Pour qui ?

Segment est utile pour presque toutes les entreprises qui dépendent de services sur le cloud pour gérer leurs activités. Des applications mobiles aux start-up SaaS, en passant par les points de vente physiques.

Notes moyennes

31 avis
  • Note globale 4.6/5
  • Facilité d'utilisation 4.4/5
  • Service client 4.3/5
  • Fonctionnalités 4.6/5
  • Rapport qualité-prix 3.8/5

Informations sur le produit

  • À partir de 100,00 $US/mois
    Consulter les tarifs
  • Version gratuite Oui
  • Essai gratuit Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Segment
  • https://segment.com/
  • Fondé en 2011

En savoir plus sur Segment

Segment facilite la capture de données à partir de n'importe quel point de contact client et envoie celles-ci vers n'importe quel outil sans avoir à apprendre, tester ou mettre en œuvre une nouvelle API à chaque fois.

Plus de 15 000 entreprises, grandes et petites, choisissent Segment pour tirer le meilleur de leurs données.

Segment - Fonctionnalités

  • Analyse des comportements
  • Conformité RGPD
  • Couplage des données
  • Gestion des campagnes
  • Intégration de données
  • Modélisation prédictive
  • Personnalisation
  • Profils de clients
  • Segmentation de la clientèle
  • Cartographie des relations
  • Correspondance et fusion
  • Domaines multiples
  • Gestion de la hiérarchie
  • Gestion des métadonnées
  • Gestion des processus
  • Gouvernance de données
  • Intégrations de sources de données
  • Masquage de données
  • Visualisation
  • Analytique
  • Identification du compte cible
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • Outils de prospection
  • Personnalisation de campagne
  • Segmentation de la clientèle
  • Suivi de la progression
  • Suivi des engagements
  • Analyse de données
  • Contrôle de qualité des données
  • Correspondance et fusion
  • Données client
  • Gouvernance de l'information
  • Intégration de données
  • MDM (master data management)
  • Migration de données
  • Saisie de données
  • Sécurité des données
  • Account-based marketing
  • Analyse de contenu
  • Ciblage comportemental
  • Ciblage contextuel
  • Gestion de l'expérience
  • Moteur de recommandations
  • Personnalisation de site web
  • Profils de clients
  • Relance de paniers abandonnés
  • Segmentation des campagnes
  • Tests A/B
  • Correspondance et fusion
  • Data discovery
  • Déduplication
  • Gestion des métadonnées
  • MDM (master data management)
  • Profilage de données
  • Validation des adresses

Logiciels équivalents

Logiciels les + demandés

Avis les plus utiles sur Segment

Segment - The Data Layer to Have

Publié le 02/09/2019
Jonny D.
Head of Sales Operations
Services financiers, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Segment solves the problem of add script once. Enable quickly.
Data flows and needs a pipe to steer it in the right direction. Segment makes this easy.
Create a data science team in seconds and connect to a wide and vast number of tools and connections from Adwords to Facebook all the way through to iOS and Android. This covers many bases.

Avantages: Segment have built a best in class data layer and data management tool.
The tool is easy to set up and creating destinations and understanding sources is simple.
Add the code for Web, Mobile or a data warehouse. Then enable product and marketing teams to enable and disable marketing and product tools easily. The new personas feature is also incredibly powerful. Make collecting analytics .track and .page and .identify easy.

Inconvénients: Segment does make data easy and because of the quality of the tool it does come at a cost. The benefit is it does scale with you because the price plan works on MTUs. But it really depends on the size of your business.
Beware not to over enable and connect too much if you are not using it. This will add un-necessary load which can impact mobile page speed.

Good tool for startups

Publié le 05/02/2019
Guruprasad H.
VP Engineering
E-learning, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall, it helps you to start really fast. We at www.quiznext.in use segment to collect data from our app and send it to warehouse, firebase, fb etc.

Avantages: Easy setup, Easier to collect data and send to warehouse. Integration with other tools is easy.

Inconvénients: Not all integrations are seemless. Many integrations require client side app installation, which just reduces the code a bit. Once you start attracting decent users, it turns out to be expensive and need to look for alternative tools.

Great tracking hub

Publié le 03/01/2020
Utilisateur vérifié
Director of Product
Services et technologies de l'information, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
3/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
3/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Segment is great - great support & documentation. It's very reliable, covering all your third-party integrations. It saved us a lot of time and stress.

Avantages: + works like a hub (midware software) for all you tracking events/properties
+ reliable
+ great monitoring
+ great retry policies if destination is down
+ good documentation
+ great support

Inconvénients: - premium features like Event segmentation only on Enterprise plan (expensive)

A reliable tool for event tracking and syncronization

Publié le 24/10/2019
Tamás S.
Data Analyst
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: In our organization Segment is mostly used to track events from the website backend. There are other feature rich alternatives for frontend tracking but server-side tracking is not a priority for them. Segment really saves a lot of software, devops and data engineer hours alike by reliable continuous data delivery.

Avantages: - Intuitive UI.
- Event tester on the UI.
- Several client libraries.
- You can sync even your backdata, e.g. when setting up a new warehouse.
- Pricing is based on users not events.

Inconvénients: - Custom schedule for synchronisation or event validation is only available in higher packages.
- Some integrations just don't support a moderately sophisticated setup. E.g. if you don't want 1 million API calls a day you should construct specific Segment calls to update Salesforce leads.

Data loss and bad customer support

Publié le 04/04/2016
Or P.
CTO and Co-founder
Internet, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
Source : GetApp
1/5
Note globale
3/5
Facilité d'utilisation
Fonctionnalités
1/5
Support client
1/5
Rapport qualité-prix

Commentaires: At first it sounds great, one stop shop for all you analytics needs. What they don't tell you is:
1. Segment API is far less reliable than any of the underlying analytics tools. I've never had any data loss with mixpanel, since I switched to segment I had 3 severe data loss incidents, one was a segment server failure, one was a result of Segment's API and the 3rd is still under investigation.
2. It's literally impossible to get proper support for urgent issues. no matter how much I emphasize the urgency, they'll send 1 reply a day, with the most useless information and ask the same basic questions over and over and over again.

Avantages: Reduce the amount of code that handles analytics and tracking
No real alternative

Inconvénients: Unreliable.
Bad customer support.

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