Zoho Campaigns

Qui utilise Zoho Campaigns ?

Régions prises en charge : Asie, Australie, Canada, Chine, Europe, Inde, Amérique latine

Description de Zoho Campaigns

Zoho Campaigns est un logiciel d'e-mail marketing conçu pour aider les petites et moyennes entreprises à automatiser l'ensemble du processus de marketing, de la gestion des campagnes d'e-mailing à la mise à jour des listes de diffusion. Grâce à l'intégration avec le CRM de Zoho, vous avez accès aux informations nécessaires en temps et en heure. Rapprochez-vous de vos clients avec des campagnes sur Facebook, Twitter et LinkedIn.

Informations sur Zoho Campaigns

Zoho

https://www.zoho.com

Fondé en 1996

Zoho Campaigns Logiciel - 1
Zoho Campaigns Logiciel - 2
Zoho Campaigns Logiciel - 3
Zoho Campaigns Logiciel - 4
Zoho Campaigns Logiciel - 5
Vidéo de Zoho Campaigns
Play
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Zoho Campaigns Logiciel - 2 - aperçu
Zoho Campaigns Logiciel - 3 - aperçu
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À partir de

5,00 $US/mois
10,00 $US/mois
s/o
s/o

Version gratuite

Version gratuite Oui
Version gratuite Oui
Version gratuite Oui
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Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de Zoho Campaigns

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Service de support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mac (ordinateur)
  • Linux (ordinateur)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

Zoho Campaigns - Fonctionnalités

  • API
  • Actions découlant d'un événement
  • Analyse des campagnes
  • Analyse en temps réel
  • Base de données de contacts
  • Bibliothèque d'images
  • Bloqueur de spam
  • CRM
  • Campagnes de drip marketing
  • Campagnes multiples
  • Champs personnalisables
  • Conformité CAN SPAM
  • Contenu dynamique
  • Distribution d'e-mails
  • E-mails optimisés pour format mobile
  • Enquêtes clients
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Formulaires web
  • Gestion de la liste de diffusion
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des abonnés
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des campagnes e-mail
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des listes
  • Gestion des modèles
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Marketing multicanal
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Planification des campagnes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Répondeurs automatiques
  • Saisie de leads
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation des campagnes
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des clics
  • Suivi des e-mails
  • Tableau de bord d'activités
  • Tests A/B
  • e-mail marketing
  • Éditeur WYSIWYG

Logiciels d'email marketing : afficher la liste complète

  • API
  • Actions découlant d'un événement
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des campagnes
  • Analyse en temps réel
  • Analyse visuelle
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Campagnes de drip marketing
  • Campagnes multiples
  • Champs personnalisables
  • Données en temps réel
  • Event Marketing
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Formulaires web
  • Gestion de contenu
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des canaux
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des modèles
  • Génération de leads
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Marketing multicanal
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Optimisation des taux de conversion
  • Planification des campagnes
  • Planification des campagnes
  • Promotion sociale
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Répondeurs automatiques
  • Saisie de leads
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation des campagnes
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des clics
  • Suivi des conversions
  • Tableau de bord d'activités
  • Tests A/B
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion de campagnes : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des campagnes
  • Analyse en temps réel
  • Archivage et rétention
  • Base de données de contacts
  • Bloqueur de spam
  • Boîtes de réception partagées
  • CRM
  • Campagnes de drip marketing
  • Champs personnalisables
  • Chat et messagerie
  • Distribution d'e-mails
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des boîtes de messagerie
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des modèles
  • Gestion des réponses
  • Gestion des signatures
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Liste blanche et liste noire
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recherche/Filtre
  • Routage
  • Récupération de données
  • Répondeurs automatiques
  • Réponses préenregistrées
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation des campagnes
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des clics
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des e-mails
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités
  • Tests A/B
  • e-mail marketing

Logiciels de messagerie : afficher la liste complète

Zoho Campaigns - Alternatives

Plus d'alternatives à Zoho Campaigns

Avis sur Zoho Campaigns

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4
Service client 4,2
Fonctionnalités 4
Rapport qualité-prix 4,3

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Michael K.
Principal
Marketing et publicité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/03/2019

"ZOHO Campaigns manages 8,000 person newsletter"

Commentaires: The team at ZOHO Campaigns have been very responsive to any questions. I also like that once you build up a list you can manage the list in Campaigns. Overall been very easy software to use on a daily basis.

Avantages: I use ZOHO Campaigns to send out a daily 8,000 person newsletter. I have used ZOHO Campaigns for nearly 10 years for my newsletter. What I like is the ability to cut and paste HTML content into a template and create the newsletter in a couple of minutes.

