15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

ConnectWise ScreenConnect

ConnectWise ScreenConnect

Description de ConnectWise ScreenConnect

Depuis des années, ConnectWise Control (anciennement ScreenConnect) prend en charge le partage d'écran 1:1 via l'assistance à distance et les outils d'accès à distance. Avec les réunions à distance, le modèle d'utilisation a été étendu pour fournir un outil de réunion distante riche en fonctionnalités qui permet un nombre illimité de participants. Les réunions en ligne aident les utilisateurs à collaborer, à organiser des sessions de formation, à effectuer des mises à jour de projets, à amener les clients à acheter leurs produits ou plein d'autres choses.

Qui utilise ConnectWise ScreenConnect ?

Professionnels de l'informatique

ConnectWise ScreenConnect Logiciel - 1
ConnectWise ScreenConnect Logiciel - 2
ConnectWise ScreenConnect Logiciel - 3
ConnectWise ScreenConnect Logiciel - 4
ConnectWise ScreenConnect Logiciel - 5

ConnectWise ScreenConnect ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ConnectWise ScreenConnect

ConnectWise ScreenConnect

4,7 (1 885)
Indisponible dans votre pays
29,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
58
7
4,6 (1 885)
4,6 (1 885)
4,4 (1 885)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
196
26
4,8 (188)
4,7 (188)
4,8 (188)

Alternatives à ConnectWise ScreenConnect

NinjaOne
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Alertes et remontée des problèmes
Rapports et analyses
Zoho Assist
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Accès sans surveillance
Partage d'écran
Splashtop
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Contrôles/Permissions d'accès
Partage d'écran
Join.Me
Fonctionnalités les mieux notées
Appels audio
Conférences vidéo
Hôtes multiples
LastPass
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des informations d'identification
Stockage des mots de passe chiffrés
Synchronisation de mot de passe
TeamViewer
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Chat en temps réel
Partage d'écran
GoTo Training
Fonctionnalités les mieux notées
Apprentissage mobile
Gestion des cours
Gestion des formations
GoTo Meeting
Fonctionnalités les mieux notées
Conférences vidéo
Fichiers audio et vidéo bidirectionnels
Partage d'écran
Zoho Desk
Fonctionnalités les mieux notées
CRM
Gestion des billets
Stratégie de marque personnalisable

Avis sur ConnectWise ScreenConnect

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,4
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
73%
4
23%
3
3%
2
0%
1
0%
Gerry
Gerry
Manager of Project Services
Utilisateur LinkedIn vérifié
Informatique et sécurité réseau, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great product

5,0 l’année dernière
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Jeev
Jeev
IT Lead (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits pharmaceutiques, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

If you value your time and energy, use this software

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : I use this software on a daily basis to keep IT operations within my organization running like a well-oiled machine. Our pharmacies are very remote and the ease of deployment makes it a breeze to troubleshoot any machine located anywhere from anywhere.

Avantages :

ConnectWise Control was incredibly easy to implement, and is very powerful. It comes with so many tools and features that are invaluable and solve complex problems very simply.

Inconvénients :

No cons really. Any features and updates or nice-to-have's are added by their development team in subsequent updates, and they really do listen to their user base.

Jonathan
Jonathan
System Engineer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A lot of value for dollar with ConnectWise Control

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Overall ConnectWise Control has been easy to deploy and use. Initially we were hesitant to add our servers to a remote support tool like ConnectWise Control or TeamViewer, but this tool has made remote server administration much simpler.

Avantages :

ConnectWise Control has a great web view that allows us to quickly find the computer/server we're looking for. We can run standard command line and PowerShell commands through the web interface to quickly gather information or troubleshoot a user's computer without impacting the user experience. The screen share is very fast and reliable and often preferred over Remote Desktop sessions. It's also very nice to be able to switch between user sessions on the computer, like when interacting with a Remote Desktop server and needing to assist a specific user on the Remote Desktop server.

Inconvénients :

The software doesn't fully integrate with Microsoft Endpoint Manager, the only software that does is TeamViewer.

Ivy
Network Engineer (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best remote access host I've used.

5,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : SC has let us move quickly on absorbing new clients into our remote access base and quickly assist people who just need a hop-on to show us an issue. Overall I recommend it highly.

Avantages :

Deploying is easy, customization is pretty simple, and the app's functionality is the best compared to every other app I've used (anydesk, teamviewer, splashtop, vnc solutions)

Inconvénients :

There's some features that just dont exist and they expect the community to develop plugins for those instead of doing it themselves. Things such as "prevent user from initiating chat when host is not connected" just isn't possible and evey though there's page after page of requests for it they don't do it for whatever reason.

Linsay
Owner (É.-U.)
Comptabilité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Setting up ScreenConnect

3,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : This allows multiple users to work from multiple locations. It's is one user at a time on each computer though.

Avantages :

This is a solid product for connecting to another computer remotely if you do not have a virtual desktop system.

Inconvénients :

I have a larger resolution monitor at home than the one in the office and it's hard to get the screen to adjust. Also it's hard to see if another user is logged in to the system already.

Ian
Prevent Manager (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

MSP's Know This is One of the Best RMM's

4,0 il y a 4 mois

Commentaires : We have had a very good overall experience using this as our remote connection tool for client machines. It is a great option for MSP's.

Avantages :

It is very reliable and user friendly. Our staff is able to learn it very quickly and begin using within the first week.

Inconvénients :

It feels dated in some areas, and it would be nice if they released more feature updates for it.