17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Club OS

Club OS fournit des solutions de vente et marketing pour le secteur du fitness. Les gymnases et les studios s'aident de Club OS pour rationaliser et automatiser les opérations de vente tout en renforçant les relations avec les clients. Parmi les fonctionnalités figurent : suivi automatisé des prospects/membres, e-mail marketing interne, service SMS, reporting, etc. Club OS s'intègre aux plus grands noms du secteur du fitness pour permettre l'ajout du logiciel à votre processus existant. Utilisé par plus de 3 000 clubs de remise en forme.

Qui utilise Club OS ?

Plus de 3 000 clubs de sport et studios à travers le monde utilisent Club OS. Du PDG à l'équipe de réception, Club OS assiste chaque branche de votre entreprise pour vous faciliter la vie.

Club OS ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Club OS

Club OS

4,2 (194)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
16
1
4,1 (194)
4,1 (194)
4,2 (194)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
139,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
128
11
3,9 (2 841)
3,6 (2 841)
3,8 (2 841)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Club OS

Mindbody
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Planification en temps réel
Réservation en ligne
WellnessLiving
Fonctionnalités les mieux notées
Booking Management
Gestion des clients
Réservation en ligne
TeamUp
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des cours
Réservation en ligne
Traitement des paiements
ABC Glofox
Fonctionnalités les mieux notées
Booking Management
Gestion des abonnements
Réservation en ligne
RhinoFit
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Facturation
Gestion des abonnements
Zen Planner
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des cotisations
Inscriptions et intégrations
Traitement des paiements
bsport
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des cours
Pour studios de yoga et pilates
Réservation en ligne
Gymcatch
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des cours
Réservation en ligne
Traitement des paiements
Exercise.com
Fonctionnalités les mieux notées
Application mobile
Base de données de membres
Suivi des présences

Avis sur Club OS

Note moyenne

Note globale
4,2
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,0
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
39%
4
46%
3
11%
2
2%
1
2%
Tony
Tony
Health And Wellness Coach (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Manage your training schedule with ease!

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : Recommend for any fitness company looking to keep their PT sessions in check.

Avantages :

It has alerts to remind you when an item is coming up or is due. Another great thing is that the billing portion comes in handy when you're not sure how many PT sessions the client has.

Inconvénients :

That the web version worked better than the app version.

robert
Fitness Manager (É.-U.)
Sports, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Works well and allows me to check on scheduled appointments, contact the members.

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : The option to be able to keep up with my daily schedule, appointments, and my employees schedule. It allows me to make changes on the spot, with either a clients or an employee.

Avantages :

It allows me to see my daily schedule and make changes along with my employees. Great tool to keep up with the members that are scheduled for appointments. Also allows us to see their phone numbers where we can contact them in case of a cancellation, late arrival or just rescheduling purposes. Perfect to plan ahead for weeks, months and know what needs to be done daily.

Tim
Assistant Fitness Manager/Trainer (Canada)
Formation professionnelle et coaching, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

This app is very useful but has some quirks that keep it from being great.

3,0 il y a 7 ans

Commentaires : Live scheduling without having to call into my club and get a receptionist involved. Easy reminders about times and events scheduled.

Avantages :

The way scheduling is set up with reminders for both the event owner as well as attendees added is excellent. Also having so much customization on repeat occurrences is also great to have. The UI for scheduling is simple and relatively painless to use on a mobile device. Overall this is good software and definitely better than paper scheduling.

Inconvénients :

The app itself is basically useless. There is no access to scheduling which is what trainers will use club OS for 99% of the time. So everytime you use it on your mobile device you have to go through the extra steps of "view full site" and then after login going to "scheduling" > "calendar" which becomes tedious very quickly. I have also noticed a bug on android where when selecting a time to book a client in, the popup box does not appear and you have to turn your phone to change the orientation to make it appear (it is not just out of view, the window is just non existent while the screen greys out). A suggestion would be to include scheduling on the mobile app as this would increase its use hugely. As well, when setting up users you already have to choose a job title (ie. trainer, consultant, etc) so if the app and website were customized to have a different landing page for each (ie. trainer landing page is always their weekly schedule by default so they can immediately proceed with booking/moving clients, etc) that would be also well received. I would say this is the #1 complaint for any trainers using the software.

Jim
Fitness Manager (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

efficient. easy to use

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : The benefits of this software is that we have access to the club schedule from and computer and mobile device. It would be much more helpful if there was an app available so that we could have more ease and a more visible screen when

Avantages :

seamless integration with CheckFree software. The ability to log communication with prospects and members is very convenient as well.

Inconvénients :

Difficult to transfer prospects and members from other clubs to trainers schedules. It would be more beneficial if personal trainers could search all members from all clubs for setting appointments.

Suzie
Suzie
Sales Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

I use Clubs OS to track leads and KPIs for both myself and my team.

4,0 il y a 7 ans

Commentaires : Easily able to track KPIs, stay on track for sales goals, and keep up with the efforts of my team on a daily basis.

Avantages :

Club OS is very user friendly and it is easy to train my team on how to use the system. The features keep me organized, especially the daily follow up tab on the dashboard. It also allows my team to keep track of their KPIs on their own and work towards their goals without a constant verbal discussion of numbers.

Inconvénients :

There have been a few glitches that we have been unable to fix, such as duplicate accounts and inaccurate numbers. The system doesn't always interact well with DataTrak.