SAP Business One

Qui utilise SAP Business One ?

Les petites et moyennes entreprises qui connaissent idéalement une croissance rapide dans leur secteur. Les entreprises partenaires sont plus particulièrement W&D, les fabricants discrets/de process, les organismes à but non lucratif et les entreprises de services professionnels et d'habillement.

Description de SAP Business One

SAP Business One est une solution de gestion d'entreprise complète, abordable, facile à mettre en œuvre et disponible sur site, dans le cloud ou alimentée par la toute dernière base de données informatique en mémoire de SAP : SAP HANA.

Elle est proposée en différentes versions spécifiques aux secteurs et est conçue pour évoluer avec votre entreprise.

Sapphire est le principal partenaire Or de SAP Business One (http://www.sapphiresystems.com/).

Informations sur SAP Business One

Sapphire Systems

http://www.sapphiresystems.com

Fondé en 1993

Vidéo de SAP Business One
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Présentation des tarifs de SAP Business One

SAP Business One n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement et prise en charge de SAP Business One

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Installation (Mac)
  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

SAP Business One - Fonctionnalités

  • CRM
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la distribution
  • Gestion de projets
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des commandes
  • Gestion des ressources d'entreprise
  • Gestion des ressources humaines
  • Gestion des stocks
  • Gestion financière
  • Rapports et analyses

Logiciels ERP : afficher la liste complète

  • Achats
  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de la formation
  • Gestion de projets
  • Gestion des commandes
  • Gestion des employés
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion du marketing
  • Gestion financière
  • Mesure des performances
  • Planification
  • Suivi du temps et des dépenses

Logiciels de gestion d'affaire : afficher la liste complète

SAP Business One - Alternatives

Plus d'alternatives à SAP Business One

Avis sur SAP Business One

Lire tous les avis

Note moyenne

Facilité d'utilisation 3,8
Service client 4
Fonctionnalités 4,3
Rapport qualité-prix 4

Évaluer le logiciel

Partagez vos expériences avec d'autres acheteurs de logiciels.

Écrivez votre avis !
Rom rulida -.
Marketing Funnel Specialist
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/03/2018

"Easy to use with almost complete functionality"

Commentaires: Easy-to-use ERP System with not-so-complicated functionalities.

Avantages: SAP Business One is an ERP System that is designed for Small and Medium Entities. With a highly interactive Graphical User Interface (GUI), it allows users to easily navigate the system within a few minutes of using it. Another good feature of SAP Business One is how it divided the different business functions by modules which allow a point-and-click capability to users. Unlike its more complex counterpart, SAP All-in-One, SAP Business One removed the need to use T-codes which is a huge advantage for users who are not particular in memorizing hundreds of codes to process transactions. With that in mind, SAP Business One still covers almost all of the fundamental business process of entities along with the capability to be customized using Table and Fields Management Queries.

Inconvénients: Considering that it is an ERP Software, the adaption of Generally Accepted Accounting Principles is not fully maximized. Users that are particular in accounting might notice that some of the journal entries are not in accordance with the applicable standard in their country. This is due to the fact that there's only a limited option when it comes to the Chart of Account to be used as well as the customization of accounts.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/03/2018
Utilisateur vérifié
DevOps
Biotechnologie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/01/2020

"The best RP in the market"

Commentaires: I was the Admin that set up this software in a small business (up to 50 persons) and I don't have any issues with the software, I program some modules apart and connected it to SAP BO without problems

Avantages: This is an easy to use ERP, cheap and designed accordingly to small business (10 - 100 peoples) without any problems, Is a low-cost efficient software.

Inconvénients: It is a little bit difficult to understand it at the beginning, but when you familiarize yourself with the System all is good with it. Has a few issues with the 10.0 Desktop version

Réponse de l'éditeur

envoyé par eNoah le 24/02/2020

Great. Thanks for the positive feedback.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/01/2020
Raul E.
IT Business Analyst
Pétrole et énergies, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/01/2021

"SAP ECC 6.0"

Commentaires: With business one I use the software in HR business process such as hiring , leaving , time management and payroll. Also all vendors and customer payments.

Avantages: The structure of the modules and the configuration tab. It is easy to browse and move around the user graphical Interface.

Inconvénients: There are configuration which is displayed with german language. These features should be removed as is difficult investigate when issues displayed.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/01/2021
Utilisateur vérifié
Coordinador de tesorería
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/07/2018

"Overall my experience has been good but I would expect much more from this software"

Avantages: I usually use the bank management module is very friendly when creating seats and visualize movements in bank, to register suppliers or customers is great because it links the information of the RIF directly with the seniat platform so there is no error at the time of creating a new client, what I like about the system is that it is not integrated like others that have an administrative system and another accounting system that has it all in one single and at the moment of making a record they can be visualized in the reports .

Inconvénients: What I liked the least about this software is that it does not have the necessary support by the company that implements the system, they do not have timely answers to some questions which makes it difficult to work, on the other hand when creating seats if There was an error in the project if you let the change, however, the same thing does not happen with the distribution rule. I feel that it should not happen because it does not cause more impact, as it would be to modify the amount and / or the date of the seat.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/07/2018
Utilisateur vérifié
Manager
Vente au détail, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/09/2020

"Expandable ERP application for growing SMEs"

Commentaires: We now have a centralised platform where all resources are streamlined in our organisation: logistics, accounting, service, ...

Avantages: - Possibility to make your own addons to customize the ERP program.
- Drill down arrow buttons are very user friendly

Inconvénients: - Steep learning curve, difficult to implement this is a very small SME
- support via local partner is not always fast

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/09/2020