17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de FastSpring

FastSpring fournit aux entreprises des expériences de paiement modernes qui permettent d'augmenter les ventes et de réduire les abandons de panier. Augmentez les conversions et créez des expériences d'achat plus fluides pour vos clients en utilisant des fonctionnalités telles que des pages de produits localisées et des flux de paiement flexibles. Avec FastSpring, vous pouvez facilement lancer, développer ou optimiser votre activité de commerce numérique à partir d'un compte centralisé.

Qui utilise FastSpring ?

Cette solution assure le commerce électronique pour les produits et services numériques, y compris le SaaS, la vidéo en ligne, les bulletins électroniques, les jeux, etc. Elle n'offre pas de service aux clients qui vendent des produits physiques.

FastSpring Logiciel - 1

FastSpring ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

FastSpring

FastSpring

4,4 (34)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
80
42
3,9 (34)
4,1 (34)
4,3 (34)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
0,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
370
14
4,0 (979)
4,1 (979)
3,8 (979)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à FastSpring

Nexway
Fonctionnalités les mieux notées
Paiements en ligne
Prévention des paiements frauduleux
Sécurité des données
Odoo
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôle du processus d'approbation
Modèles
Notes et commentaires
OneBill
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation récurrente
Gestion de l'impôt
Règles et conditions relatives aux commissions
Expedite Commerce
Fonctionnalités les mieux notées
Calculs des prix et des coûts
Configurateur de produits
Devis
SubscriptionFlow
Fonctionnalités les mieux notées
Logiciels de gestion des souscriptions
Paiements en ligne
Traitement des paiements
Recurly
Fonctionnalités les mieux notées
Historique des factures
Paiements en ligne
Traitement des paiements
Stax Bill
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Paiements en ligne
Traitement des paiements
EQUP
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des campagnes e-mail
Gestion des contacts
ProAbono
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur FastSpring

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,0
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
74%
4
12%
3
3%
2
3%
1
9%
Stéphane
president (France)
Urbanisme et architecture, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Problem of invoice with Fastspring, the Skylum official retailer

1,0 il y a 4 ans

Commentaires : Pas de facture

Avantages :

Laisse le consommateur espérer acheter légalement

Inconvénients :

Pas de facture de société lorsque le consommateur a validé la commande

Alex
Alex
Owner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Édition, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

FastSpring Has Provided Steady Support for my Small Business for More than Eight Years

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : I sell books that I publish in paperback and ebook versions. For the ebook versions, I use FastSpring to handle sales through my own website. FastSpring has been a very reliable company for this purpose, handling payment processing and downloads. Their customer support operation is outstanding.

Avantages :

FastSpring has been completely dependable in providing a way for me to sell ebooks through my website. Once each book is set up as a new product, I rarely have to take any further actions; I can attend to other aspects of my business, secure in the knowledge that FastSpring is taking care of all aspects of sales, including processing payments, taking care of sales taxes in many countries, and handling downloads of the books by the customers.

Inconvénients :

When I first started using FastSpring, I found it somewhat tricky to set up a new product. It took me a while to understand how to construct the template for the email message a customer receives after purchasing an ebook. However, FastSpring's support team helped me through that process, and now it is very easy to set up each new product, using a template that has been saved to my account, which provides multiple file downloads so the customer can download the book in three versions (PDF, ePub, and Kindle). The only other problem I sometimes encounter is when a customer contacts me to say they have not received an ebook they paid for. On several occasions, the problem was caused when the customer entered their email address incorrectly. I wish the FastSpring system would somehow verify that the email address is correct when entered.

Allan
Allan
Senior Technical Writer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Défense et aérospatiale, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best of the the Bunch

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : With FastSpring, I can provide purchasing environments for any country on the planet, and in any currency. Their rapid-response Support is a significant advantage over any other online monetary system. If you make the decision to utilize FastSpring, you will rejoice in that choice, both when you need help - and when you get paid for our sales!!

Avantages :

The learning curve on the FastSpring store environment is easy to master. On first exposure, the features and capabilities can seem to be a bit overwhelming to initially understand. But with careful reading of all of the Help topics you will soon have enough knowledge to begin designing your store structure. Anytime, you discover a feature or function that doesn't understandable, go to Support and submit your questions and intended results that you want to achieve. The folks will rapidly respond and do everything possible to provide information.

Inconvénients :

I would like to be able to sort products and offerings into more easily manageable groups. For example, being able to add sorting tags to a single product, and generate individual store fronts by simply defining the contents by the assigned tags.

Mariia
Product Manager (Ukraine)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

A pleasant experience using the service

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : I used the FastSpring service for 1.5 years. During the integration of the service into our product, I want to highlight the high level of support and onboarding from the FastSpring team. There were technical calls, requirements approvals, etc. We were given a demo of the service and its capabilities. The experience of using the product in our work has been exceptionally positive. Thank you to the developers for such an amazing service!

Avantages :

Excellent and easy-to-understand reports in the service. It's especially convenient to work with the Sales report and receive information about subscription payments. Additionally, statistics on failed payments and chargebacks are displayed conveniently.

Inconvénients :

I didn't find any drawbacks. The service is easy and convenient to use in work.

Justin
Justin
Co-founder & COO (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Poor user experience, terrible platform to navigate, way too expensive and awful refund management

1,0 il y a 6 ans

Commentaires : none

Avantages :

none that I can think of, we use a number of payment gateways/merchants etc. and FastSpring is never one we would choose, we inherited it from an acquisition.

Inconvénients :

Poor user experience, terrible platform to navigate, way too expensive and awful refund management, Reporting is terrible.

Réponse de l'équipe de FastSpring

il y a 6 ans

Hi Justin - We are sorry to hear about your experience. We reviewed your account and see you are transacting via our ¿classic¿ commerce solution. Our platform has evolved over the years and all new customers are on-boarded to our modern contextual commerce solution. This product has a very high customer satisfaction rate, improved user experience, navigation and reporting. We hope you consider migrating over to the newest version.