Inconvénients: I would like there to be more subscriber reports in ZOHO Campaigns. Perhaps could be a way we could customize the subscriber reports a little better.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/03/2019
Chandan S.
Email Marketing Executive
Études de marché, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/06/2021

"Zoho Campaigns excellent support and attractive pricing"

Commentaires: My experience with Zoho Campaigns is excellent. Account Manager is helpful solving all my queries. They helped us to set up our account from scratch.

Avantages: Zoho Campaigns provide excellent support. It is a SaaS based email marketing tool with all automation features. We can create responsive email templates, attractive landing pages, list segmentation and many more. it comes with many integration. We can add calendar option in our mail. It is a excellent for promoting webinar through email.

Inconvénients: Analytics is very poor. If they can work on Analytics and bring some advance features, Zoho has the capability to become leader in this segment

  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/06/2021
Jj E.
Marketing Strategist
Production audiovisuelle, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    1 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/07/2020

"I feel like I'm a beta tester."

Commentaires: Clunky, slow and an overall terrible user experience. From a distance, it looks shiny with a ton of functionality. But when you actually start using it, you'll see a myiad of small aesthetics that don't look right (loading bar doesn't extend full width, loading dots are blurred) and the loading times are among the slowest for any software I've ever used. Now all of those things are OK, because functionality is what matters the most, right? This would be true if the functionality of the platform actually worked as intended. We've run into issues like: -Duplicating a workflow gets stuck and never duplicates. The bug required Zoho team to fix it on their side which took 3-5 business days.
-Changing a font color for an HTML email doesn't work. You'll see the updated font color in the HTML code, and in the email preview you will see the font color you want. But when you send the email, the font color is almost always wrong.
-Their simple condition filter in their workflow component didn't work originally. I had to speak to their engineering team twice to show them the problem, and then they fixed it 5 days later.
The list goes on and on. I wish this program just worked and I didn't have to write this review. The one good thing about this software is that their customer service team is very responsive, and they normally fix the problems. But again, I feel like I'm a beta tester working with them through all of these bugs. I don't recommend this software to anyone.

Avantages: Campains has a lot of features out of the box and is a very affordable option for startups looking for an email solution.

Inconvénients: This entire platform is riddled with bugs, quirks, and errors that make your job so much harder. When things don't work, you normally assume you're doing it wrong with most software. Not with Zoho Campaigns. When things don't work, it's most likely broken on their side. 3 months into using this software every day, and we've already reported 3 different instances where their software was not working as intended. If I was getting this software for free, that would be OK. But since we're paying hundreds of dollars each month to use it, this is not acceptable.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/07/2020
Natalia G.
Graphic Designer
Marketing et publicité, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/06/2021

"Easy to use email marketing tool"

Commentaires: When you are already working with Zoho CRM it makes it easier to send campaigns and have a better database management.

Avantages: It is easy to use, you can create your own HTML campaign, use a template or the drag and drop builder. If you use it with other Zoho products you can sync the database available or upload you own. You can schedule the campaigns in your time zone or in the recipient time zone.

Inconvénients: The drag and drop has some bugs from time to time and the platform performs better when you use it with other Zoho products.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/06/2021
Derek R.
Web Developer
Design graphique, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    2 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/12/2020

"A power tool... when it's working properly"

Commentaires: Overall, the experience has been good, but it's taken a lot of work to get to this point. Admittedly, we may be stretching the system a bit more than the average user, but we're not doing anything groundbreaking. I've had to (through testing and trial-and-error) get everything working myself because often times the first-tier of support doesn't understand the software that well. Second-tier support has almost always been extremely helpful, but you're usually stuck waiting a couple days to hear back from them.

Avantages: We're using workflows in Campaigns to send automated messages based on customer data, and have created quite the intricate web of workflows over the last year. While it's taken some trial-and-error to get things where we want, we have a 12-week long program that runs without any user input, allowing us to focus on elements of the program that DO require our attention. One of the main reasons we went with Zoho Campaigns (and CRM) was the monthly cost compared to other options.

Inconvénients: There are occasional times when the workflows fail to run properly, and this causes me MAJOR headaches. For example, I have a weekly workflow that starts on Tuesday morning with an email, then sends another email on Friday, and finishes with a move to the "next week" workflow the following Tuesday. If the system hiccups and "misses" the window for that Friday email, the user sits in the workflow until NEXT Friday, and does not move on to the next week as they should. As a result, I've had to build failsafes into my workflows that allow me to manually force folks into our out of weeks (ugh!).

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/12/2020