Description de Teamleader

Teamleader vous permet, à vous et à votre équipe, de travailler plus intelligemment pour développer votre PME. Vu que Teamleader gère l'essentiel de vos opérations, vous pouvez vous concentrer sur les projets et les relations client. Cette solution rassemble des fonctions de CRM, de gestion de projet et de facturation dans une solution logicielle intuitive en ligne. Teamleader permet à votre équipe de collaborer, d'organiser et de développer votre entreprise.

Qui utilise Teamleader ?

Start-ups et sociétés en développement qui cherchent à organiser leurs activités et à travailler comme une équipe.

Où peut-on déployer Teamleader ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Teamleader
  • Situé à Ghent, Belgique
  • Fondé en 2012

Assistance Teamleader

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Belgique, France, Pays-Bas

Langues

allemand, anglais, espagnol, français, italien et 1 autres

Teamleader - Prix

À partir de :

50,00 €/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Non, pas de version gratuite

Teamleader n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Teamleader est disponible à partir de 50,00 €/mois.

Plans de tarification obtenez un essai gratuit

À propos de l'éditeur

  • Teamleader
  • Situé à Ghent, Belgique
  • Fondé en 2012

Assistance Teamleader

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Belgique, France, Pays-Bas

Langues

allemand, anglais, espagnol, français, italien et 1 autres

Teamleader en vidéos et en images

Teamleader Logiciel - 1
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Vidéo de Teamleader
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Fonctionnalités - Teamleader

  • Accès mobile
  • Approbation des ventes
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Devis
  • Définition des priorités
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de projets
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des tâches
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Outils de collaboration
  • Planification
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Rapports et analyses
  • Segmentation
  • Stockage de documents
  • Suivi des clients
  • Suivi des interactions
  • Système de calendrier et de rappel
  • Tableau de bord d'activités
  • e-mail marketing

Alternatives à Teamleader

un outil de collaboration visuelle qui crée une perspective partagée pour votre équipe, quel que soit le projet d'une manière amusante, flexible et gratifiante.
ActiveCampaign combine la puissance de l'email marketing, du marketing automation et de l'automatisation des ventes/CRM.
monday.com est un système d'exploitation sur cloud, où les équipes gèrent leurs projets et leurs tâches quotidiennes, qu'elles soient au bureau, à la maison ou en déplacement. En savoir plus sur monday.com
Découvrez la plateforme CRM n° 1 au monde. Gérez chaque étape de vos relations clients entre les services. En savoir plus sur Salesforce Sales Cloud
Gestion financière, ressources humaines et paie, gestion de projet, achats, gestion des interventions, gestion des actifs, reporting, etc.
Zoho CRM offre aux entreprises une solution de gestion complète du cycle de vie en termes de relation client.
Plateforme d'opérations de services la plus flexible, puissante et automatisée pour les entreprises de services, Accelo vous aide à garder le contrôle.
Ensemble Open Source d'applications commerciales intégrées pour CRM (gestion des relations client), points de vente, sites web, e-commerces, vente, comptabilité, entrepôt, RH, projet et marketing.
Configurez une base de données cloud dans des solutions métiers sans codage. Créez des prototypes ou des applications de grande entreprise.

Avis sur Teamleader

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
54%
4
36%
3
8%
1
3%
Bruno
Bruno
Head of Customer Success (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services d'information
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Their marketing is 100% true; they really make you Work Smarter

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Time saving, single source of truth, less grey hairs, ...

Avantages :

The simplicity and speed of using Teamleader is incredible and the rich customization options allow you to create a CRM environment that completely fits your companies' needs. Teamleader saves us a lot of administration and time; every single day.

Inconvénients :

Perhaps the reporting and analytics.

Réponse de l'équipe de Teamleader

il y a 5 ans

Very nice to read indeed Bruno. And no worries: in 2018, we're re-evaluating our reporting and analytics to suit your needs even better. Thanks a lot!

Jannes
Marketing Manager (Belgique)
Automobile, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Solid CRM-system with an ease of use

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

The crm-system, works perfect and is very easy in use. Many integrations are possible, and will make a lot of tasks easier to proces!

