15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de FreightPOP

Si vous effectuez des expéditions selon plusieurs modes, ce logiciel est fait pour vous. Logiciel sur le cloud pour les fabricants, les distributeurs, les commerces de détail et les 3PL. Connexions vers ERP, WMS, CRM. Vendez et expédiez par transport LTL, FTL, intermodal et par voie aérienne ou maritime.

Les fonctionnalités proposées par l'éditeur incluent :
– Installation simple et rapide.
– Suivi et alertes centralisés.
– Login unique pour tous vos opérateurs.
– Reporting personnalisable pour prendre des décisions basées sur les données.

Aucune carte de crédit n'est nécessaire. Extrêmement abordable et sans aucun contrat, à partir de 89 dollars par mois.

Qui utilise FreightPOP ?

Fabricants, distributeurs, commerces de détail, 3PL et expéditeurs dépensant annuellement entre 1 et 100 millions de dollars en transport.

FreightPOP Logiciel - 1
FreightPOP Logiciel - 2
FreightPOP Logiciel - 3
FreightPOP Logiciel - 4
FreightPOP Logiciel - 5

FreightPOP ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

FreightPOP

FreightPOP

4,7 (43)
0,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
101
5
4,7 (43)
4,6 (43)
4,8 (43)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
699,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
68
Intégrations introuvables
5,0 (3)
0,0 (3)
5,0 (3)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à FreightPOP

ShippersEdge TMS
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
ShipTrack
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
ShipStation
Fonctionnalités les mieux notées
Calcul du prix d'envoi
Impression d'étiquettes
Étiquettes d'expédition
Descartes Aljex
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des conducteurs
Gestion des expéditions
Suivi du conducteur en direct
TransImpact
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Neurored TMS & SCM Software
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des transports
Suivi des expéditions
Cristal
Fonctionnalités les mieux notées
Preuve de livraison
Suivi des livraisons
Étiquettes d'expédition
Shipwell
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Livraison de colis
Étiquettes d'expédition
Turvo
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion 3PL
Intégrations de tiers

Avis sur FreightPOP

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
72%
4
23%
3
5%
Steven
Steven
Sr. Manager Distribution Centers (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion d'organisme à but non lucratif, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

An Up to date TMS solution

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : We use it everyday for every shipment both freight and parcel, it gives us a great solution to capture the data from every shipment both incoming and outgoing.

Avantages :

The ease of setup, the ability to quickly learn and how short of a time the team got used to the solution.

Inconvénients :

Like all software there are a few glitches that arise, but their customer support team was quirk to respond and resolve the issue.

Réponse de l'équipe de FreightPOP

il y a 2 mois

Hi Steven - Thank you so much for your glowing review of FreightPOP! It's incredibly rewarding for our team to hear that you're enjoying the platform and finding it comprehensive and user-friendly. We're dedicated to ensuring a smooth experience for our users, and your positive feedback is a testament to our efforts. Should you have any suggestions or require support with any aspect of our service, please don't hesitate to reach out. Our team is always here to help!

Dean
General Manager (É.-U.)
Équipement et fournitures de bureau, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

FP Pros & Needs for improvement

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : It's been a love hate experience but the FP development team strives extremely hard to perfect their solution. A few more fixes/enhancements and nothing in the marketplace will be able to contend.

Avantages :

Carrier integration is simple. Rate Shopping works great. FreightPop support is amazing. Cloud based is a nice advantage. Parcel & LTL options.

Inconvénients :

Address entry is extremely clunky. Address validation should be automatic and display an icon on the main shipping screen for a quick glance, and it should also have an icon that differentiates the address between commercial and residential. A reset/clear button on the ship screen would be useful. Google address suggestions should be able to be turned off or have a USPS database via api. There are limited User/Roll permission settings, you can block a user from a carrier completely, but not specific services, i.e. Next Day Air AM.

Réponse de l'équipe de FreightPOP

il y a 4 ans

Dean, thanks for the detailed feedback. We love hearing from our customers on ways we can improve the platform. I'll submit your feedback to the product team. Thanks again!

Corinna
Shipping Manager (É.-U.)
Meubles, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Ease of use

5,0 le mois dernier Nouveau

Avantages :

Customer service is very quick to help with any situation you come up with. The web page itself is easy to use.

Inconvénients :

It would be nice to seea face from the company every now and then.

Réponse de l'équipe de FreightPOP

il y a 4 semaines

Thanks for your review Corinna! We're so thrilled you've had a great experience with FreightPOP and are thrilled to be helping TransImpact with your shipping operations.

William
logistics coordinator (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

TMS review

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : I felt that support was a little slow in responding to certain issues I had with the software

Avantages :

A bill of lading was easy to produce and the rates were side by side with carriers

Inconvénients :

Certain carriers had issues that were never resolved

Réponse de l'équipe de FreightPOP

il y a 4 ans

Thanks for the review William. We love to see feedback from you and other customers that helps us improve and make the FreightPOP platform better for everyone. The FP community is what drives our innovation of new features, modules, and integrations. Sorry to hear about your carrier issues. With 300+ carrier integrations, we have found some lacking in technical capabilities. Thank you, Kurt

Christine
Logistics Manager (É.-U.)
Matériaux de construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great TMS for any business

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : FreightPop has supported my one person department, and has already brought our LTL pricing down. The onboarding specialist (Garrett) was incredible. He has been patient, kind, and helpful regarding any issue that arose. The other support specialists (Sal and Ben) have also worked diligently to get us up and running. The customer service has also been wonderful with any other technical issues that have popped up. I am excited to see how FreightPop can further improve our business.

Avantages :

There are so many features I like about FreightPop. The tracking option was the main reason I started looking for a TMS system. Our company typically ships 400 flat bed/truck load shipments a month, and with over 100 carriers, that becomes a daunting task to follow up with each individual load. In addition, the quoting feature is incredibly helpful, especially with our variety of LTL shipments. The last feature that we are just now becoming familiar with is the invoice auditing feature. This was also one of the critical areas our company was looking for assistance with, and it has already delivered on its part of the investment.

Inconvénients :

The hardest thing for me personally was trying to upload negotiated freight rates myself. We have a few carriers with contract rates, or with pallet pricing, and they missed the initial upload time frame. I received help uploading them, and I will probably continue to need that assistance. However, the support to do that is fantastic.

Réponse de l'équipe de FreightPOP

il y a 3 mois

Hi Christine - Thank you for your positive feedback on FreightPOP! We're thrilled to hear how our platform has simplified your tracking processes. Our team is dedicated to providing a user-friendly experience, and it's great to know we're hitting the mark. If you have any suggestions or need further assistance, we're always here to help!