17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de FixMe.IT

Une solution d'assistance à distance conçue pour offrir une assistance instantanée sans surveillance et à la demande aux clients situés partout dans le monde. À partir de seulement 32,50 $ par mois, FixMe.IT offre une gestion multisession, une assistance à la demande illimitée et un accès à 200 machines sans surveillance. Parmi ses autres fonctionnalités, citons la gestion de la marque, une navigation multimoniteur, le partage bidirectionnel du bureau, le transfert de fichiers, l'enregistrement de sessions, le reporting, une compatibilité avec les anciens systèmes d'exploitation, tels que Windows XP, etc.

Qui utilise FixMe.IT ?

Les professionnels de l'informatique travaillant pour des entreprises de toutes tailles et dans divers secteurs.

Où peut-on déployer FixMe.IT ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Techinline
  • Situé à Toronto Ontario, Canada
  • Fondé en 2007

Assistance FixMe.IT

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne, Andorre et 145 autres

Langues

anglais

FixMe.IT - Prix

À partir de :

32,50 $US/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Non, pas de version gratuite

FixMe.IT n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de FixMe.IT est disponible à partir de 32,50 $US/mois.

Plans de tarification obtenez un essai gratuit

À propos de l'éditeur

  • Techinline
  • Situé à Toronto Ontario, Canada
  • Fondé en 2007

Assistance FixMe.IT

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne, Andorre et 145 autres

Langues

anglais

FixMe.IT en vidéos et en images

FixMe.IT Logiciel - 1
FixMe.IT Logiciel - 2
FixMe.IT Logiciel - 3
FixMe.IT Logiciel - 4
En voir 5 de plus
Vidéo de FixMe.IT
FixMe.IT Logiciel - 1
FixMe.IT Logiciel - 2
FixMe.IT Logiciel - 3
FixMe.IT Logiciel - 4

Fonctionnalités - FixMe.IT

  • Accès et contrôle à distance
  • Accès sans surveillance
  • Accès à plusieurs moniteurs
  • Chat en temps réel
  • Chat et messagerie
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Dépannage
  • Enregistrement de l'écran
  • Enregistrement de session
  • Messagerie instantanée
  • Outils de collaboration
  • Partage d'écran
  • Partage des fichiers
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Transfert de fichiers

Alternatives à FixMe.IT

Supremo est un logiciel de bureau à distance facile à utiliser, sécurisé et abordable pour Windows, macOS, iOS, Android et Linux.
Slack rassemble toutes les communications en un seul endroit. C'est la messagerie en temps réel, l'archivage et la recherche des équipes modernes.
Un centre de service ITSM (Information Technology Service Management) en ligne avec gestion des incidents, des problèmes, des changements des versions et des ressources, en plus d'options puissantes d'automatisation et de gestion des cas d'assistance.
Une solution permettant de contrôler l'ordinateur d'un client à distance, en temps réel et sur Internet pour les helpdesks, les logiciels d'assistance, les organisations informatiques, etc.
Le logiciel d'assistance à distance TeamViewer vous permet de vous connecter de manière sécurisée aux ordinateurs clients, d'accéder aux fichiers et aux applications et de contrôler leur bureau.
Zoom unifie la vidéoconférence sur le cloud, les réunions en ligne simples et la messagerie de groupe en une seule plateforme facile à utiliser.
Wrike est un logiciel d'assistance à distance doté de formulaire de demande personnalisés, de tableaux Kanban, de diagrammes de Gantt, d'un reporting automatique et de plus de 400 intégrations. En savoir plus sur Wrike
Freshdesk est un logiciel de service client facile à utiliser qui aide plus de 40 000 entreprises dans le monde entier à proposer un support client exceptionnel à distance.

Avis sur FixMe.IT

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,8
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
78%
4
21%
3
2%
R. Curtis
R. Curtis
System Analyst (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Génie civil, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best Remote Access Software Available

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : I use this application daily to provide help desk and server support to many customers. The price is great and the features are fantastic.

Avantages :

The is by far the easiest remote access software I have ever used. As an IT manager, this software has saves me $1000s every month. With just a few clicks I can access customer's computers and correct problems while never leaving my office. My customers love this process. I can store computers for anytime access so I can manage many servers and computers 24/7 without requiring brick and mortar access.

