SapphireIMS

SapphireIMS

par Tecknodreams Software Consulting

Qui utilise SapphireIMS ?

Pour les petites, moyennes et grandes entreprises qui ont besoin de solutions ITAM complètes axées sur l'inventaire dynamique (suivi des changements de base), la gestion des actifs logiciels, la conformité aux politiques et les opérations du cycle de vie.

Description de SapphireIMS

SapphireIMS donne de l'agilité à vos fonctions et processus commerciaux, grâce à la suite de centre de service ITIL, à la gestion des services d'entreprise, à la gestion des équipements, à la gestion du cycle de vie des services et aux solutions de surveillance des services commerciaux. Les services professionnels, l'infogérance et les services de formation et de certification de l'éditeur vous garantissent une mise en œuvre sans heurts.

Valeur fournie.
68 % de réduction des processus manuels.
35 % d'amélioration de la productivité du personnel.
35 % d'amélioration pour la prestation de services.

Informations sur SapphireIMS

Tecknodreams Software Consulting

http://www.sapphireims.com

Fondé en 2002

Prix de SapphireIMS

SapphireIMS n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. Voir plus d'informations concernant le prix de SapphireIMS ci-dessous.

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Installation (Windows)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

SapphireIMS - Fonctionnalités

Logiciels EAM (Enterprise Asset Management)
GMAO
Gestion de l'énergie
Gestion de la maintenance
Gestion de licence logicielle
Gestion des garanties
Gestion des installations
Gestion des ordres de travail
Gestion des pièces
Gestion des ressources informatiques
Gestion des stocks
Gestion des équipements
Planification de maintenance préventive
Gestion de la configuration
Gestion de la maintenance
Gestion des achats
Gestion des audits
Gestion des contrats/licences
Gestion des demandes
Gestion des fournisseurs
Gestion des stocks
Suivi de la conformité
Suivi des coûts
Accès mobile
Base de connaissances
CMDB
Contrôle à distance
Gestion des SLA
Gestion des achats
Gestion des changements
Gestion des incidents
Gestion des ressources informatiques
Portail libre-service
Gestion de la configuration
Gestion de la disponibilité
Gestion de projets
Gestion des changements
Gestion des contrats/licences
Gestion des incidents
Gestion des problèmes
Gestion des versions et du déploiement
Portail libre-service
Suivi des ressources

Avis sur SapphireIMS

Afficher 5 avis sur 43

Note globale
4.4/5
Facilité d'utilisation
4.4/5
Service client
4.2/5
Fonctionnalités
4.3/5
Rapport qualité-prix
4.4/5
Pradeep S.
Sr.Vice President - IT
Hôpitaux et soins de santé, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/09/2017

"This software has all the required features. "

Commentaires: Daily ticketing process has changes our life and made us more process oriented. The tickets has helped us exhibit our strength of support. The root cause analysis became simpler and has made the stakeholders define a better process. To make any Operations successful what is required is good control and if you are big and in multiple locations then a tool like this helps to monitor and control.

Avantages: This software mas the mobility version also. The software has the flexibility to tailor make as per our requirements and this has made our Operations very easy. This also has a powerful MIS which clearly shows the strength and success of this software.

Inconvénients: With the extent it meets our requirements, I do not see any reason for any cons. The team sitting in Bangaluru probably needs to visit Delhi to give more comfort on the support.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/09/2017
Pramod V.
Tools Consultant
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/09/2017

"A complete IT management product !"

Avantages: The tool lives up to the product name "IMS" , catering every aspect of an IT Management . It is easily customization as per customer needs. Reporting modules and ease at which custom reports can be created is amazing . ITAM and BSM module perform pretty good job . From an implementation perspective, the product is quiet easy to learn,implement and configure With latest patches being released every quarter the product is loaded with an ever growing list of new features

Inconvénients: Stability of tool remains one of the concerns with minor bugs popping up here and there. There is a need to improve mobile app to match the current industry standards and requirements

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/09/2017
Jinesh T.
Project Manager
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/01/2020

"I strongly recommend SapphireIMS as ServiceDesk tool"

Commentaires: Our service team was using excel to track all customer calls and it was a tedious job. After implementing SapphireIMS, we have better visibility and control on our tickets and management receives alerts based on automated reports. This tool has helped us to improve our customer experience tremendously.

Avantages: This is a cost effective solution packed with enough features to run, monitor and control effectively a service oriented business.

Inconvénients: Initial configuration is little bit complicated. But this part will be taken care by their technical team.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Tecknodreams Software Consulting le 16/01/2020

Thanks a lot for being our valuable customer and sharing your review comments.

We sincerely hope that, your review comments shall help other potential customers to consider SapphireIMS based on its strengths.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/01/2020
Mangesh M.
AGM-IT Infra
Exploitation minière et métaux, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    2/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    1/5
  • Rapport qualité-prix
    1/5
  • Probabilité de recommander le produit
    2/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/02/2020

"Support & Services"

Commentaires: We are using it for ITSM & ITAM tool for JSW.

Avantages: Flexibility.
Tool is good but not configured as per business expectation, it completely dependent on the technical capabilities of Sapphire team to understand and implement the requirement.

Inconvénients: Support & Services are not upto the mark, new process flow development takes too longer time. Road map for next 5years is not available, as we have asked for voice/chat BOT which is still under beta. Upgradation of the tool is cummebersome work not updated latest patch yet. Support & services team needs to improve a lot.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/02/2020
Aasif K.
Senior Manager - Services
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 09/11/2017

"Using this product since last 5 Years. Fantastic IMS Tool which can be customized as per requirement"

Avantages: Customization as per the need has been the most significant and substantial feature. ITAM feature has made tracking of the assets easy and manageable with complete capturing of Asset Life Cycle. I have tested almost all the features by configuring it and using it efficiently. The Infrastructure Change Management Process that was customized as per the requirement with RCA Form built inside the tool was amazing.

Inconvénients: The Support needs improvement. Not everything can be done remotely. The patch management feature eats too much of bandwidth which needs improvement.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 09/11/2017