Description de Drift

Drift est une plateforme tout-en-un qui combine le marketing conversationnel et les ventes conversationnelles pour aider les entreprises à augmenter leurs revenus et à augmenter la valeur à vie des clients, plus rapidement.

Plus de 50 000 entreprises utilisent Drift pour aligner les ventes et le marketing sur une plateforme unique afin de fournir une expérience client unifiée où les gens sont libres d'avoir une conversation avec une entreprise à tout moment, à leur convenance.

Qui utilise Drift ?

Drift peut aider toute entreprise ou personne disposant d'un site web qui souhaite capturer plus de leads et chatter avec les gens en temps réel.

Où peut-on déployer Drift ?

Cloud, SaaS, web, Android (mobile), iPhone (mobile)

À propos de l'éditeur

  • Drift
  • Situé à Boston, É.-U.
  • Fondé en 2015
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres

Langues

allemand, anglais, chinois, coréen, danois et 14 autres

Drift - Prix

À partir de :

Non fourni par l'éditeur
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Oui, version gratuite disponible

Drift est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit.

À propos de l'éditeur

  • Drift
  • Situé à Boston, É.-U.
  • Fondé en 2015
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres

Langues

allemand, anglais, chinois, coréen, danois et 14 autres

Drift en vidéos et en images

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s/o
Version gratuite
Essai gratuit
38,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
10,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
14,90 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - Drift

  • Accès mobile
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Analyse prédictive
  • Analyses augmentées
  • Assistant virtuel
  • Automatisation des processus et flux de travail
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de contacts
  • Bot pré-configuré
  • Campagnes de drip marketing
  • Champs personnalisables
  • Chat proactif
  • Chatbot
  • Ciblage du public
  • Communication multicanal
  • Confirmation et rappels
  • Conversations en temps réel
  • Distribution de leads
  • Données en temps réel
  • Définition des priorités
  • Détection de la langue
  • Développement sans code
  • E-mails optimisés pour format mobile
  • Enquêtes et feedback
  • Formulaire hors ligne
  • Formulaires en ligne
  • Gestion des abonnés
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des campagnes e-mail
  • Gestion des contacts
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Gestion des leads
  • Gestion des listes
  • Gestion des modèles
  • Géociblage
  • Identification du compte cible
  • Importation et exportation de données
  • Intelligence artificielle et machine learning
  • Intégrations de tiers
  • Marketing multicanal
  • Messagerie client en temps réel
  • Messagerie instantanée
  • Messagerie personnelle
  • Modèles personnalisables
  • Notifications de leads
  • Notifications push
  • Outils de collaboration
  • Outils de prospection
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Personnalisation
  • Planification automatisée
  • Pour les petites entreprises
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Qualification de leads
  • Rapports et analyses
  • Reconnaissance vocale
  • Relevé et historique des chats
  • Routage automatisé
  • Répondeurs automatiques
  • Réponses automatisées
  • Réservation en ligne
  • Saisie de leads
  • Segmentation
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation de leads
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suggestions de requêtes
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des interactions
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Suivi du ROI
  • Support client
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement automatique du langage naturel
  • Transfert à un agent
  • Transferts/Routage
  • Visualisation de données
  • e-mail marketing
  • Éditeur WYSIWYG

Alternatives à Drift

User.com est un système avancé de marketing et de vente qui permet d'automatiser les communications personnalisées et de rationaliser les processus professionnels.
EngageBay fournit un logiciel de marketing tout-en-un simple et abordable pour acquérir, engager, entretenir et transformer les leads. En savoir plus sur EngageBay
L'éditeur fournit aux entreprises des outils d'IA conversationnelle rentables pour le chat, les e-mails et les appels, afin de révolutionner les interactions client. En savoir plus sur Enterprise Bot
Solution haut de gamme conçue pour la collaboration efficace, la communication, les réseaux sociaux ainsi que la gestion des flux de travail et des connaissances. En savoir plus sur Bitrix24
La plateforme marketing n° 1 pour les PME ! Démo marketing GRATUITE
SAS Customer Intelligence uses analytically driven contextual personalization to help marketers elevate the customer experience.
Zoho CRM offre aux entreprises une solution de gestion complète du cycle de vie en termes de relation client.
Plateforme de marketing numérique complète conçue pour les agences de marketing
Le Live Chat de Smith.ai, avec des agents professionnels disponibles 24 h/24, 7 j/7 et soutenu par la technologie d'IA, est un moyen rapide et convivial de saisir et convertir des leads en ligne.
Saphyte est à la pointe en matière de rupture technologique avec ses fonctionnalités les plus avancées et les plus innovantes conçues pour aider votre entreprise à se développer.
Agile CRM est une suite complète de ventes, de marketing et de services conçue pour permettre aux PME de vendre et de commercialiser comme les sociétés du classement Fortune 500.
MailChimp vous donne les outils marketing nécessaires pour être vous-même sur une plus grande scène.
The All-in Automotive Messaging Software connecting Dealerships and Top car brands and their customers.

Avis sur Drift

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
65%
4
26%
3
5%
2
2%
1
2%
Rob C.
Rob C.
Content & SEO Specialist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Expensive but awesome

5 il y a 3 ans

Commentaires : With two substantially different audiences being targeted by our business, and a general need to do a better job of quickly connecting with promising leads, we've been quite pleased so far with Drift. We've already had several great opportunities arise thanks to the tool, and still have a large number of new bots to roll out, plus refinements to make based on our learnings from using the tool. As a supplement to our other inbound marketing efforts, I foresee chat through Drift being a substantial asset for a long while to come.

