Claritum

Qui utilise Claritum ?

Organizations looking to streamline order capture and aggregate demand from customers. Current clients include global enterprises, fast growing service providers and manufacturers.

Description de Claritum

You can control every penny of your expenditure through our integrated online Spend Management platform.

Whether you purchase by Category, Project or in an Adhoc manner all three are supported on Claritum and adaptable to your process workflows.

Over 150,000 users in 70 countries, including many of the world's leading enterprises, regional businesses and fast growing service providers rely on Claritum to deliver significant, measurable and sustainable savings and efficiencies.

Informations sur Claritum

Claritum

http://www.claritum.com

Fondé en 2002

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
Vidéo de Claritum
Play
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Présentation des tarifs de Claritum

Claritum n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Claritum - Fonctionnalités

  • Analyse du style de presse et d'exécution
  • Calcul de la quantité d'encre
  • Calcul de plusieurs versions
  • Calculs des services avant/après
  • Devis pour préimpression
  • Devis pour travaux de reliure
  • Gestion des réductions
  • Imposition du meilleur format
  • Optimisation des prix
  • Évaluation des options de production

Logiciels d'estimation d'impression : afficher la liste complète

  • Attributs de produits personnalisés
  • Bibliothèque de contenu
  • Comparaison de produits
  • Création de catalogues
  • Fonctionnalité de vente croisée
  • Gestion de contenu
  • Gestion des prix
  • Recherche/Filtre
  • Vues de catalogue personnalisées

Logiciels de gestion de catalogues : afficher la liste complète

  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des catalogues
  • Gestion des contrats
  • Gestion des demandes
  • Gestion des dépenses
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des réceptions et entrées
  • Gestion des stocks
  • Gestion du sourcing
  • Traitement des factures

Logiciels de gestion des achats : afficher la liste complète

  • Commandes récurrentes
  • Gestion des catalogues
  • Gestion des commandes spéciales
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des nouvelles commandes
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Saisie de commande
  • Suivi des commandes
  • Traitement des commandes

Logiciels de gestion des commandes : afficher la liste complète

  • Gestion de la conformité
  • Gestion du sourcing
  • Historique des transactions
  • Mesure des performances
  • Offboarding
  • Paiement des fournisseurs
  • Piste d'audit
  • Portail libre-service

Logiciels de gestion des fournisseurs : afficher la liste complète

  • Gestion Import/Export
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion des transports
  • Planification de la demande
  • Planification des ventes et des opérations
  • Traitement des commandes
  • Échange de données informatisé

Logiciels de supply chain management : afficher la liste complète

  • Gestion de la conformité
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des contrats
  • Gestion des demandes
  • Gestion des dépenses
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion du sourcing
  • Traitement des factures

Logiciels pour achats : afficher la liste complète

  • Collaboration
  • Gestion des demandes d'information ou de devis
  • Gestion des dépenses
  • Gestion des enchères
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des modèles
  • Gestion du budget
  • Gestion du risque fournisseur
  • Gestion du sourcing international
  • Portail Web des fournisseurs
  • Qualification des fournisseurs

Outils de sourcing achat : afficher la liste complète

Claritum - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à Claritum

Avis sur Claritum

Afficher 5 avis sur 5

Note globale
4,2/5
Facilité d'utilisation
4/5
Service client
4,2/5
Fonctionnalités
3,5/5
Rapport qualité-prix
4/5
Steve H.
Head of Print services
Design, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2018

"use it every day with ease, takes the heart ache out of all the manual process"

Avantages: the ease of the use, how user friendly it is and how easy your suppliers can use it aswell. They like how easy it is to work out thier costs, punch it in and send off. no hassles there end, no hassles our end.

Inconvénients: a bit of a pain when our Company logo just randomly falls off the letter head from time to time, have tried in the past to correct but the issue seems to just have a mind of its own and drop off when ever it feels like it, is ok, not the end of the world

Réponse de l'éditeur

envoyé par Claritum le 19/06/2018

Thanks for such a positive review Steve.

It's really great to hear the system works for you and your suppliers, with ease of use and cost control high up on your review

Just to let you know we are addressing the issue of disappearing logo in 2.0. Hopefully this is good news for you.

Kasia

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2018
Andrew R.
Account Manager
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2018

"A platform that offers solutions for customers and buyers alike. Simple to use and easily to adapt."

Avantages: Being a solution that offers so many answers to a customer and a supplier. We have a customer that has limited knowledge of print and users who have very limited print knowledge. The ability to create a catalogue with predefined specifications and artwork uploaded makes the user experience very similar to what you would get on other shopping platforms, simple click add to basket and update qty. Being able to price up products in the catalogue for predefined suppliers can reduce much of the pain of a very demanding account processing over 30000 job parts annually with circa 35000 different documents.

Inconvénients: When uploading artwork it would be good if the platform ran a pre-flight and validating page counts in the background, also provide renditions of the order reflecting finishing processes and to illustrate where pages would sit when selecting simplex or duplex. This would make it clearer for users with limited knowledge to visualize what it is they are ordering.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Claritum le 26/06/2018

Hi Andy,
Thank you for your review.
It¿s good to hear that the customer catalogue predefined specifications help with your customer¿s procurement experience. It¿s great that it saves you time to process such a demand: 3000 projects and 3500 documents annually.
In regards to the improvements that you are suggesting. It would be appreciated if you could share your ideas with us, and our other customers, through the Ideas Portal. We can then share these with our product team.
Best Regards
Kasia

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2018
Peter C.
Data Analyst
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2018

"Does the job, but not easy to work with sometimes. Reporting needs some improvement."

Avantages: Online functionality & easy invoicing process. Easy access from any location (office, home, etc...).

Inconvénients: Reporting via Pentaho. Difficult to understand where data sits now and how to link it into reports. Assumes that someone in the customer organisation has a fairly high level of programming skills to be able to write and edit reports.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Claritum le 19/06/2018

Thanks for your review Peter.

Good to hear online access and invoicing is working for you.

On the reporting, Claritum 2.0 will be bringing additional reporting capabilities that will include more standard reports and a much better user interface.

Kasia

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2018
Utilisateur vérifié
Senior Account Manager
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2018

"I've been using the system for a few years now. Some improvements needed but it's pretty good"

Commentaires: It aids with compiling supplier costs, generating quotes and organising all paperwork for our company.

Avantages: Invoicing, PO's and sending out quotes to suppliers is all smooth. It saves me a lot of time and works really well in all these areas.

Inconvénients: Very ridged in places. The overall look of the user area is very clunky but I believe this is being addressed in 2.0. In system reporting I would say is a weak point.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Claritum le 19/06/2018

Thanks for the positive feedback.

Glad to hear the system saves you so much time and helps to organise so effectively.

You are absolutely right the user interface and reporting is significantly improved on 2.0.

Kasia

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2018
Paul T.
Founder
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/11/2014

"Cloud-based spend management platform"

Commentaires: Bolt on easy to use front end helps with compliance, ordering and invoicing. Having a spend management platform that automates the source-to-settle process for the entire supply chain demonstrates that you're a serious player. Being able to show streamlined sourcing and procurement processes that adhere to best practice allows you to set yourself apart from your competitors. An essential capability for Print Service Providers (PSPs) is the ability to efficiently capture orders from clients through an online storefront, catalog or customer portal. This system allows you to do that and get your complex category spend under control, enabling you to fast track growth and therefore see uplifts in profit.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Claritum le 14/11/2014

Thanks Paul, I pleased you love our product

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/11/2014