Pour qui ?

Les entreprises de toutes tailles souhaitant créer rapidement et facilement des expériences de communauté fluides et personnalisées pour les communautés de clients, de partenaires ou d'employés.

Notes moyennes

60 avis
  • Note globale 4.2 / 5
  • Facilité d'utilisation 4 / 5
  • Service client 4 / 5
  • Fonctionnalités 4.2 / 5
  • Rapport qualité-prix 3.8 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 250,00 $US/mois
  • Version gratuite Non
  • Essai gratuit Non
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Salesforce Community Cloud
  • http://www.salesforce.com/communities/overview/
  • Fondé en 1999

En savoir plus sur Salesforce Community Cloud

La plateforme de communauté d'entreprise de Salesforce Community Cloud relie les clients, les partenaires et les employés directement aux informations, aux applications et aux experts dont ils ont besoin pour prendre les mesures suivantes :

– Accélérer les ventes sur les canaux
– Fournir un service exceptionnel
– Contacter les clients
– Transformer l'environnement de travail
– Créer une communauté de votre choix

Fonctionnalités :
– Intégration commerciale
– Personnalisation
– Personnalisation et image de marque
– Engagement
– Mobile
– Modèles et création de communautés
– Sujets
– Fichiers Salesforce
– Actions
– Groupes
– Confiance

Salesforce Community Cloud - Fonctionnalités

  • Discussions et forums
  • Gestion de contenu
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des groupes
  • Gestion des médias sociaux
  • Gestion des événements
  • Idéation et production participative
  • Modération de contenu
  • Répertoire de membres
  • Chat en temps réel
  • Collaboration
  • Gestion de contenu
  • Gestion des documents
  • Partage des fichiers
  • Recherche
  • Brainstorming
  • Conférences vidéo
  • Correction en temps réel
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Arbre de décision
  • Catalogage/catégorisation
  • Collaboration
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la base de connaissances
  • Portail libre-service
  • Recherche en texte intégral

Logiciels similaires

Avis les plus utiles sur Salesforce Community Cloud

Customer Portal Software

Publié le 13/10/2018
Utilisateur vérifié
Information Manager
Automobile, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: We use community cloud to provide information and self-services to our external customers. The tool is very flexible and we are able to create templates for different customer types which allows us to tailor their user interface. With community cloud, the customers are able to login to one application to conduct business with our company. It is also integrated with the other salesforce products which enables all customer data to be stored in salesforce and shared across multiple applications.

Inconvénients: The username must be formatted as an email. Some of our customers do not have business email addresses. Also, if our customer has implemented salesforce internally or has a salesforce id already with another vendor, they cannot use the same email as their username. When a user attempts to create a username, we have no way of knowing if they already have a salesforce id in another system so we must assume if the username meets all of our criteria and the creation fails that they must have another salesforce id with that username.

Partner Community from Salesforce Community Cloud

Publié le 16/01/2019
Vinay J.
Associate Director
1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: As the Partners performance is critical for company growth, Partner community presents a powerful way to collaborate with Partners and share the required information to them on a timely basis to make them successful. The partner can see the Quota and current status through the community on a real-time basis through powerful analytics tool and help to grow your company. Partner Community helps a company to optimize every stage of partner lifecycle in easy and quick way

Avantages: 1. Easy to Setup and rollout - Drag and Drop
2. Deep integration with Salesforce Sales cloud
3. Readily available Partner engagement analytics
4. Cost Effective
5. Easy to share files through Sharepoint and external sources through community
6. Step by Step setup tutorial available

Inconvénients: 1. Partner Community is still new in the market and hence it is not the complete solution, Feature and still being developed and deployed every passing release

Amazing customer portal from Salesforce

Publié le 09/09/2018
Utilisateur vérifié
Salesforce
Immobilier, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: Easy to Setup, Domain registration was easy, Dragging and Dropping standard components from Salesforce was an excellent feature, Self Registration with zero code, SSO with AD was one-time setup, User Friendly, More Secured, They give us the IP ranges were they have hosted, Excellent Customer support, Responsive UI, Browser compatible.

Inconvénients: It supports only 10 objects(Tables) to show by default. It doesn't support lower versions of Internet Explorer.

DreamzTech Solutions Review

Publié le 15/03/2017
Mark H.
Chief Revenue Officer
Services et technologies de l'information, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : SoftwareAdvice
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I like that capability of using the salesforce solution to import data, run reports and expand the document respository. Would like the ability to adjust the CSS file table for more specific setup of my contacts.

Avantages: Import of data, ability to run reports and query related to my business, ease of use and tracking abilities of my team.

Inconvénients: Limited ability to set up my own data tables, change cvs file formats and retrieval of reports via handheld device easily and without minimum attempts.

Quick and Easy to Put a Site Together

Publié le 05/10/2017
Utilisateur vérifié
Sr. Salesforce Analyst
13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
3 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix

Avantages: Community Cloud makes it quick and easy to put a basic site together that has access to your Salesforce data. There are several pre-defined template options + multiple out of the box widgets that make it possible to get something up and running quickly. A branding editor allows basic changes to the site's colors, logo etc. Access to CSS allows for greater customization.

Inconvénients: Understanding how to work with the Community Builder takes some time and practice. Particularly with understanding how to create new pages, grant access to those pages and the different nuances between setting up pages in different ways. You can grant access to different content based on audience but managing those options can be confusing especially as your site grows more complex. The navigation menu, the pages, the page variations, and the audiences all work together with the Salesforce security model to determine what a user sees. Unfortunately this means there are a lot of places to check when something isn't quite right.

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