Avantages :

With Drift, you can create customized chat experiences for users based on all sorts of criteria - the page they're on, the number of times they've visited, the channel they used to get to your site - and to target specific businesses with targeted messaging. Building the chat flows (Drift calls them "Playbooks") is generally quite easy, allowing you to quickly build out new bots once you get a hang of the platform. Drift also includes support chat built right into the product, meaning every time I get stuck, I'm able to reach out and get a hand from one of their product experts right away.

Inconvénients :

We haven't been using Drift for that long, and there have already been a number of instances where I or one of the other users in the company have attempted to do something that seems obvious, only to find out the tool doesn't allow us to do so. We're always told that a feature request has been submitted, but there's no way to know how long it will take before we get whatever little tweak we're looking for in order to provide a smoother, more pleasant chat experience on our site.

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 2 ans

Hi Rob, Thanks for taking the time to share all of this detail. It's really helpful. Our feature request process is something we're improving this quarter, I agree this has not been the best experience to date. Thanks again for sharing, and if we can be helpful to you with you 2020 plans, please let us know how we can support you! All the best - Julie Hogan, VP - Customer Experience

Utilisateur vérifié
Assistant Manager Marketing (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services d'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Drift-The new way of conversational marketing!

5 il y a 12 mois

Commentaires : Overall I can say we are satisfied with their services. It ultimately filters genuine leads from the universal traffic on the website and that too with high buying intent. Chat bot, Playbooks, Analytics and Integrations are just icing on the cake.

Avantages :

-Playbooks- Setting up of chat bot and customizing it based on the page and target market becomes very easy with drift's playbook feature. You can very easily set up chat bot and start receiving genuine leads. -Analytics and Integrations- The deep analysis of the tool always keeps you on your toes and helps in pointing out various scope for improvement. You can also measure the efficiency of your chat agents as well. Also, it provides integration with your marketing CRM as well for lead handling purpose. -Customer Service- You are facing any issue with drift? Do not worry. Customer service is just a chat ping away. They are always attentive and help you proactively

Inconvénients :

-Price- This was the main concern while evaluating various chat tools. Drift is follows a premium pricing which might not make it suitable for Small businesses. -No Forms- Drift takes pride on omitting the forms from the chat and enabling their conversational way of marketing. I think, they should make that optional. They should forms as well. -They should also have a feature in which chat transcripts can be emailed as well.

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 11 mois

Hi there, Thanks for taking the time to write such a thoughtful review for Drift! It sounds like you're having a great experience on the product and we're thrilled to hear it. We'll absolutely take your feedback into account and hope you continue to provide us feature suggestions in the future. - Sarah Haberman, Senior Customer Advocacy Manager

Mark A.
Mark A.
Head of Marketing (Australie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

I use the free version for my consultancy

4 il y a 2 mois

Commentaires : I have a side-hustle consultancy, and needed a way for my website visitors to get in touch. This was a really simple, free solution.

Avantages :

Really simple setup, haven't had to touch a thing since implementing it.

Inconvénients :

Having to switch between the app and the browser for different functionality - either have it all in app or dont.

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 2 mois

Hi Mark, glad to hear you got Drift up and running without a hitch. Appreciate your feedback on our app vs. browser functionality I'll make sure this gets in the right hands. Thanks for your review! - Sarah Haberman, Senior Customer Marketing Manager

Utilisateur vérifié
CEO (Israël)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Drift could be Intercom, but it isn't...

3 il y a 2 ans

Commentaires : We decided to use Drift as means to provide support, but once we grow bigger than a single user, we'll have to move to a better platform.

Avantages :

We use Drift as an in-app messaging platform and it's decent at that. We considered using it for marketing automation, customer engagement and on-boarding, but it doesn't cut it.

Inconvénients :

Even as an in-app messaging platform for support, there's room for improvement. A few months ago, they removed the option to "close a conversation" (which is essentially used to close a "support ticket"). For whatever reason, they think that it should be more like Whatsapp with an endless list of conversations that you can "archive". Only conversations sometimes come back (not because of new messages), they are sorted wrong so you may miss conversations with new messages, and you don't always get real time notifications in the mobile app.

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 2 ans

Hi there, Thank you so much for taking the time to share this. I'm sorry we haven't delivered on what you expected from us. I'm more than happy to chat live and learn more about how we can make your experience better. Feel free to reach out at jhogan@drift.com. All the best, Julie Hogan, VP - Customer Experience

Josh C.
Inside Sales Operations Analyst (É.-U.)
Logiciels, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Essential Automatiin Tool, Faster Time to Value with Inbounding

4 il y a 4 mois

Commentaires : Excellent, would not have a solid inbound routing experience without a similar tool as Drift

Avantages :

Conversation routing by Company HQ and State rather than just the site visitors geographic location. This is important since our sales team segments by Company HQ and Annual Revenue

Inconvénients :

No ability to route countries other than US and Canada by state and/or territory. The entire continent of Australia can only be tagged as such in conversation routing. You have to build a playbook that asks the customer what territory they live in which creates a longer automated process for the site visitor. Also there is no option to segment by city which would be helpful for large city territories like Chicago, Dallas, Houston, Los Angeles, New York City, San Francisco etc

Réponse de l'équipe de Drift

il y a 3 mois

Hi Josh, thanks for taking the time to review Drift! Your suggestions around our routing capabilities are really helpful and I'll be sure to share with the product team! - Sarah Haberman, Senior Customer Advocacy Manager