Sapling

par Sapling Technologies

Qui utilise Sapling ?

Sapling est ce qu'il y a de mieux pour les entreprises de taille moyenne comptant entre 50 et 1 500 employés répartis dans plusieurs bureaux à l'international.

Description de Sapling

Sapling est une nouvelle plateforme de ressources humaines pour les entreprises de taille moyenne.

Le logiciel de l'éditeur aide les équipes des ressources humaines à automatiser les flux de travail, à prendre des décisions stratégiques fondées sur les données. C'est la plateforme de choix pour KAYAK, KPMG, Udemy et Sephora.

En créant une expérience employé exceptionnelle, le service des ressources humaines est plus à même d'aider les équipes à offrir le meilleur d'elles-mêmes.

Informations sur Sapling

Sapling Technologies

https://www.saplinghr.com/

Fondé en 2016

Vidéo de Sapling
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Présentation des tarifs de Sapling

Sapling n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de Sapling

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Sapling - Fonctionnalités

  • Formulaires E-Verify et I-9
  • Formulaires électroniques
  • Gestion d'orientation du flux de travail
  • Gestion de la description des tâches
  • Gestion de la formation
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Manuel de l'employé
  • Portail libre-service
  • Signature électronique

Logiciels d'onboarding : afficher la liste complète

  • Base de données des employés
  • Feedback à 360 degrés
  • Gestion de la paie
  • Gestion des avantages
  • Gestion des congés
  • Gestion des performances
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion du recrutement
  • Gestion du temps et des absences
  • Intégration des employés
  • Portail libre-service
  • Profils des employés
  • Suivi des candidatures

Logiciels de ressources humaines : afficher la liste complète

Sapling - Alternatives

Plus d'alternatives à Sapling

Avis sur Sapling

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,6
Service client 4,7
Fonctionnalités 4,5
Rapport qualité-prix 4,7

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Jonathan W.
Talent Development Specialist
Enseignement supérieur
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/02/2018

"Have amplified employee onboarding with Sapling"

Avantages: Having a platform for employees to learn about the culture and history of our organization, as well as get to know their colleagues ahead of starting, has greatly improved the onboarding process. We really enjoy the buddy feature, as it has taken our employee buddy program to a new level and increases engagement. Instead of having to use paper forms and checklists for onboarding, and sending back and forth emails, tasks are easily delegated to the appropriate people in my office and there's more transparency in the process.

Inconvénients: Sapling has released a plethora of new features in the year that I've been on the platform, many from customer feedback. I'd like to see an Office 365 integration, as there currently is one with G Suite.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Sapling Technologies le 30/11/2018

Thanks for your kind words. The team here at Sapling is dedicated to helping new hires feel right at home and get to know their colleagues even before their first day. It's great to hear that UCSF has found success using the buddy feature. Buddy programs are a great way to kick-start the process of connecting with your new hire and making them feel welcomed.

Please keep the feedback coming and we're excited about the partnership we've created to help you do your best work!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/02/2018
Miyo Y.
HR Generalist
Logiciels, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/01/2020

"Implemented Sapling Twice Now"

Commentaires: Onboarding and offboarding has been enhanced in both companies I've implemented Sapling. The integrations have saved not only the People/HR team time, but other teams too!

Avantages: I've implemented Sapling twice and found it easy to use and with a good CS rep, it'll go smoothly and your questions will be answered quickly. Once everything is set up, it's super easy to use.

Inconvénients: There are still some functions that aren't that great; ie. start date change, but Sapling is working on it.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/01/2020
Thang N.
Senior iOS Developer
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/01/2021

"Sapling will cover most of your need"

Commentaires: I have been using it for a while and so far it does a good job of an HR tool, I am overall happy with it.

Avantages: Employee profile is really detailed and I can add a lot of fields. It's easy to use with simple navigation. Document management is a great feature to get me onboard and keep track of my documents.

Inconvénients: Doesn't really useful after I get to know more about my company and other colleagues. I only update my profile once or twice ever. Doesn't really good at task management, since there are other better tools for that.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/01/2021
Judy M.
Human Resources Generalist
Vente au détail, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/07/2019

"A SOLUTION FOR ACCURATE HRIS DATA TRACKING"

Avantages: Sapling provides a good interactive experience that eliminates duplicate efforts while attempting to accurately track important data for both the employee and management perspective.

Inconvénients: In getting up and running, the directive on how to load historical data from the employee perspective was vague.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/07/2019
Clare W.
Product Manager - Delivery
Vente au détail, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/10/2020

"Fantastic software that saves time and makes your job easier!"

Avantages: Sapling targets CRMs and messaging platforms to help agents create personalized responses more efficiently. Managers gain conversational insights to coach and prepare teams. It helps you speed up your business process. It's great that Autocomplete Everywhere allows agents to respond to customers faster by providing deep learning-powered autocomplete suggestions across all messaging platforms.
Another favorite feature of Sapling Suggest is that it automatically suggests responses to customer chats or help desk calls by matching customer queries with relevant responses. It allows you to effortlessly manage high incoming volumes, in short, an excellent software.

Inconvénients: I did not have a negative experience about this software, everything is very good. There is nothing that I don't like.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/10/2020