Description de FieldPulse

FieldPulse propose aux propriétaires et gestionnaires d'entreprise de maintenance sur site une toute nouvelle façon de gérer leurs activités. Extrêmement simple à utiliser, à la fois sur le terrain et au bureau, FieldPulse vous assure de conserver la maîtrise de votre activité professionnelle, de façon rapide, préparée et rentable. Contrôlez le planning des travaux, restez en contact avec vos équipes et vos clients et garantissez la qualité et le niveau d'expérience attendus par vos clients. Une solution tout-en-un.

Qui utilise FieldPulse ?

Entreprises de services sur le terrain et mobiles, entrepreneurs indépendants et sous-traitants qui gèrent les clients, planifient des travaux pour les employés et émettent des devis/factures pour les clients.

Où peut-on déployer FieldPulse ?

Cloud, SaaS, web, Mac (ordinateur), Windows (ordinateur), Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos de l'éditeur

  • FieldPulse
  • Situé à Dallas, É.-U.
  • Fondé en 2015
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Australie, Canada, États-Unis

Langues

anglais

À propos de l'éditeur

  • FieldPulse
  • Situé à Dallas, É.-U.
  • Fondé en 2015
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Australie, Canada, États-Unis

Langues

anglais

FieldPulse en vidéos et en images

FieldPulse Logiciel - 1
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Comparez le prix du logiciel FieldPulse avec ses alternatives

FieldPulse

89,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
35,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
s/o
Version gratuite
Essai gratuit
49,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - FieldPulse

  • Accès mobile
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Base de données des coûts
  • CRM
  • Champs personnalisables
  • Coût des tâches
  • Création de bons de travail
  • Devis
  • Emplacements multiples
  • Enquêtes et feedback
  • Estimation
  • Estimation des coûts
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • GPS
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de projets
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des inspections
  • Gestion des offres
  • Gestion des ordres de changement
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des prix
  • Gestion des remises
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Gestion du contrôle qualité
  • Génération d'offres
  • Géolocalisation
  • Historique des clients
  • Historique des services
  • Importation et exportation de données
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Maintenance préventive
  • Messagerie
  • Messagerie SMS
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Paiements électroniques
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification de la maintenance
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des tâches
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel
  • Pointage
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Pour entreprises de CVC
  • Pour le secteur de la plomberie
  • Pour les serruriers
  • Pour sous-traitants en commerce/électr. industrielle
  • Prise de clichés
  • Rappels
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Relevé des matériaux
  • Routage
  • Réservation en ligne
  • Saisie de signature mobile
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des interactions
  • Suivi des équipements
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des paiements

Alternatives à FieldPulse

Automated Online Banking télécharge les transactions depuis votre banque ou votre carte de crédit directement dans votre entreprise QuickBooks Online. En savoir plus sur Quickbooks Online
Gérez toute votre activité de désinsectisation/dératisation, de la réservation à la facturation, au bureau ou en déplacement. À partir de 29,99 $ par mois.
Logiciel de gestion des interventions tout-en-un pour gérer votre entreprise de n'importe où, avec des forfaits à partir de 99 $/mois.
Un logiciel qui synchronise les téléphones portables, les tablettes et les ordinateurs pour permettre aux entreprises de plomberie de gérer efficacement leur personnel, leurs registres et leurs clients.
Planification et calendrier en ligne, partage de documents et de photos en ligne, modification de commandes en ligne et approbations de sélections.
Fieldpoint propose des solutions prêtes à l'emploi pour les petites et moyennes entreprises, ainsi que des solutions personnalisées et robustes pour les grandes entreprises.
Le logiciel idéal pour gérer l'ensemble de votre entreprise : FieldEdge vous aide à gagner du temps et à gagner plus d'argent !
Pour les sous-traitants commerciaux et les rénovateurs de résidences qui cherchent à gérer une entreprise plus productive. Une solution tout-en-un avec des informations en temps réel.
Logiciel de gestion des interventions ReachOut : abordable, optimisé pour les smartphones et doté d'un système de maintenance sur site personnalisable, disponible dès maintenant.
Tradify est un logiciel de gestion des travaux conçu pour les petites entreprises de BTP. Faites des devis, planifiez, suivez et facturez où que vous soyez. En savoir plus sur Tradify
La plateforme de gestion de missions BigChange planifie, gère et suit vos équipes d'interventions grâce à une solution cloud facile d'utilisation. En savoir plus sur BigChange
simPRO est une performante solution logicielle de gestion des interventions qui aide les entrepreneurs spécialisés à rationaliser leurs opérations pour augmenter leurs bénéfices.
Sachez activement qui, quoi, quand, pourquoi, où (GPS) et combien (dépenses). Commencez avec 5 $/licence/mois ou bénéficiez d'un accès illimité pour seulement 199 $/mois.

Avis sur FieldPulse

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
69%
4
20%
3
9%
2
2%
Lou D.
Lou D.
Owner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services aux consommateurs, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

I finally found what I was searching for!

5 il y a 2 ans

Commentaires : So far so good!

Avantages :

The features are great and they actually work! After trying every software on capterra and more, FieldPulse allowed me to stop looking and get back to business. As an owner/operator I'm able to access the features I need in the field as well as the desktop. All the features are there in addition to many customization options. And the support is second to none. I've been able to get a human at all hours of the day and they are dedicated to customer satisfaction. Getting set up was a breeze and the support team guided me every step of the way (when needed). A slick gui AND good functionality? I'll take it.

Inconvénients :

It could be more customizable, but isn't too limited. There are certain features that I'd like to see that aren't currently present, but then again no one does it all. And any software that had these features certainly lacked in most others. The team is also very responsive and interested in user feature requests. Sure, it's got it's bugs here and there. But when I mention one, the team usually knows about it and are on it already. That, or it was user malfunction.

