Pour qui ?

Les entreprises de moyenne et grande envergure dans les secteurs de la vente au détail, de la distribution, des services professionnels, de la haute technologie, des services financiers, de la santé et des sciences de la vie.

Notes moyennes

9 avis
  • Note globale 5 / 5
  • Facilité d'utilisation 5 / 5
  • Service client 5 / 5
  • Fonctionnalités 5 / 5
  • Rapport qualité-prix 5 / 5

Informations sur le produit

  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation en ligne en direct
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • enxoo
  • http://www.skilohr.com
  • Fondé en 2011

En savoir plus sur Skilo

Skilo permet aux employés et aux gestionnaires de planifier, de réviser et de développer les objectifs et les compétences dont ils ont besoin pour obtenir des résultats commerciaux. Rationalisez les processus de gestion des performances et des employés pour favoriser le développement de votre personnel et de votre entreprise.

Conçue sur Salesforce.com, la plateforme leader du marché, Skilo fournit des processus de développement des employés prêts à l'emploi, pouvant être mis en œuvre en quelques semaines et non en plusieurs mois !

Skilo - Fonctionnalités

  • Définition d'objectifs
  • Gestion de la formation
  • Gestion des compétences
  • Gestion des performances
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion du cycle de vie des employés
  • Gestion du recrutement
  • Intégration des employés
  • Planification de la relève
  • Plans de développement individuel
  • Autoévaluations
  • Feedback à 360 degrés
  • Gestion des rémunérations
  • Mesures de la performance pondérée
  • Modèles personnalisables
  • Plans de développement individuel
  • Portail libre-service
  • Suivi continu de la performance
  • Suivi des cycles d'évaluation
  • Échelles de note personnalisées
  • Évaluation par les pairs
  • Évaluations des compétences

Logiciels similaires

Logiciels équivalents

Avis les plus utiles sur Skilo

Simple, complete and easy talent management app supporting our talent management process

Publié le 13/07/2016
Estera P.
HR Manager
Vente au détail, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Being a fast growing retail company we were looking for easy for navigation cloud tool to support HR development management. After wide research, Skilo platform has been selected. We use currently Evaluation, Development, Performance and Recruitment modules. Our HR processes and manager - employee relations were elevated to the next level with the tool. Each employee has its own site to plan and track it's career development. Managers got full overview of their employee competences and performance and have the tool to plan HR for future competence needs.

Avantages: Skilo is so intuitive end easy to use that employees and managers quickly start to use it and benefit from it. It is cloud based and mobile application so everyone can access it any time, from any location and from any device - this is very important for our growing and distributed organization with over 250 shops located in four countries. In Skilo we can easily and quickly reflect our company structure, competency model, position profiles and then setup, run, monitor and report all key talent management and HR management processes. Now we have all HR data and processes in one place which is shared between employees, managers and HR professionals.

Inconvénients: Since we started using Skilo we have to get better prepared for employee review - it forces us to focus on competencies and behaviors in structured way.

Great product!

Publié le 31/03/2017
Kasandra R.
HR Manager
Services et technologies de l'information, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I can highly recommend Skilo as a reliable platform for employees performance and development management. It makes our HR processes transparent, effective and simple. Skilo has a very user-friendly interface, so it's easy to use for employees and managers, while the highly configurable reporting module is the essential feature for HR Department. The integration with Active Directory and SSO minimized our administrative work related to user management.

Avantages: reliable technology, user-friendly interface, reporting

Great HRM tool

Publié le 03/04/2017
Agnieszka C.
Recruitment & Development Specialist
Services et technologies de l'information, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Skilo has fastened our decision making process and eased the HRM activities so far. Our employees are considered being more distressed than they used to be when it comes to the annual appraisal.

Avantages: interface, technical support

We have changed our internal app to Skilo and users are extremely satisfied with it.

Publié le 28/02/2017
Michal B.
201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: The implementation process took only 8 weeks, the process itself was very smooth and didn't interrupt our daily workflow. What is more- Enxoo- Provider of this application is more than helpfull.
After the implmentation they help us with maitaining Salesforce changes and adjusting our internal applications (i.e AD Connector; Certifcates) to changing requirements.
We have changed our internal app to Skilo and users extremely satisfied with it.

Skilo as a sales competency review turned to be a big win

Publié le 22/09/2017
Burak F.
Sales Excellence Manager
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We have enabled our sales competency reviews off of Skilo and it was big success. The team found this tool intuitive to use...

Avantages: Skilo team has done an amazing job on helping us enable sales competency review process at Intelligrated, a part of Honeywell. As part of our sales coaching, competency reviews is a critical component where competencies of sellers are reviewed by sales managers. Facing our authentic request, Skilo team has taken a professional approach to customize their solution to meet our needs. They have done a great job on understanding our requirements and building a world-class competency review solution. By making a positive decision on Skilo, you are not only buying a great tool but having an access to very smart resources that can help you build any process that will involve performance reviews.

Inconvénients: Some of icons such as the one on saving a review (currently it is a floppy disk) or the inconsistency on how stars get displayed on a review (the display at the top is a star and a number up to 4 while a user is expected to give the rating out of 4 available stars) could be improved for better user experience.

Lire d'autres avis