15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de ServiceTitan

ServiceTitan est une des principales solutions logicielles métiers pour les entreprises de services d'intervention pour particuliers et professionnels. Cette puissante plateforme optimise et élimine les tâches sur le terrain et au bureau avec une réactivité basée sur le cloud, une synchronisation en temps réel et une disponibilité constante. De plus, elle comprend une application robuste pour tablette destinée aux techniciens externes. ServiceTitan aide les petites entreprises et les grandes entreprises régionales à rationaliser leurs opérations et à améliorer leur service client tout en favorisant la croissance et la génération de revenus.

Qui utilise ServiceTitan ?

Les entreprises de services CVC, de plomberie, d'électricité, de porte de garage, de ramonage et dépuration des eaux qui cherchent à accroître leurs revenus, à rationaliser leur activité, à optimiser leur équipe et à satisfaire leurs clients.

ServiceTitan Logiciel - 1
ServiceTitan Logiciel - 2
ServiceTitan Logiciel - 3
ServiceTitan Logiciel - 4
ServiceTitan Logiciel - 5

ServiceTitan ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ServiceTitan

ServiceTitan

4,3 (205)
Indisponible dans votre pays
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
131
3
4,1 (205)
3,7 (205)
4,2 (205)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
19,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
93
1
4,1 (197)
4,0 (197)
3,9 (197)

Alternatives à ServiceTitan

Claris FileMaker
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion du stockage de données
Sauvegarde et récupération
RazorSync
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Planification
Planification en temps réel
Main Street Sites
Fonctionnalités les mieux notées
Formulaires personnalisables
Inscription de cours
Traitement des paiements
Service Fusion
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des ordres de travail
Planification en temps réel
Intuit Field Service Management
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des expéditions
Intégration comptable
Routage
Salesforce CPQ & Billing
Fonctionnalités les mieux notées
Calculs des prix et des coûts
Configurateur de produits
Devis
mHelpDesk
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des billets
Gestion des calendriers
ServiceBox
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Facturation
Planification
Vonigo
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des expéditions
Gestion des tâches

Avis sur ServiceTitan

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
3,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
65%
4
19%
3
4%
2
5%
1
7%
Marlin
Marlin
Business Development (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Best in the biz

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : It’s allowed us to be effective with every workflow, from taking calls to following up on jobs.

Avantages :

Feature set and workflows are the best in the industry. Support is top notch. Software is reliable. The pages just load in a snap unlike our last software.

Inconvénients :

Like any software change, it was a learning curve. But our success team helps us use the software efficiently and answer any questions we have.

Réponse de l'équipe de ServiceTitan

il y a 4 ans

Thank you for taking time to review ServiceTitan and for being a customer. We built ServiceTitan to help contractors like you run their business more successfully. We look forward to celebrating all of your future successes.

Paige
Owner (É.-U.)
Construction, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

The Best Field Management Software in the Game!

5,0 il y a 5 mois

Commentaires : Overall, Service Titan has improved our business functions 100% and been a vital tool in expanding our plumbing service company!

Avantages :

The mobile app and dispatch board are used daily at our plumbing service company, and they are very intuitive to understand. We love the modern look of Service Titan and the ability to present options to the customer on-site. We have been able to integrate payment processing, financing options, our price book, and QuickBooks Online. Before we used this product, all of these features were separate and hard to keep track of - Service Titan makes it easy!

Inconvénients :

The on-boarding process is long and tedious, but I do understand they set it up that way to ensure companies have the most success with the product when they go live with it. I would improve the integration with QuickBooks Online to be more seamless with connecting the payments to the invoices and all accounts payable documents.

Ron
Owner (É.-U.)
Génie mécanique ou industriel, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Over promised under delivered

2,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : Their customer support is horrible to say the least, the tech support team does not know the product and often times I know more about how it operates than they do. Getting a knowledgeable person on the phone is like pulling teeth. I have been paying full price for a product that works about 70%.

Avantages :

The program has a lot of potential, however the simplest problems they cannot seem to get right. The dispatch portion works well. The ability to create alerts and checklists works well

Inconvénients :

The invoices don't calculate correctly on the labor side which can cost a company a lot of money unless they are micromanaging each technician's invoice. All estimates are labeled "home contract" even if it is going to a commercial customer. This seems like an easy fix, yet it's two years they haven't fixed it.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Service TItan - Windows to Mac for the HVAC world!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : EXCELLENT customer service depending on your CSM. We have had several. Current is based out of ATL and they are amazing! Easy to use software, visual and self explanatory. Implementation was smooth but had its share of concerns. I would not import Memberships if I had the chance to do over. It would have been easier for manual import due to revenue recognition issues and membership reporting numbers being inaccurate due to inactive membership types (the imports). Overall great experience tho with the implementation team.

Avantages :

Customer notifications that allowed our clients to see when a tech was in route and location of route. Customer service features, clean, easy to view board and job details can be as detailed or minimal as desired. Ease of function.

Inconvénients :

Reporting software is slightly lacking. Mobile version is limited for techs on the field. Notifications for reminders are limited to one paragraph/set of content, not different based on business unit. Hardest part - we cannot sell equipment through the system due to the inability for AHRI Matchups.

Darius
Operations Lead (É.-U.)
Construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Alternatives envisagées précédemment :

Excellent Field Management for an affordable price

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : No software solution is going to be perfect or completely handle everything you need (not without major cost at least!)
Overall ServiceTitan handles everything we need and provides accurate accounting as well.

Avantages :

ServiceTitan excels really well at providing technicians in the field with tools they need to estimate, sell and install/repair for residential customers. The mobile app is beautiful and easy to use. I love how technicians can create quick quotes from estimate templates, show pictures and pricing, good/better/best options and financing and even take payments and signatures on the go. You can even create custom forms such as troubleshooting and job arrival/completion forms.

Inconvénients :

ServiceTitan is not the best solution for commercial business. Creating quotes from the office is still not efficient, could be done differently. Multi-day jobs are confusing to figure out.