Finale Inventory

Qui utilise Finale Inventory ?

Pour les petites et moyennes entreprises de fabrication, de distribution et de vente en gros ainsi que les commerces de détail en ligne multicanaux ayant besoin d'un système de gestion des stocks adaptable doté de fonctionnalités avancées telles que la lecture des codes-barres et les prévisions.

Description de Finale Inventory

Finale Inventory est le système de gestion des stocks le plus adaptable et le plus flexible pour prendre en charge les flux de travail de votre entreprise en croissance. S'intègre parfaitement à de nombreuses plateformes de vente en ligne afin d'éviter les surréservations. Éliminez les incertitudes avec les bons de commande en utilisant Finale pour calculer de manière dynamique les points de réapprovisionnement en fonction de la vitesse des ventes et des délais des fournisseurs. Associez le logiciel de l'éditeur avec du matériel de lecture de codes-barres pour bénéficier d'une solution complète de gestion d'entrepôt. Formation/consultation gratuite.

Informations sur Finale Inventory

Finale Inventory

http://www.finaleinventory.com

Fondé en 2009

Vidéo de Finale Inventory
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Présentation des tarifs de Finale Inventory

Finale Inventory est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Finale Inventory est disponible à partir de 99,00 $US/mois.


À partir de

99,00 $US/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de Finale Inventory

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Finale Inventory - Fonctionnalités

  • Achats
  • Codes-barres et RFID
  • Emplacements multiples
  • Gestion 3PL
  • Gestion de la qualité
  • Gestion des commandes
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des retours
  • Gestion des réceptions et entrées
  • Gestion des stocks
  • Prévision
  • Synchronisation en temps réel

Logiciels WMS : afficher la liste complète

  • Codes-barres et RFID
  • Gestion des stocks
  • Génération de codes-barres
  • Lecture de codes-barres
  • Modèles d'étiquettes
  • Suivi des numéros de série
  • Étiquettes d'expédition
  • Étiquettes de réception
  • Étiquettes personnalisées

Logiciels de codes-barres : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des stocks pour la fabrication
  • Gestion multicanal
  • Identification des produits
  • Kitting
  • Optimisation des stocks
  • Prévision
  • Rapports et analyses

Logiciels de gestion de stocks : afficher la liste complète

  • Commerce mobile
  • Commerce social
  • Gestion SEO
  • Gestion des canaux
  • Gestion des catalogues
  • Gestion des commandes
  • Gestion des promotions
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Intégration de marketplace
  • Panier d'achat
  • Synchronisation de données
  • e-mail marketing

Logiciels e-commerce multicanal : afficher la liste complète

  • Codes UGS et UPC
  • Codes-barres et RFID
  • Entrée et sortie
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des éléments
  • Optimisation des stocks
  • Prévision
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des coûts
  • Suivi des numéros de série

Logiciels pour inventaire : afficher la liste complète

Finale Inventory - Alternatives

Plus d'alternatives à Finale Inventory

Avis sur Finale Inventory

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,5
Service client 4,7
Fonctionnalités 4,4
Rapport qualité-prix 4,6

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Écrivez votre avis !
John R.
CMO
Biens de consommation, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 06/02/2021

"Great product, but more importantly, great leadership!"

Avantages: The software works exactly how it was intended to! Working with Finale leadership to setup our customization was a breeze! Great product and a great team!

Inconvénients: I have nothing negative to share about this product! Love Finale!

  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 06/02/2021
Blythe H.
Operations
Biens de consommation, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/02/2021

"Finale has improved everything in our company"

Commentaires: Finale was introduced to our company after a long, tedious process of finding and then trying to implement another IMS (Fishbowl). I was skeptical of the great reviews and claims from other users since I had really been put through the wringer by another company during implementation. After going through a demo and poking around a bit, I was sold. Importing all of the data was a breeze, the user interface is intuitive and for me, the best part is that if I did hit a snag, I could be on a screen share with a Finale rep in no time and they would patiently walk me through it. I'm not exaggerating when I say Finale made everything better. It has transformed the way we do business by allowing us to manage our inventory accurately across multiple sales channels and provide a better experience for our customers.

Avantages: Finale implementation is quick and pretty simple. We use it with ShipStation and the learning curve was practically non-existent because it's so intuitive. Importing data is just a matter of copying and pasting a spreadsheet into their import tool. This makes adding and updating products/customers/vendors/etc. a breeze. I also generate invoices from Finale. We have pretty long production lead times on the majority of our products so predicting stock outs is very important to us and we can trust Finale to calculate that information correctly. The basic reporting is good but the ability to customize existing reports or create your own is excellent. Most importantly, their level of customer service is absolutely top notch.

Inconvénients: We did have some hiccups with marketplace integrations but we able to work with Finale to create workarounds that have been fine.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/02/2021
Cameron L.
bookkeeper
Vente au détail, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    1 /5
  • Fonctionnalités
    1 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    1/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/07/2020

"Is slower than God"

Avantages: Was pretty easy to use, although cumbersome with all the screens you have to use to add on product, cannot add inventory from the item page, so quite a few unnecessary clicks there. Also goes into negative inventory which for us means when there is an error we have to manually reset items to zero, would be nice if there was an option to just have inventory go to 0. Also be nice if it has a seasonality feature for ordering, like we need more of this widget for winter etc.

Inconvénients: It stalls out constantly, no matter the browser no matter the computer, especially on weekends basically unusable, and by the time email support gets back to you it is better again, but they never admit an issue or offer a fix or apology.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/07/2020
Craig C.
Owner
Vente au détail, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/02/2021

"Have multiple sales channels? Finale works!"

Commentaires: Overall I have to say one of the most impressive experiences with Finale is its people. It's a small group of people who work personally to help you get set up and learn the system. They know their stuff, are professional and friendly. It really is like they are a part of your own team. Their customer service is fantastic, they respond quickly and can get you moving in the right direction right away. You get the feeling that they want to help you be successful.

Avantages: The software is impressive because it works. Our previous inventory management software would have "glitches" sometimes it didn't sync our five sales channels so we were constantly experiencing inventory issues. That stopped with Finale and our numbers have been spot on since. One thing that makes Finale a winning choice for us is that it integrates with Square which we use for POS in our brick and mortar store. Finale keeps our store, website and internet marketplaces inventory synced in near real time.

Inconvénients: I have to force myself to come up with things I don't like about Finale. But if I could have a wish list, I would like it to automatically sync new products every few minutes like it does with inventory rather than nightly. Although, you can manually initiate the sync. A little more automation with sales channel associations and expected product cost would be nice too.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/02/2021
Joe C.
President & Founder
Matériaux de construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/01/2020

"A Hidden Gem"

Commentaires: Since its inception into our business, Finale was incredibly easy to use, simple and straightforward. With an excellent support team and support documentation, we were set up in less than a single day. After that we barely had to get in touch with support, as the self administering factor of Finale is what makes it so great.

Avantages: Finale is incredibly easy to use and provided our company the ability to scale up by using additional features of the product over time. Our inventory is always spot-on as the integrations with various merchants and other software is excellent.

Inconvénients: The only issue we hold with Finale is their lack of support for iOS and iOS browsers. One could easily integrate the standard browser interface into Finale with some changes and allow those who have an iOS or Mac-based environment be able to use their existing hardware with off-the-shelf scanners.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/01/2020