17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

FMIS Fixed Asset Management

FMIS Fixed Asset Management

Description de FMIS Fixed Asset Management

Amortissez, suivez et gérez des immobilisations au sein d'une même solution. Le système est idéal pour les moyennes et grandes organisations de tous secteurs confondus. FMIS Fixed Assets est une solution de comptabilité et de suivi des immobilisations à la fois performante, facile à utiliser et assez flexible pour répondre à des exigences complexes. Calculez et planifiez facilement les amortissements pour une ou plusieurs entreprises et suivez les biens tout au long de leur cycle de vie en assurant la conformité aux normes IFRS, aux normes GAAP locales et à toutes les normes comptables pertinentes.

Qui utilise FMIS Fixed Asset Management ?

Le logiciel est parfaitement adapté aux moyennes et grandes organisations de la plupart des secteurs, notamment les secteurs de la vente et du commerce de détail, de la fabrication, de la finance, de l'éducation supérieure, de la location d'équipement et de la santé.

FMIS Fixed Asset Management Logiciel - 1
FMIS Fixed Asset Management Logiciel - 2
FMIS Fixed Asset Management Logiciel - 3
FMIS Fixed Asset Management Logiciel - 4
FMIS Fixed Asset Management Logiciel - 5

FMIS Fixed Asset Management ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

FMIS Fixed Asset Management

FMIS Fixed Asset Management

4,5 (27)
4 500,00 $US
unique
Version gratuite
Version d'essai gratuite
96
5
4,3 (27)
4,4 (27)
4,6 (27)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
0,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
369
14
4,0 (1 020)
4,1 (1 020)
3,8 (1 020)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à FMIS Fixed Asset Management

Odoo
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôle du processus d'approbation
Notes et commentaires
Tableau kanban
NetSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Alerte de paiement en double
Compte de résultat
Tableau de bord d'activités
Bloomberg Tax Fixed Assets
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité des actifs
Gestion de l'amortissement
Gestion des cessions
Asset Panda
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des stocks
Suivi des ressources
Bulbthings
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des cessions
Gestion des stocks
Suivi des activités
UpKeep
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Limble CMMS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des ordres de travail
Maintenance préventive
Planification de la maintenance
Acumatica Cloud ERP
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des commandes
Grand livre général
INControl
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des incidents
Gestion des ordres de travail
Planification

Avis sur FMIS Fixed Asset Management

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
52%
4
44%
3
4%
James
James
I.T Applications Analyst (MCITP, MCSA) (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion d'organisme à but non lucratif, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great product, Superb value for money and excellent customer support

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

So easy to use, a small piece of software the manages depreciation on our assets superbly. Customer support is very good! cant be beaten on value for money.

Inconvénients :

A few extra features would help but I believe they are on the roadmap

Réponse de l'équipe de FMIS

il y a 6 ans

Hi James, Thank you for the great feedback. We are always looking for good ideas to add to the product, so please get in touch with us to let us know what you would like to see.

Adrian
Managing Director (R.-U.)
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

System has taken our company to the next level

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : To get the system to function how we wanted it to, required a great deal of communication with FMIS, and I'm glad to say that from the very beginning, they were interested, reactive, and innovative, when creating workarounds and improvements to the solution. Nothing was too much trouble.

Avantages :

I liked that the system could be adapted to our working methods. Most software applications are 'out of the box' solutions, where you need to adapt to it's methods.

Inconvénients :

The background admin menu's are a little tricky to use at first but you soon get the hang of it

Réponse de l'équipe de FMIS

il y a 2 ans

Hi Adrian, thank you so much for sharing your experience here. It has been great working with your team and I am glad we have been able to help.

Trevor
Controller (É.-U.)
Pétrole et énergies, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Review from Total Directional

3,0 il y a 2 ans

Commentaires : New User. Still learning the product.

Avantages :

The software allowed us to organize and track our assets with depreciation.

Inconvénients :

The software is very picky on how it runs items. If you run depreciation, you must undo this to adjust assets.

Réponse de l'équipe de FMIS

il y a 2 ans

Hi Trevor, Thanks for taking the time to leave feedback for us. I am sorry that you have not had a great experience with the software. I have spoken with your project team, but I would be keen to understand what we could have done differently.

Elaine
Finance executive (R.-U.)
Hôtellerie, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

We use the FMIS software as integral part of our purchasing and asset management

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : Our invoice processing time has been cut considerably and we now have an asset register that we have confidence in.

Avantages :

The order processing and goods receipting is easy to use for the non financial staff. The Fixed Asset management system deals with our extensive assets and the support from FMIS when implementing the software, some bespoke was excellent.

Inconvénients :

The system does not deal with incorrect stock purchases very well. It is easy for stock buyers to make errors on the purchase orders and goods receipting which if not spotted in time require several steps to correct.

Réponse de l'équipe de FMIS

il y a 6 ans

Hi Elaine, Thank you for taking the time to review FMIS. I'm glad the software is saving you time on invoices and goods receipt. Correcting stock purchases can be a hassle, but I know the team had a couple of ideas that might help if you would like to call in and have a chat with them. Best Regards, John.

Jessica
Operations Analyst (É.-U.)
Entreposage, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Excellent product, incredibly user friendly

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : This has been a tremendous experience from the first interaction. Tons of excellent information shared to determine if the program was right for our company, very responsive service, detailed training.

Avantages :

The customization available and ease of use. Super user friendly and able to be managed and altered based on your own individual needs.

Inconvénients :

Only con would be not being able to quickly see if an asset has an attachment associated to it from the main asset view screen. Not major, but would be nice to see. My representative is sharing that feedback for possible implementation in a future release.

Réponse de l'équipe de FMIS

il y a 2 ans

Hi Jessica, Thank you for taking the time to leave this great feedback. It really is appreciated, and I will pass it on to the project team.