15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Showpad

Showpad est la plateforme d'aide aux ventes leader dans les grandes entreprises pour le commercial moderne. La plateforme tout-en-un de Showpad permet aux équipes de vente et de marketing de répondre aux exigences de l'acheteur moderne en intégrant des logiciels de formation et de coaching leaders du secteur avec des solutions de contenu innovantes. Showpad sert plus de 1 000 clients à travers le monde, y compris Johnson & Johnson, BASF, GE Healthcare, Fujifilm, Bridgestone, Prudential, Honeywell et Merck. La société a des sièges sociaux à Gand et à Chicago.

Qui utilise Showpad ?

Aligner les équipes de vente et de marketing pour offrir des expériences d'acheteur optimales. Parmi les clients, citons Xerox, Fujifilm, Kimberly Clark, Johnson & Johnson, Prudential, Roche, Dow et Honeywell

Où peut-on déployer Showpad ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Showpad
  • Situé à Chicago, É.-U.
  • Fondé en 2011

Assistance Showpad

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Belgique, Canada, France, Pays-Bas et 1 autres

Langues

allemand, anglais, chinois, coréen, danois et 13 autres

Showpad - Prix

À partir de :

1,00 €/mois
  • Non, pas d'essai gratuit
  • Non, pas de version gratuite

Showpad n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit. La version payante de Showpad est disponible à partir de 1,00 €/mois.

À propos de l'éditeur

  • Showpad
  • Situé à Chicago, É.-U.
  • Fondé en 2011

Assistance Showpad

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Belgique, Canada, France, Pays-Bas et 1 autres

Langues

allemand, anglais, chinois, coréen, danois et 13 autres

Showpad en vidéos et en images

Showpad Logiciel - 1
Showpad Logiciel - 2
Showpad Logiciel - 3
Showpad Logiciel - 4
En voir 5 de plus
Vidéo de Showpad
Showpad Logiciel - 1
Showpad Logiciel - 2
Showpad Logiciel - 3
Showpad Logiciel - 4

Fonctionnalités - Showpad

  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Bibliothèque de contenu
  • Configuration/suivi des objectifs
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Enregistrement des appels
  • Gamification
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'apprentissage
  • Gestion de la formation
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des fichiers audio
  • Gestion des performances
  • Gestion des évaluations
  • Intelligence conversationnelle
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Livraison de contenu
  • Mesure des performances
  • Modèles personnalisables
  • Notes et commentaires
  • Options de publication de contenu
  • Outils de collaboration
  • Parcours et suivi d'apprentissage
  • Planification de l'édition
  • Pour organisations et équipes commerciales
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche en texte intégral
  • Recherche/Filtre
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des interactions
  • Support vidéo
  • Tableau de bord d'activités
  • Transcription automatique

Alternatives à Showpad

La plateforme d'aide à la vente Highspot offre une gestion rigoureuse du contenu des ventes dans un design moderne que les commerciaux et les responsables marketing adorent.
Seismic est le chef de file mondial des solutions d'aide au marketing et à la vente.
Solution complète d'aide à la vente avec des intégrations clé en main pour SFDC, Oracle et MS Dynamics.
DocSend est une plateforme de partage sécurisée qui vous aide à identifier les personnes qui souhaitent faire des affaires avec vous et à protéger vos documents.
Oxcyon défie le Portail ECM traditionnel, l'espace CMS avec une solution puissante et originale. 220 modules dont SSO
Découvrez la plateforme CRM n° 1 au monde. Gérez chaque étape de vos relations clients entre les services.
Des offres performantes de contenu, d'engagement client et de découverte de produits pour proposer une véritable personnalisation et générer une croissance inégalée.
monday.com est un système d'exploitation sur cloud, où les équipes gèrent leurs projets et leurs tâches quotidiennes, qu'elles soient au bureau, à la maison ou en déplacement. En savoir plus sur monday.com
MindTickle est une plateforme d'activation des ventes basée sur les données, conçue pour aider à former, développer et coacher les équipes commerciales et améliorer leurs performances.

Avis sur Showpad

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
58%
4
31%
3
7%
2
2%
1
2%
Michael
Michael
Head of Enablement (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Worth your budget!

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : We were using Sharepoint before which is not great for needing to understand which assets from marketing are of value and those of which are most popular with prospects. That insight is really beneficial to the marketing team. From an Enablement and onboarding perspective, this platform is quite comprehensive while being user-friendly for your day-to-day account executive to do their job successfully.

Avantages :

The product is simple to get a grip of and whenever I've found something puzzling, the support documentation, video recordings and screenshots have been extensive. Not the mention the direct availability of a customer success/support function has been essential to getting the most out of the platform.