Inconvénients :

The integrations or add-ons often come with an extra cost. The crm-package is not very customisable. You are limited to the options Teamleader is providing you.

Alternatives envisagées : ActiveCampaign

Pourquoi passer à Teamleader : I did not. ActiveCampaign offered a lot more customising and automation options.

Réponse de l'équipe de Teamleader

il y a 2 ans

Hi Jannes, thank you for this review. Sorry to read we did not make the cut, but great that you were very satisfied with our CRM features. If you ever change your mind, our door is always open!

Luca
Luca
CEO (Italie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Bad Customer Service

3,0 il y a 5 ans

Commentaires : We chose and implemented Team Leader in 2018 after a software selection. The tool has many advantages but also many gaps. An example? We work on the Italian market and if we want to segment our prospects by province, there is no possibility of doing it because the Italian provinces are not included in the system. We reported the problem to the customer service who lanned the solution after 3 months. The deadline has passed and the problem is still not solved. Very bad!

Avantages :

Easy to learn and smart frontend layout

Inconvénients :

Project management may be improved

Réponse de l'équipe de Teamleader

il y a 2 ans

Thank you for your review, Luca. Sorry it took us some time to respond, but as you will have noticed we have worked hard to provide the provinces and improve our project features. If there is anything else we can do to improve your experience, please do not hesitate to reach out!

Dennis
Managing partner (Pays-Bas)
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Probably one of the most complete solutions for CRM, Project management, Time tracking and invoicing

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Its a one-stop-shop for managing clients, projects, tasks, hours and invoices. But it comes with a price and thats the lack of flexibility if you work on retainer contracts.

Avantages :

Teamleader has it all. You can manage your clients and contacts. You can manage your projects, with milestones, tasks and users and apply budgets to all of of them. You can track time on those tasks and keep a close look on how the projects are evolving. You can invoice directly from the software and integrate (export/import) the invoices in to your accounting software.

Inconvénients :

Having it all in one tool is great, but it comes with a price: the flexibility and ease of use is somewhat disappointing. Teamleader is very strict and the GUI isn't always that handy when managing projects and budgets. I think it works well with fixed priced projects that have a start and end date, clear milestones and tasks during the project. But it doesn't work well when you work on retainer contract with clients. Also, time tracking is somewhat time consuming, which makes it hard to get everybody on board and using it.

Réponse de l'équipe de Teamleader

il y a 5 ans

Thanks for the kind words Dennis! We indeed aim to be the one-stop-shop for SMEs and agencies, and keep working hard at being the most complete solution on the European market. For projects with flexible end dates and retainer fees, we always suggest to our customers to add milestones per month (for monthly fees) to their project or milestones per quarter (for quarterly fees). This is a quick and easy way to keep those projects in check. Of course, our sales and onboarding people are always ready & able to find a solution that fits your specific workflow. I think you'll find most teams a bit reluctant to get on board with time tracking :) But we centainly agree that time tracking should be a piece of cake, for everyone. That's why we're improving it in 2018. Thanks again for taking the time to feedback. We appreciate it and will use it to make our tool better.

Frederic
Frederic
Designer (Belgique)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Construction, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Good CRM program

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Overall it is a great app! you get good support for sure as well..

Avantages :

I think it is a nice on-line customer based system with a good overall user experience. It is nice to have and overview of your customers and deals, and how you can see on the timeline how the project progresses. You can make your own templates to create offers-contracts for your customers.

Inconvénients :

It is so frustrating you still can not upload multiple files at once for one customer, you still have to upload one by one, wich is time consuming and sometimes frustrating. Als the same for removing files, also have to do one by one. The price is not realy cheap, I think there must be more cheaper alternatives.

Réponse de l'équipe de Teamleader

il y a 2 ans

Thank you for this lovely review, Frederic. Great to read you appreciate the overview and customization options. Our support colleagues will also be happy to hear their service is appreciated! With regards to the file management: have you already checked out our integration with Dropbox? This should make adding and removing files a lot less time-consuming. You can read more about it here: https://support.teamleader.eu/en/support/solutions/articles/7000019426-how-to-how-do-i-link-dropbox-to-teamleader