Description de ServiceNow

Cette solution de gestion des services informatiques a été conçue pour aider les organisations informatiques en pleine croissance à mener à bien leurs projets. Elle automatise vos tâches d'assistance quotidiennes et vous aide à suivre, mesurer et traiter chaque unité de travail. Ce logiciel de gestion des services basé sur le cloud est rapide à déployer et simple à configurer. De plus, votre investissement est protégé. ServiceNow est un fournisseur cloud qui propose une solution ITSM (IT Service Management) afin de développer vos services sans la contrainte liée au remplacement.

Qui utilise ServiceNow ?

Le domaine de l'ITSM. Cela inclut les organisations en expansion de toutes tailles issues de tous les secteurs d'activité.

ServiceNow Logiciel - 1
ServiceNow Logiciel - 2
ServiceNow Logiciel - 3
ServiceNow Logiciel - 4

ServiceNow ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ServiceNow

ServiceNow

4,5 (185)
Indisponible dans votre pays
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
67
Intégrations introuvables
4,1 (185)
4,2 (185)
4,3 (185)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
40 000,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
35
Intégrations introuvables
3,5 (2)
4,0 (2)
3,5 (2)

Alternatives à ServiceNow

SRM Software
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Trackit
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Gestion des incidents
Rapports et analyses
HappyFox Help Desk
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la base de connaissances
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Jira
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Méthodes Agiles
Planification et programmation de projets
Help Scout
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des e-mails
Gestion des tickets de support
Helpjuice
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la base de connaissances
Mise en forme de texte
Recherche en texte intégral
Assyst System
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Rapports et analyses
SolarWinds Service Desk
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Gestion des billets
Notifications en temps réel
BMC Helix ITSM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des changements
Gestion des incidents
Gestion des problèmes

Avis sur ServiceNow

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
57%
4
36%
3
5%
2
1%
1
2%
Brandon
Brandon
Press Assistant (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

I used ServiceNow in a Desktop Support Role

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : I used ServiceNow daily, almost hourly to be honest, as a Level 2 Desktop Support Agent. It replaced vFire which was getting slow and agonizing to work with. Tickets would come in and we would perform the work and move the ticket along and/or close it altogether depending on the job. I liked using it and felt it was very robust and powerful while still being nimble and problem free.

Avantages :

ServiceNow is fast and issue free so long as it's setup correctly. The interface is simple and easy to understand. The learning curve, unlike older software, is practically nonexistent.

Inconvénients :

Sometimes tasks can have subtasks that are nested so deeply that they can be missed on first glance. I wish the software had a simpler nesting system.

Sudhir
CASS Lead (Inde)
Services financiers, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Single solution for your IT management needs

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : My overall experience has been very good. It is a one stop solution for managing your IT requirements and is pretty much structured. users get real time updates on the service now requests and it keeps track of all the past requests raised by the users. We used it for a our requirements ranging from a very simple password reset for an application to installing a new application altogether.

Avantages :

The best part that I like the most about Service Now is it's completely automated. We have used this tool for IT management whereby anything related to raising a request for a hardware or a software installation requirement would be logged on Service Now. The logging process is pretty simple and once logged this will create a notification for the supervisor to review and approve.

Inconvénients :

In the past, we have had challenges in re-opening the service now tickets once they were closed in error. This led to a number of internal complaints as we had to requests the users to open new tickets for the same request.

Mihir
Information Security Intern (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Easy to setup but limited features

3,0 il y a 7 mois

Commentaires : We use service now every time a change request needs to be raised our experience has been fine but the UI is very bad.

Avantages :

It's easy to setup and has limited features without overwhelming the user

Inconvénients :

The features are limited and UI is very bad

Gaurav
Gaurav
Lead Consultant (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Service Now - A one stop destination for your ITIL Needs

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : Awesome. Couldnt imagine any other tool doing the same stuff for you so easily.

Avantages :

User Interface is very smooth , lot of features , lot of options to configure

Inconvénients :

Sometimes apolit for too many features . Need some time to get used to all the funstionalities

Abdullah Al
Abdullah Al
CEO (Bangladesh)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Optimizing IT Operations with ServiceNow ITOM

4,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : Overall, my experience with ServiceNow has been awesome. It helped us optimize our IT operations by automating daily tasks, reducing manual efforts, and providing real-time insights into the condition of our systems. This has resulted in improved productivity and efficiency, benefiting our revenue greatly

Avantages :

ServiceNow has been a game-changer for us in terms of optimizing our IT operations. What I like best about it is its ability to provide real-time visibility and insight into our IT infrastructures, helping us proactively detect and resolve potential problem before they impact our services. Again, the integration with our platform was fruitful.

Inconvénients :

What I dislike about ServiceNow ITOM is that it can be complex to set up initially, and requires some experience to fully utilize its capabilities. However, once properly configured, it provides immense value by reducing downtime and improving service availability.