solutions at Salesforce can transform every service moment by empowering companies to deliver faster, smarter, connected service from the contact center to the field all on the World's #1 CRM platform. It intelligently schedules and optimizes work, and provides every frontline mobile employee with access to the information they need to get the job done while in the field.

Informations sur Field Service Lightning

Salesforce

http://www.salesforce.com/

Fondé en 1999

Prix de Field Service Lightning

Field Service Lightning n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Field Service Lightning est disponible à partir de 75,00 $US/mois.

À partir de

75,00 $US/mois

Prix

Billed Annually

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

Field Service Lightning - Fonctionnalités

Logiciels d'affectation du personnel
Accès mobile
Base de données de clients
Facturation
Gestion des contrats
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Portail libre-service
Routage
Suivi de l'historique des services
Accès mobile
Base de données de contacts
Devis
Facturation
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Planification
Recouvrement des paiements sur le terrain
Routage
Signature électronique
Suivi de l'historique des services
Suivi du temps en ligne
Base de données de clients
Création de bons de travail
Devis
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des stocks
Gestion des tâches
Maintenance préventive
Planification
Rendez-vous récurrents
Routage

Avis sur Field Service Lightning

Afficher 5 avis sur 16

Note globale
4,2/5
Facilité d'utilisation
4,1/5
Service client
4,1/5
Fonctionnalités
4,5/5
Rapport qualité-prix
4/5
Alexis R.
Customer Service Rep
Télécommunications, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/12/2019

"Salesforce is Winning! "

Commentaires: Field Service Lighting is by far a great product! It keeps all my files separate and organized! I love it!

Avantages: I absolutely love Salesforce! Salesforce helps my work day go by with ease! It keeps me organized and on task! Plus I love how it keeps all my co-workers and I stay on the same page, with each case!

Inconvénients: Salesforce, sometimes when opening up a new case, can be slow. That is my only complaint. Salesforce is typically really great!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/12/2019
Utilisateur vérifié
PMO Manager
Construction, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 31/07/2019

"Great Field Service Product with a lot of depth"

Commentaires: We have a large field presence and FSL is vital to our business in scheduling and collecting info from the field

Avantages: I self-implemented so the ability to quickly extend the package with flows was great

Inconvénients: It took Salesforce awhile after acquisition to turn this into a real product, but it is rather impressive now

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 31/07/2019
Scott M.
Manager
Hôpitaux et soins de santé, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/06/2020

"Excellent interface and ease of use "

Avantages: Field Service Lightning has a beautiful interface for my team to find and schedule our field engineers to get to our customer sites. With the use of dynamic rules on how engineers are selected and the use of the area map is very helpful and it takes away the guessing of hoping we are selecting the correct personnel.

Inconvénients: The user experience from the field engineer side using the IPhone app our team has heard a lot of complaints on how the notification is not loud enough and where notifications are not seen. Also where when they press on the accept button it does not always talk back to the software. Our solution to this was to go with a Salesforce integration that uses SMS when dispatch is selected on a case. I do have to note a factor on why this may be happening - our engineers are not always in great cell zones given we work in hospitals and x-ray rooms.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/06/2020
Jay C.
Vice President
Services financiers, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/12/2019

"Planet Salesforce Delving into Field Service"

Commentaires: It was just a mere upsell by the sales staff at Salesforce. We all know Salesforce it is a cut throat environment and it was a case of account executives looking for an easy upsell for their team's quota relief.

Avantages: I like the fact that Salesforce is now in the field service industry with Field Service Lightning. This essentially means that Salesforce is no longer stuck within the four walls of the office and now has endless reach to all technicians in the field.

Inconvénients: I strongly dislike that FSL's "Out of the Box" and extremely generic. There is little to know industry specific aspects associated with the software and there's a myriad of other SaaS softwares that are industry specific. FSL is not a one size fits all platform.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/12/2019
Marcus B.
Scope evaluator
Immobilier, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 18/03/2020

"Great tool"

Commentaires: This software has changed the way we schedule and run our daily routes.

Avantages: We implemented this software in our scheduling and it has drastically cut down on our field teams travel times. Very helpful.

Inconvénients: There are a lot of forms to fill out to get the software running correctly. 6 months in and we still are battling some bugs.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 18/03/2020