Réponse de l'équipe de FieldPulse

il y a 2 ans

Lou, thanks for taking the time to leave that review! We're inspired by business owners like you. So it means a lot to us when you note that our product is feature rich and still getting better. Cheers to your success! --Dennis Behrman | Head of Marketing

Adam H.
Owner (É.-U.)
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Great features at a great price

5 il y a 6 mois

Commentaires : My intended purpose for Field Pulse is to be able to manage 90% of my business from the field. I take calls, create clients, create estimates, complete work, invoice, and take payment all from my phone or tablet from the field. I want to minimize how much time spent on data entry on my computer in the office. With Field Pulse, I will primarily only need to work on complex estimates, back-up of data, and accounting audits from my computer at home. That will cut my workload down significantly. With the new Pricebook feature I may not even need to use my workstation pc to work on complex estimates. Time will tell on that one.

Avantages :

I love the amount of features you get for the price. I am coming from Jobber which I use as the gold standard for small to medium sized field service business software. Compared to Jobber I feel that Field Pulse offers a very comparable set of features at half the price of Jobber. While improvement and new features are always welcome, I feel that Field Pulse is on par or better that their competition.

Inconvénients :

The work flow is quite a bit different from what I would like. The best example is only having the ability to set one visit for each job. While the obvious workaround is to update the date each time a new date is needed or create multiple jobs under the project tabs, but, honestly, the easier solution is to have the ability to attach multiple visits to a single Job. That I believe is a more natural workflow for most users in my industry. In fact, Field Pulse, is the only field service management software that doesn't allow for this. All the big names like Jobber, Housecall Pro, Workiz, all use this workflow model with great success. I would also like the ability to view my client database alphabetically by last name. The current model is the alphabetize it by first name which is very backwards from any other CRM type solution on the market. I am not on a first name basis with many of my clients and when searching for them in my master list, I have to hunt for the last name.

Réponse de l'équipe de FieldPulse

il y a 5 mois

Hi Adam! Thank you so much for taking the time out of your day to leave us such incredible feedback! We are currently building out the ability to track multiple visits for a single job! I've also added the ability to filter customers by first name to our development wish list. We will follow up with you as soon as both of those become available! Thanks again!

Ty D.
Owner (É.-U.)
Construction, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Good Enough For Price

3 l’année dernière

Commentaires : Overall it is ok for field invoices and payments, but for an overall solution to help your business run better it lacks in some areas. Probably worth paying more for others, after using a different software for my other business for the last 5 years I expect more out of this software, however Field pulse is considerably less expensive than the other software we use. They will probably continue to improve this though so with the cost effectiveness may be worth it in the long run.

Avantages :

It made it easy to invoice and take payment in the field to avoid chasing money after the service call. Does ok for the cost.

Inconvénients :

There are several features that are missing and or do not work well for our company. The reporting could be better, but there is no customer statement function and if you have related customers(which is for a customer with multiple service locations) they are not tracked together and there is no way to send an easy to read statement of all invoices for a particular customer with multiple locations. The Quick Books syncing is terrible and is mostly related to QB online but they keep claiming they will make it compatible with QB desktop but have yet to, to my knowledge. The app has issues as well I have to post date my invoices so the correct date shows up when sent to the customer. Deleting and changing invoices is a pain and when the QB sync screws up with payment it sometimes still says invoiced when it has been paid and there is no way to manually change the status.

Jason S.
Owner/Contractor (É.-U.)
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

FieldPulse - The all around software solution for contractors and service providers!!!

5 il y a 2 ans

Commentaires : Overall, I think FieldPulse is one of the biggest contenders out there. Even up against Co-Construct and BuilderTrend which are priced way out of the hands of single person or small businesses to be able to incorporate and try and they don't even trial their software. FieldPulse has pretty much the features to be able to run a successful contracting or field service company.

Avantages :

What I liked most about FieldPulse are the features that it has for the price of using the software. It is very reasonably priced for big companies all the way down to the single person business.

Inconvénients :

Wish they had estimating options as well as item/service database features, but after talking to a rep, it looks that they are continually working on it and puts my expectancy on these features at ease knowing that they are improving all the time.

Réponse de l'équipe de FieldPulse

il y a 2 ans

Jason, thanks so much for the review. It's hard working entrepreneurs like you that keep us motivated to build a great contractor platform. We are always improving the platform, and your comment about item/service database is clutch. We will have some tremendous new features to announce in the coming months, so stay tuned. Please always let us know if we can help in anyway. Our customer success team all sits right next to me here in Dallas, Texas and we love hearing from you guys! --Gabriel Pinchev, CEO

Tommy D.
Owner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Best CRM

5 il y a 2 ans

Commentaires : We are an electrical service business and Fieldpulse has a been a huge deal in helping us manage our business activities on a daily basis. We are able to track all customers, projects, jobs, money. We are able to create estimates and invoice.

Avantages :

Fieldpulse is a robust CRM that has many useful functions and the team continues to add to it. I have used other CRM's including jobber and none are as good as Fieldpulse. The Fieldpulse team also has great support that listens to you and actually supports you. They also have a feature called engage that integrates VOIP into their software. I believe this is something I have not seen in any other CRM.

Inconvénients :

It can be quicker at loading pages. Would like to see estimate function be stronger such as integrating an estimate program or create one internally that would streamline for anybody to be able to use in the field and not just experienced users. Would like to see Fieldpulse integrate with many other apps like other softwares such as Zapier, Waveapps, Mailchimp.

Réponse de l'équipe de FieldPulse

il y a 2 ans

Tommy, thanks so much for your great review. At the end of the day, our goal is to help you make more money and win back time. We're so glad that we can help your electrical business every day. Cheers, Gabe Pinchev, CEO