FieldPulse

FieldPulse

par FieldPulse

Qui utilise FieldPulse ?

Entreprises de services sur le terrain et mobiles, entrepreneurs indépendants et sous-traitants qui gèrent les clients, planifient des travaux pour les employés et émettent des devis/factures pour les clients.

Description de FieldPulse

FieldPulse propose aux propriétaires et gestionnaires d'entreprise de maintenance sur site une toute nouvelle façon de gérer leurs activités. Extrêmement simple à utiliser, à la fois sur le terrain et au bureau, FieldPulse vous assure de conserver la maîtrise de votre activité professionnelle, de façon rapide, préparée et rentable. Contrôlez le planning des travaux, restez en contact avec vos équipes et vos clients et garantissez la qualité et le niveau d'expérience attendus par vos clients. Une solution tout-en-un.

Informations sur FieldPulse

FieldPulse

https://www.fieldpulse.com

Fondé en 2015

Prix de FieldPulse

FieldPulse est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de FieldPulse est disponible à partir de 49,00 $US/mois.

À partir de

49,00 $US/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

FieldPulse - Fonctionnalités

Logiciels d'affectation du personnel
Accès mobile
Base de données de clients
Facturation
Gestion des contrats
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Portail libre-service
Routage
Suivi de l'historique des services
Coût des tâches
Devis
Facturation
Gestion des clients
Gestion des leads
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Imagerie de documents
Planification
Base de données des coûts
Gestion de projets
Gestion des clients
Gestion des devis
Gestion des offres
Ordres de changement
Planification
Relevé des matériaux
CRM
Commerce
Devis
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Listes de contrôle et inspections
Mesure aérienne
Planification
Prise de clichés
Base de données des coûts
Devis et offres
Facturation
Gestion de projets
Gestion des clients
Gestion des offres
Ordres de changement
Planification
Relevé des matériaux
Accès mobile
Contrôle de qualité
Enquêtes et feedback
Facturation
Gestion de la paie
Gestion des clients
Gestion des offres
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Planification du personnel
Suivi du temps
Configurateur de produits
Devis automatisé
Gestion des catalogues
Gestion des contacts
Gestion des prix
Gestion des remises
Portail client
Stratégie de marque personnalisable
Assemblage préconstruit
Base de données des coûts
Commerce et industrie
Devis et offres
Estimation des frais généraux
Fonctions pour entrepreneurs
Gestion des raccords
Importation et exportation de données
Ordres de changement
Relevé des matériaux
Accès mobile
Base de données de clients
Devis
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Planification
Planification de la maintenance
Routage
Suivi de l'historique des services
Accès mobile
Base de données de contacts
Devis
Facturation
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Planification
Recouvrement des paiements sur le terrain
Routage
Signature électronique
Suivi de l'historique des services
Suivi du temps en ligne
Base de données de clients
Création de bons de travail
Devis
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des stocks
Gestion des tâches
Maintenance préventive
Planification
Rendez-vous récurrents
Routage
Budgétisation et prévision
Gestion des sous-traitants
Gestion du cycle de vie des employés
Gestion du recrutement
Gestion du temps et des absences
Main-d'œuvre variable
Mesure des performances
Planification du personnel
Prévision du travail
Suivi des compétences
Aménagement paysager
Base de données de clients
Devis
Facturation
Gestion de la paie
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des tâches
Planification des rendez-vous
Routage
Suivi du temps
Alertes/Notifications
Emplacements multiples
Gestion des réservations de chambres
Planification automatisée
Planification des cours
Planification des groupes
Planification des installations
Planification des rendez-vous
Planification des ressources
Planification du personnel
Planification en temps réel
Base de données des coûts
Commerce et industrie
Devis et offres
Entretien des équipements
Facturation
Gestion du financement
Importation et exportation de données
Planification
Relevé des matériaux
Taux de travail
Devis
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Paiements mobiles
Signature électronique
Suivi du temps
Traitement des paiements
Base de données de sous-traitants
Compétences
Gestion des tâches
Suivi des assurances
Suivi des heures de travail
Suivi des licences
Suivi des permis
Accès mobile
Facturation
Gestion des clients
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Planification
Réservation en ligne
Suivi des équipements
Accès mobile
CRM
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Planification
Suivi GPS
Traitement des paiements
Accès mobile
Devis
Facturation
Gestion des clients
Gestion des contrats
Gestion des employés
Gestion des expéditions
Gestion des équipements
Planification
Routage
Accès mobile
Devis
Facturation
Gestion des clients
Gestion des ordres de travail
Gestion des produits chimiques
Planification
Routage
Application mobile
Base de données de clients
Devis
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Planification
Routage
Suivi de l'historique des services
Coût des tâches
Facturation
Gestion des clients
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des stocks
Planification
Suivi des garanties
Suivi des équipements
Accès mobile
Devis
Facturation
Gestion des clients
Gestion des contrats
Gestion des ordres de travail
Planification
Pour sous-traitants en commerce et/ou électricité industrielle
Suivi du temps

Avis sur FieldPulse

Afficher 5 avis sur 27

Note globale
4,8/5
Facilité d'utilisation
4,8/5
Service client
4,7/5
Fonctionnalités
4,7/5
Rapport qualité-prix
4,9/5
Tommy D.
Owner
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 25/01/2020

"Best CRM"

Commentaires: We are an electrical service business and Fieldpulse has a been a huge deal in helping us manage our business activities on a daily basis. We are able to track all customers, projects, jobs, money. We are able to create estimates and invoice.

