ConnectWise Control

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Professionnels de l'informatique

Description de ConnectWise Control

Depuis des années, ConnectWise Control (anciennement ScreenConnect) prend en charge le partage d'écran 1:1 via l'assistance à distance et les outils d'accès à distance. Avec les réunions à distance, le modèle d'utilisation a été étendu pour fournir un outil de réunion distante riche en fonctionnalités qui permet un nombre illimité de participants. Les réunions en ligne aident les utilisateurs à collaborer, à organiser des sessions de formation, à effectuer des mises à jour de projets, à amener les clients à acheter leurs produits ou plein d'autres choses.

Informations sur ConnectWise Control

ConnectWise

http://www.connectwise.com

Fondé en 1982

Vidéo de ConnectWise Control
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Présentation des tarifs de ConnectWise Control

ConnectWise Control est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de ConnectWise Control est disponible à partir de 24,00 $US/mois.


À partir de

24,00 $US/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de ConnectWise Control

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Installation (Mac)
  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Documentation

ConnectWise Control - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Accès à distance
  • Accès à plusieurs moniteurs
  • Chat en temps réel
  • Collaboration
  • Contrôle d'accès
  • Dépannage
  • Enregistrement de l'écran
  • Impression à distance
  • Outils de diagnostic
  • Partage d'écran
  • Rapports et analyses
  • Transfert de fichiers

Logiciels de bureau à distance : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Appels audio
  • Chat en temps réel
  • Conférences vidéo
  • Enquêtes et feedback
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Fils de discussion
  • Gestion des tâches
  • Intégration de tiers
  • Partage des fichiers
  • Recherche

Logiciels de communication d'équipe : afficher la liste complète

  • Chat en temps réel
  • Enquêtes et feedback
  • Enregistrement de session
  • Outils de diagnostic
  • Partage d'écran
  • Partage des fichiers
  • Transfert de session

Logiciels de prise en main à distance : afficher la liste complète

  • Gestion de voyages
  • Gestion des comptes rendus
  • Gestion des invitations
  • Gestion des matériaux
  • Gestion des participants
  • Gestion des votes
  • Gestion du calendrier
  • Outils de compte-rendu de réunion
  • Outils de préparation de réunion
  • Planification
  • Réservation de salle de réunion
  • Réunions de comités
  • Réunions du conseil d'administration
  • Réunions internes
  • Réunions législatives
  • Suivi des tâches

Logiciels de réunions : afficher la liste complète

  • Alertes et remontée des problèmes
  • Assistant virtuel
  • Base de connaissances
  • Enquêtes et feedback
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des rendez-vous
  • Intégration des médias sociaux
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Portail libre-service

Logiciels de service client : afficher la liste complète

  • Accès et contrôle à distance
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Chat en temps réel
  • Communication multicanal
  • Configuration des workflows
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des billets
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des ressources informatiques
  • Intégration des e-mails
  • Intégration des médias sociaux
  • Macros et réponses types
  • Monitoring réseau
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Routage automatisé
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des interactions

Logiciels helpdesk : afficher la liste complète

  • Brainstorming
  • Conférences vidéo
  • Correction en temps réel
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches

Outils collaboratifs : afficher la liste complète

  • Accès à distance
  • Assistance à distance
  • Chat vidéo
  • Collaboration
  • Conférences web
  • Gestion des réunions
  • Gestion des tâches
  • Messagerie instantanée
  • Signature électronique
  • Softphone
  • Suivi de l'activité des employés
  • Suivi des fuseaux horaires

Outils de télétravail : afficher la liste complète

ConnectWise Control - Alternatives

Plus d'alternatives à ConnectWise Control

Avis sur ConnectWise Control

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,6
Service client 4,4
Fonctionnalités 4,5
Rapport qualité-prix 4,6

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Jeev Y.
IT Lead
Produits pharmaceutiques, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/07/2019

"If you value your time and energy, use this software"

Commentaires: I use this software on a daily basis to keep IT operations within my organization running like a well-oiled machine. Our pharmacies are very remote and the ease of deployment makes it a breeze to troubleshoot any machine located anywhere from anywhere.

Avantages: ConnectWise Control was incredibly easy to implement, and is very powerful. It comes with so many tools and features that are invaluable and solve complex problems very simply.