Inconvénients :

If I could fix a few things I would make this software available for MAC and get a different URL. I have to constantly spell the word "IT". It seems such a simple word but it does not correlate to web browsing to the common internet user. Few people have ever visited a .it domain.

Ray
President (Canada)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Seamless and "bullet-proof" remote control solution

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : In my years as an accountant in Public Practice and now using it to support family and friends in retirement FixMe.IT has never failed to deliver seamless and secure remote control access of a Windows computer. I had used many "remote access" products before FixMe.IT and none of them lived up to the ease and reliability of FixMe.IT .

Avantages :

FixMe.IT is intuitive and very simple to use for both the the consultant and the client. Connecting to a remote machine is as simple as having the remote user log into a website and advise the consultant of a numeric code. Another great feature is the "unattended access" feature which allows the consultant (with one time permission from the remote user) to access the remote device without requiring the presence of the remote user. In my years of experience with FixMe.IT I have never run into an occasion where it failed to load or run with any Windows machine user.

Inconvénients :

From time to time I need to support Mac machines and FixMe.IT only supports Windows devices.

Thomas
Ceo (É.-U.)
Réseaux informatiques, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

It's hard to knock the product as it is but it's just ok

3,0 il y a 7 ans

Commentaires : I am generally able to connect to my customers computers to assist with issues and install software

Avantages :

On demand sessions work great East to install and setup remote clients Easy to organize accounts by company

Inconvénients :

No Ability to go cross platform ie mac No mobile ability The remote control agent doesn't work, well, sometimes gets eaten by anti virus clients/or disappears for what ever reason and you can't cut copy paste really!!! Their response is that's odd, just drag files...sorry to say that's a tedious endeavor with the spotty mouse movements.

Réponse de l'équipe de Techinline

il y a 7 ans

Hi Thomas, Thank you for the feedback and for being our valued customer. We regret that you've experienced this copy-paste issue - this is, indeed, non-standard behavior of our application, which in most cases can be attributed to custom or advanced antivirus settings, or other 3rd party local factors that we have absolutely no control over. As suggested in most reviews here, FixMe.IT's file transfer feature is quite reliable and easy to use. Furthermore, FixMe.IT offers several file transfer options including a file transfer button and drag-n-drop, so our intent at the time was to provide you with a feasible workaround in case copy-paste didn't work with a specific client machine. Regards, Dan | Techinline

Felix
The man for everything (Suisse)
Films et cinéma, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Fortunately, we came across FixMe

5,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : Do you know these tools that can be immediately integrated into everyday life and never cause any trouble? Unobtrusive but really good. The software can do exactly what it's supposed to do.

Avantages :

- It is easy to use - It is fast - It is reliable - It seems to be safe

Inconvénients :

- The functionality - The price plan - That it leaves nothing to be desired

Rex
Rex
President (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Matériel informatique, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Simple and Fast Connection

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : It has been good, its a good product. The only draw back is the pricing structure, as others offer a scaled back speed at a free price. For some of the features its a great product to consider. Love the ability to create a custom installer, which makes the image of our company better.

Avantages :

Having used and still using many remote connection and management software providers, FixMe has been one that seems to work when others won't. Its fast, and simple. The remote reconnect after startup is great. Some others will not do this and requires someone at the other end to restart the software. The price and the speed of connection is worth it. The custom logo you can add to the install page is a nice feature.

Inconvénients :

If you are not using it often, and can seem expensive. Its billed monthly regardless if you are using it. Its based on technician, so if you have 3 people, you will need to have 3 licenses to all be working at the same time.

Réponse de l'équipe de Techinline

il y a 5 ans

Hi Rex, Thank you for sharing your experience and for being our valued customer! Subscription-based pricing is the software industry standard. Some vendors do offer so-called "lifetime" licenses, but that often means paying for upgrades on a yearly basis (which in the end is a more expensive and a less flexible option). FixMe.IT delivers unlimited on-demand connections, unattended remote access, multi-window remote control, and a lot more for only $30 per month or $300 per year, and I can say with full confidence that no other vendor offers a package like that at a lower price. Sure, there are some remote support apps that offer personal licenses for under $10 or even $5 per month which allows you to access one or two remote computers, but no more than that. While we understand that FixMe.IT's pricing model might not be ideal in some cases, it is still one of the most cost-effective remote support solutions on the market. Best, Dan | Techinline