Inconvénients :

A bit more on version controlling would be nice rather than a complete wipe of the existing version with a direct replacement on the asset. The ability to mass assign permissions from the upload window or the ability to adjust the OOTB permissions that default on any newly uploaded assets would be a nice to have.

Alternatives envisagées précédemment : Highspot

Pourquoi choisir Showpad : Was not Admin friendly, left by the wayside with no real owner made the platform to cumbersome to adopt and adapt to changing hands.

Logiciel antérieur : Highspot

Melvin
Product Marketing Manager (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

A Solid Solution for Content Management and Selling Success

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : Overall Showpad has been an extreme positive for our company. We have alleviated a significant portion of our content issues across our sales and marketing teams. Folks are now much better equipped to learn about, find new, and share out content in their day-to-day. Marketing receives far less basic inquiries and is now able to better focus on providing more successful content instead of just trying to meet initial needs or do one offs that do not benefit the broader team. We are very happy with the Showpad team and tool so far!

Avantages :

Showpad won our selection process primarily for its ease of use. I handle all new users and nearly all admin work. I don't need to do much to onboard folks as they are able to quickly pick up the tool and get to using it. Love shared spaces and how collaborative they can be. We also really love the pages functionality and extending it's use cases to use for events and more. Content organization is also great in the tool and there are plenty of ways to make it work well for the team. Appreciate the degree of automation which allows me to easily get greater visibility into assets that used to be so much harder to find.

Inconvénients :

Reporting needs more work. Need better insights and some easier navigation through the available data, particularly for who is viewing stuff outside of the company.

Alternatives envisagées précédemment : Highspot et Seismic

Pourquoi choisir Showpad : Did not meet business needs. Was also just as expensive as Showpad but with way less to offer.

Logiciel antérieur : Dropbox DocSend

Pourquoi passer à Showpad : Ease and use and price-to-value.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Solid sales enablement software, needs improvements for administrators

3,0 il y a 11 mois

Commentaires : Showpad does what it promises and provides Sales and Account Management teams with access to customer-facing documentation they can share with customers. Acts a source of truth for content.It is not easy to maintain from an admin perspective if you have large amounts of courses and content. Reporting is available but the UI is not intuitive.

Avantages :

From the perspective of end users is a powerful tool for your sales org if your company has a strong Sales Enablement process like ours.

Inconvénients :

As an admin, organizing the content is sometimes difficult and unclear. There are other limitations that are bothersome for example syncing our Google Drive to Showpad is not optimal and requires a lot of steps. I wish there was a way to sync Google Sheets automatically.

Olivia
Sr. Manager, Enablement (É.-U.)
Fabrication électrique/électronique, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Extremely Important and Effective

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : Prior to Showpad, we only had Google Drive, which was hard to manage versions of and see what the team utilized. Now, we are able to provide valuable data to share with the marketing team and ensure content that is most shared/viewed is up-to-date.

Avantages :

As an admin, it is easy to upload collateral and ensure each document has the accurate tags, information associated. The integration with Google Drive made it extremely easy to get up and running, and the support we received aided in shortening the time to launch. Now, with the team on board and using the tool multiple times a week, I receive data back on what the team utilizes frequently, I am aware of my power users and those who need additional training or information on how to use the tool. In addition, the Shared Spaces is a huge hit for our team. Originally, it was an aspect we didn't push out as we weren't sure how effective it would be. Now, we have most reps producing at a minimum of 5 shared spaces and many reps believe it has helped them in closing business.

Inconvénients :

Showpad is always sharing product release information and right now there isn't much I dislike regarding Showpad. It has helped our organization a lot.

Alternatives envisagées précédemment : Highspot

Pourquoi passer à Showpad : Cost and ease of implementation. Showpad was less expensive, but easier to implement with our tech stack.

Stepan
Sr. Spec. Digital Marketing (Allemagne)
Appareils médicaux, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Showpad in Medical Device industry

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : Sales team is using the tool during customer visits to present some marketing materials during the visit and also to provide follow-up, sending the files or collections to the customer. Also, we are using Showpad for email sendings (with pre-designed email templates, that sales team could quickly customize and send under their name and have engagement report for each email). Finally, we are using Showpad for some internal activities - campaigns, educational events (without using the Coach functionality), podcasts e.t.c.

Avantages :

Intuitive interface, flexible layouts, powerful tracking. Extremely smart search capabilities.

Inconvénients :

There are some areas to improve in email template customization, announcement design. Nice to have customizable reporting filters (with an opportunity to save them).