Inconvénients: No cons really. Any features and updates or nice-to-have's are added by their development team in subsequent updates, and they really do listen to their user base.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/07/2019
Senad H.
Founder / CEO
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/08/2020

"Better than TeamViewer"

Commentaires: We manage large number of clients, some of them with unattended access and others without installing the client (on demand). After trial we have strong prositive impression with the functionalities and usability of the software. There was small fear of switching from a different product but the transition went smooth. We find some new functionality that we can use every week :)

Avantages: Transition was easy both from our and the client side. Non of our clients had any experience with ConnectWise control but all were happy with the product and the service.
Connecting to the clients are easy, but what we liked the most is the extensive information about the client that is obtained by the ConnectWise Control (connection history, notes, run commands, view and kill processes). This is highly recommended software for any IT service company.

Inconvénients: So far (few months) we didn't have or find any problems with the ConnectWise control. Hope it will stay that way :)

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/08/2020
Andrew W.
Manager, Tools and Process
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/01/2021

"ConnectWise Control - Lightweight and Stable"

Avantages: One of the best pieces of software ConnectWise has. It's lightweight and easy to deploy. The agent is very stable and very easy to update.

Inconvénients: Development has stalled a bit. There was some feature updates (CW View) but nothing major since.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/01/2021
Adam B.
IT
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    2 /5
  • Support client
    2 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/06/2019

"The price is right, it has enough features that were not that easy to integrate, its reputation has"

Commentaires: see above
you could have had the market targeting alot of users and devices all around the world with your good fair pricing but everything else is not so good as it was -- with webex, teamview, logmein, ultravnc free,
dameware, Zendesk, anydesk, realvnc just to name a few
we as IT professional cant afford to look stupid with virus threats coming up with screenconnect
and telling people all these instructions to get control your one step installer plugin never worked !!
but good pricing kind of scary that others offer like sysaid and others not offering anything for the small guys like you did --- by the way i was talked into the AUTOMATE product --- worst product ever!
i spent a bit over a half a day cleaning it off and restoring all systems. It would not do what it was suppose to do at all --- slowest connection and unusable at all it was connected but would wind up my systems on some process i had to shut them down and clean the drives of any traces of AUTOMATE -- no software has done worse and your sale and support did not believe me i showed them proof they laughed and said they have never used it professionally
thanks any more information happy to help
maybe you could be the next big thing all the ideas are there but it all fell apart and you need to do almost a 180'

Avantages: THE price compared to TEAMVIEWER AND LOG|ME in
i was not a large operation so the licensing suited
i loved the idea that i could make it a subdomain of my site or just have a link and it was White labelled
affordable
once i was remotely connected it was fine
It has many integrations and partnered up with a lot of companies

Inconvénients: Its a pity you have not a better business relationship with antivirus companies
in most occasions and it was happening more and more that it would be picked up as a virus --- not good and worrying
it has many integrations and features ---- these features were hard to install and because there was many versions - most the time hard to get the right compatibility -- these integrations should be one click or a signup here and there --- i wouldnt have minded paying good money if these would at least work
It was not very intiutive some tasks -- like the whole process i would go through with clients
download the exe or file
then double click on it --- if you miss it , it will be in your downloads
then click run
follow prompts
then allow
and no at this point i would sometimes get a prompt to update the software
not good, not good at all
your sales and support staff could not give a dam because i was a small 1-15 users account
it was not very easy and intuitive initially to do file transfer - have you used team viewer?
most respectable organisations wont allow 8041 port through there firewall
it has lost its good reputation that support users at the large universities have originally given it
being considered unsafe and treated as a threat - i know that i could make it an exemption in the AV software but it came up as threat after the fact as if it later was damaged as professional tool
with all the quality secure easy products on the market these days | cisco
webex|

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/06/2019
Utilisateur vérifié
Owner
Logiciels, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/01/2021

"I was forced to try ConnectWise and don't really like it"

Commentaires: When my TeamViewer account wasnt working and I had to do some remote support, I was scrambling for a quick solution. I decided on ConnectWise for this use. I was going from mac to mac and overall the quality and speed were ok, but the usability was not. I kept accidentally closing the local window and having to reconnect. This should be built to prevent this action.

Avantages: ConnectWise does have a good pricing tier. They are relatively inexpensive (or free) to use when doing support on personal systems.

Inconvénients: Usability isnt great with this software. The install process on the client side is a bit more involved then teamviewer quick support and the user interface and connection method is not great for the administrator either.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/01/2021