17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de ProPet

Une solution des plus conviviales et personnalisables à même de rationaliser votre activité liée aux animaux de compagnie. Gérez votre activité de chenil, de pension, de toilettage, de dressage ou de commerce de détail avec facilité et flexibilité en ligne. ProPet propose des fonctionnalités de portail client, de réservation en ligne, de planification, de stockage sécurisé de données, de paiements en ligne, de CRM, de gestionnaire de vaccins, de messages, etc. ProPet s'intègre à QuickBooks Online, MailChimp, Stripe, Payfirma et Twilio pour les SMS.

Qui utilise ProPet ?

Pensions pour chiens, garderies pour chiens, salons de toilettage, centres de villégiature pour animaux de compagnie, dresseurs, pensions à domicile, chatteries, etc.

ProPet Logiciel - 1
ProPet Logiciel - 2
ProPet Logiciel - 3
ProPet Logiciel - 4
ProPet Logiciel - 5

ProPet ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ProPet

ProPet

4,7 (104)
49,99 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
21
3
4,6 (104)
4,5 (104)
4,7 (104)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
29,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
71
6
4,2 (175)
4,1 (175)
4,2 (175)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à ProPet

DaySmart Pet
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmations et rappels
Gestion des clients
Gestion des rendez-vous
Kennel Connection
Fonctionnalités les mieux notées
Booking Management
Gestion des clients
Gestion des rendez-vous
Precise Petcare
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des clients
Gestion des rendez-vous
Pawfinity
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmations et rappels
Planification des rendez-vous
Toilettage
Gingr
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmations et rappels
Gestion des rendez-vous
Réservation en ligne
Kennel Link
Fonctionnalités les mieux notées
Booking Management
Gestion des clients
Gestion des rendez-vous
Revelation Pets
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Rappels
Rappels par e-mail
Vagaro
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Planification des rendez-vous
Réservation en ligne
Savvy Pet Spa
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmations et rappels
Gestion des rendez-vous
Planification des rendez-vous

Avis sur ProPet

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
68%
4
29%
3
3%
Warwick
Warwick
Co-Owner (Nouvelle-Zélande)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services aux consommateurs, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Fully featured with constant improvements

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : ProPet has made it so easy for us to run our business, while the lack of Xero support has created a couple of hurdles for us, we're very happy with the overall result we've been able to achieve using it.

Avantages :

Above all other training, daycare, boarding or grooming software - this stands tallest. ProPet is the cleanest, fully featured solution out there. While it can be very detailed and time consuming to set up, this customisability is what makes it great when you're looking for it later. The support is super helpful and always willing to hear out suggestions and feedback.

Inconvénients :

The training module was heavily based on the boarding/daycare module. This is understandable as it required a starting point, but has still borrowed far too much from these modules instead of rethinking how it should work for training and building the module from a different perspective.

Catherine
owner operator (Canada)
Hôtellerie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Years later and still love it!

5,0 il y a 2 mois

Avantages :

Did my first review back in 2017 after using the product for a year. It's now 8 years we've been on it and we still love it. Our customer service needs are minimal but when I do need help they they've been very responsive.

Inconvénients :

no complaints - think we've only gone down a couple times in 8 years and they responded well and quickly resolved.

Amanda
Manager (Canada)
Hôtellerie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great but needs work

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : It's great but a lot of the issues we have they just say
They are working on it
Things we have asked for 4+ years ago

Avantages :

It's really easy to use and to train people to use. Very straightforward and user friendly. Customers use it easily too

Inconvénients :

So much needs to be done - main complaint is customers book even if you are full We have to manually tell them we're full Causes confusing and overbooking

Spencer
Owner (É.-U.)
Vétérinaire, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Not the best

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : When you have an idea or need something fixed within the software, the customer service reps are programmed to tell you that your idea is wonderful and that it will be placed on their list of great ideas, but nothing ever gets done. There is no tracking of open support tickets or follow up to help requests. There is no searchable help screen from within the software. You can search and external, ProPet knowledge base but it is very out-of-date and clunky. To me, the annual price I paid is no longer worth the value of the product/service I receive. However, once you have used ProPet for a period of time, it's hard to make the switch to another program.

Avantages :

It does help me manage my kennel space well. With ProPet I can avoid double bookings. Clients seem to find it easy enough to use.

Inconvénients :

While there is some room to customize the major and standard functions for my business, not all functions are that useable. We don't use the words "colour" and "cheque" in the US, it would be nice to have an American version of the software. What should be standard functions, you must create your own "rule" for to enable them to work properly. For example, there is no way to block clients from submitting reservations when you are going to be closed for a period of time. You can show on the calendar (X'd out dates) when you will be closed, but a client can still submit a reservation as long as their dates are on either side of your closed dates. You can't easily indicate when you kennel is completely full to clients and can no longer take reservation requests. You simply have to "cancel" every request as it comes in for the period you are full. If you like reports, ProPets has tons of reports, I think I use 2 -3 of them.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great Product, Terrible Service

4,0 il y a 9 mois

Commentaires : We would still be using this software if they had any kind of customer service after the sales team is done with you.
The software is great until it's not, and if you need help, you're on your own.

Avantages :

The product is excellent for multi channel pet businesses

Inconvénients :

The retail module is clunky and unwieldy. Hard to update and use. Customer service is nonexistent. They have a Facebook page where you can ask other users for help because they will never respond. I needed to revamp our entire retail inventory, and was emailing with a rep for several months, no help was forthcoming due to "staffing issues," i was as patient as i coyld be while continuing to check in, finally she just ghosted me.