Pour qui ?

Pour Peakon, le facteur humain doit toujours passer en premier. Sans de bons employés, impossible d'avoir une entreprise prospère et des clients satisfaits

Notes moyennes

23 avis
  • Note globale 5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.5 / 5
  • Service client 5 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.5 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 5 000,00 $US
    Consulter les tarifs
  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Peakon
  • https://peakon.com/
  • Fondé en 2014

En savoir plus sur Peakon

Peakon recueille automatiquement l'opinion de vos employés, l'analyse et vous fournit ensuite les renseignements dont vous avez besoin pour améliorer votre entreprise, le tout en temps réel.

Cette plateforme fonctionne partout, pour tout le monde. Traduit en plus de 20 langues, Peakon est capable de gérer des structures complexes et de traiter des dizaines de milliers d'employés. Les employés soumettent leur opinion via le web, un navigateur mobile ou une application native. L'application peut gérer tout ce que vous lui soumettez.

Peakon - Fonctionnalités

  • Définition d'objectifs
  • Gestion de la formation
  • Gestion des compétences
  • Gestion des performances
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion du cycle de vie des employés
  • Gestion du recrutement
  • Intégration des employés
  • Planification de la relève
  • Plans de développement individuel
  • Alignement culturel
  • Alignement des employés
  • Enquêtes
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des objectifs
  • Gestion des performances
  • Guides des employés
  • Programme de récompenses
  • Programmes de santé et de bien-être
  • Reconnaissance sociale
  • Récompenses des employés
  • Base de données des employés
  • Feedback à 360 degrés
  • Gestion de la paie
  • Gestion des avantages
  • Gestion des congés
  • Gestion des performances
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion du recrutement
  • Gestion du temps et des absences
  • Intégration des employés
  • Portail libre-service
  • Profils des employés
  • Suivi des candidatures
  • Bibliothèque de questions
  • Portail libre-service
  • Prise en charge des réviseurs externes
  • Questions personnalisables
  • Rapport de synthèse de groupe
  • Rapports comparatifs
  • Rapports individuels
  • Rapports récapitulatifs
  • Suivi des évaluateurs
  • Sélection des évaluateurs

Logiciels équivalents

Avis les plus utiles sur Peakon

Peakon is a very insightful, effortless and customized tool

Publié le 04/12/2017
Crystal D.
Interim HR Project Mgr
Services aux consommateurs, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: real-time employee engagement/pulse data
Heat map analysis that allows us to get targeted on populations that need attention
automatic assignment of manager access
quick reference tools
benchmarks against the industry
the ability to level-set against certain benchmarks, such as time in position

Avantages: The ease of use and roll-out to our management community.
Real-time employee pulse data
Flexibility of the features, from questions, to survey and question frequency and set-up
The on-going developments, enhancements
This is not part of the software- but the support from Peakon has been phenomenal. Quick response time and insightful as they describe what we're looking for and they help us land the vision and execution. During set-up, our account rep was flexible with her time in accommodating our global timezones. When we were assigned a new account rep, there was a warm handover and the service has continued at its high level. Working with the Commercial side on expanding our subscription was also streamlined and without headache. It was straight-forward and our account rep was able to clearly explain the features, benefits and value of the subscription. She was so articulate in pitching the features and benefits, I was able to get an instant approval from our Finance Director.

Inconvénients: There isn't anything we don't like. We did ask for a custom one-off survey design, which Peakon was not able to do. However, they asked questions and offered an alternative that more so aligned to our objectives and what we were trying to achieve.

A serious piece of kit if you care about your team and getting the best from them

Publié le 27/04/2019
Aidan D.
Chief Product Officer
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I've found Peakon to be a well-designed, sophisticated yet easy-to-use product, invaluable in managing large teams.

Avantages: The core of Peakon is its benchmarking. It captures staff feedback and measures their engagement using questionnaires, then compares its analysis with benchmarked scores based on team size, industry, location etc. It identifies areas of strength and weakness, making recommendations about improvements that can be made. We have used it to uncover morale and motivation issues amongst staff, and to identify strengths we can build upon. I'm very impressed by the level of thought that's gone into its design and development.

Inconvénients: It can sometimes be frustrating trying to second-guess the reasoning behind anonymous feedback, but then the anonymity is key to the platform so I guess it's not the software that's at fault.

No better way to measure employee satisfaction.

Publié le 24/11/2017
Richard E.
Global Talent Acquisition and Retention Manager
Services financiers, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: Conducting employee surveys allows us to obtain crucial feedback to support our employees, working environment and future company strategy. The customer support team always listen to suggestions and the product keeps getting better and better. We are a big fans of Peakon here at Lombard Risk.

very easy to use, nice UI and backed by solid research into what engages/motivates employees.

Publié le 18/12/2017
Henrik C.
Ranger & Virtual CEO
Ressources humaines, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Real-time insights into engagement/motivation as well as a focus on the subject among the whole team.

Avantages: The ease of setup and daily use. I can now constantly follow engagement in (almost) real-time and I can even interact and reply on questions etc.

Our company loves Peakon

Publié le 26/09/2018
Utilisateur vérifié
Customer Experience Manager
Services sans fil, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Only positive

Avantages: - Gives great insights into companies life, employees happiness, etc
- Easy to setup and administer
- Nice way to give feedback to management
- Great algorithm

Inconvénients: - Management console is great but it could be a bit easier to administer
- Perhaps it could be nice to loose some anonymity in some cases

Réponse de l'éditeur

envoyé par Peakon le 01/10/2018

Thank you for your review! We're so pleased to hear that you and your team are getting on well with the product and you're getting valuable insights from it. Please do not hesitate to contact your Customer Success Manager if you need any more help on the administration side of things!

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