Avantages: Fieldpulse is a robust CRM that has many useful functions and the team continues to add to it. I have used other CRM's including jobber and none are as good as Fieldpulse. The Fieldpulse team also has great support that listens to you and actually supports you. They also have a feature called engage that integrates VOIP into their software. I believe this is something I have not seen in any other CRM.

Inconvénients: It can be quicker at loading pages. Would like to see estimate function be stronger such as integrating an estimate program or create one internally that would streamline for anybody to be able to use in the field and not just experienced users. Would like to see Fieldpulse integrate with many other apps like other softwares such as Zapier, Waveapps, Mailchimp.

Réponse de l'éditeur

envoyé par FieldPulse le 03/02/2020

Tommy, thanks so much for your great review. At the end of the day, our goal is to help you make more money and win back time. We're so glad that we can help your electrical business every day.

Cheers,
Gabe Pinchev, CEO

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 25/01/2020
Alexander R.
Vice President
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 28/01/2020

"All in one customer and project management solution for service industry businesses, no scope creep"

Commentaires: Field Pulse has provided huge value to me in that I have eliminated multiple data silos, streamlining the administrativia of handling customer details, invoices, communications, and so much more. On top of that, their support department provides amazing response time. I am so glad I found Field Pulse for my business, it has helped us increase our revenue and track a wider array of clients and scheduling, easily paying for itself.

Avantages: Simplicity, cross platform, excellent support. The UI allows you to enable and disable exactly the features you need. There is a desktop web app and a mobile phone app for iPhone and Android. They both work well where there is internet (which let's admit is most places now). The features don't scope creep, in other words, there aren't so many features that you feel overwhelmed (like I did with Zoho). Everything is designed to work together. Plus, they have a new phone system that has transformed the way I keep track of calls and phone numbers, no other solution has this at this very reasonable price point (Salesforce did not provide me with any realistic expectation of Voip integration, only a multi thousand dollar price tag). It also has an excellent and easy to use payment processing and invoicing system. You can even setup automated email responses for scheduling and for when a customer pays their invoice.

Inconvénients: Performance of the user interface is sometimes not as fast as what I might be used to from other web app experiences, but it certainly isn't bad enough to make me want a change...so I try to practice patience.

Réponse de l'éditeur

envoyé par FieldPulse le 03/02/2020

Alexander, thanks so much for your great review of FieldPulse. Our goals for our product are simple and aimed at everything you said. We want to give you back valuable time, eliminate unnecessary data and process headaches, and do it in a way that pays for itself quickly.

Our great customers see the value quickly, thanks to our focus on great customer service. We're proud and honored to serve those who make their money in the field.

Cheers,
Gabe Pinchev, CEO

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 28/01/2020
Lou D.
Owner
Services aux consommateurs, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/05/2020

"I finally found what I was searching for!"

Commentaires: So far so good!

Avantages: The features are great and they actually work! After trying every software on capterra and more, FieldPulse allowed me to stop looking and get back to business. As an owner/operator I'm able to access the features I need in the field as well as the desktop. All the features are there in addition to many customization options. And the support is second to none. I've been able to get a human at all hours of the day and they are dedicated to customer satisfaction. Getting set up was a breeze and the support team guided me every step of the way (when needed). A slick gui AND good functionality? I'll take it.

Inconvénients: It could be more customizable, but isn't too limited. There are certain features that I'd like to see that aren't currently present, but then again no one does it all. And any software that had these features certainly lacked in most others. The team is also very responsive and interested in user feature requests. Sure, it's got it's bugs here and there. But when I mention one, the team usually knows about it and are on it already. That, or it was user malfunction.

Réponse de l'éditeur

envoyé par FieldPulse le 04/05/2020

Lou, thanks for taking the time to leave that review! We're inspired by business owners like you. So it means a lot to us when you note that our product is feature rich and still getting better. Cheers to your success!

--Dennis Behrman | Head of Marketing

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/05/2020
Maher B.
Owner
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 24/01/2020

"Great value but misses the mark on some aspects"

Commentaires: FieldPulse allows our electrical contracting business to operate smoothly, communicate effectively and schedule customers and employees.

Avantages: Great financial value, easy to use, has the ability to maintain the team on the same page by using customer and job notes as well as pictures.

Inconvénients: App can be very slow, does not work without internet connection, and can be glitchy. Address auto population sometimes works and other times doesn’t. Search fields for materials are not very intuitive. Pictures take a very long time to upload to app extended the time it takes for estimates. Phone notifications will display improperly when changing the status of jobs.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 24/01/2020
Jason S.
Owner/Contractor
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/12/2019

"FieldPulse - The all around software solution for contractors and service providers!!!"

Commentaires: Overall, I think FieldPulse is one of the biggest contenders out there. Even up against Co-Construct and BuilderTrend which are priced way out of the hands of single person or small businesses to be able to incorporate and try and they don't even trial their software. FieldPulse has pretty much the features to be able to run a successful contracting or field service company.

Avantages: What I liked most about FieldPulse are the features that it has for the price of using the software. It is very reasonably priced for big companies all the way down to the single person business.

Inconvénients: Wish they had estimating options as well as item/service database features, but after talking to a rep, it looks that they are continually working on it and puts my expectancy on these features at ease knowing that they are improving all the time.

Réponse de l'éditeur

envoyé par FieldPulse le 10/12/2019

Jason, thanks so much for the review. It's hard working entrepreneurs like you that keep us motivated to build a great contractor platform.

We are always improving the platform, and your comment about item/service database is clutch. We will have some tremendous new features to announce in the coming months, so stay tuned.

Please always let us know if we can help in anyway. Our customer success team all sits right next to me here in Dallas, Texas and we love hearing from you guys!

--Gabriel Pinchev, CEO

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/12/2019