Description de TextMagic

TextMagic est une plateforme complète de messagerie texte professionnelle qui permet aux entreprises de toutes tailles d'envoyer des SMS en masse à leurs clients, employés et partenaires. Le service peut être utilisé pour envoyer des notifications, des alertes et des confirmations de SMS aux clients, ainsi que pour mener des campagnes de marketing mobile.

Qui utilise TextMagic ?

TextMagic est très apprécié des petites entreprises du monde entier qui profitent des taux élevés de diffusion et d'ouverture des messages texte.

TextMagic Logiciel - 1
TextMagic Logiciel - 2
TextMagic Logiciel - 3
TextMagic Logiciel - 4
TextMagic Logiciel - 5

TextMagic ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

TextMagic

TextMagic

4,6 (195)
Indisponible dans votre pays
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
59
1
4,7 (195)
4,5 (195)
4,5 (195)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
0,01 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
82
7
4,2 (397)
4,3 (397)
4,2 (397)

Alternatives à TextMagic

Twilio
Fonctionnalités les mieux notées
Envoi de SMS en masse
Personnalisation de messages
Routage des appels
Trello
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Outils de collaboration
Planification et programmation de projets
Geotab
Fonctionnalités les mieux notées
GPS
Gestion des conducteurs
Suivi du kilométrage
Marketing 360
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des comportements
Gestion des flux de travail
Paiements en ligne
Mobile Text Alerts
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Coupons mobiles
e-mail marketing
TextP2P
Fonctionnalités les mieux notées
Envoi de SMS en masse
Messagerie bidirectionnelle
Personnalisation de messages
Bloomreach
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Base de données de clients
Gestion des campagnes e-mail
EQUP
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des campagnes e-mail
Gestion des contacts
Traitement des paiements
vcita
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmation et rappels
Réservation en ligne
Synchronisation du calendrier

Avis sur TextMagic

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
79%
4
14%
3
2%
2
2%
1
4%
Nicolas Frichot
Nicolas Frichot
IT Specialist (Maurice)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

TextMagic: Communicate Directly With Your Audience

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : I managed to launch successful promotional and communications campaign, and have the message get right away to the targeted audience as compared to other means where the message opening rate is low (email) or where the message gets lost in a flood of content (social media). Great experience. I definitely recommend.

Avantages :

I love the fact that their SMS delivery rate are almost at 100%. The SMS length calculator is very useful and helps in saving costs. Their pre-build SMS templates are very useful and helps save time and copy-writing efforts. Best of all, the multiple numbers from which the SMS can be sent, if not the most sought Custom Sender ID, for optimal branding.

Inconvénients :

I would appreciate that the prices get lower, or packs for unlimited SMS's for a day for example, were available.

Judi
Judi
Corporate Recruiter (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Transport routier/ferroviaire, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Necessary & Unnecessary features

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Not getting notifications that a message wasn't delivered is a detriment to Text Magic and my ability to do my job effectively. Our text message program with our customer base is pivotal to success within my company so it's vital to know if messages are reaching my customers.

Avantages :

Ease of setting up and using templates!!

Inconvénients :

Unnecessary feature - The email notifications that someone unsubscribed to your messages. If I get a text that says "STOP" from the person sending it, then I don't need an email telling me that they sent a message saying STOP. It's redundant & unnecessary. Necessary/needed feature - You really need to develop an email notification when a text message is undelivered. I've sent several messages that were undelivered and I only discovered that they weren't delivered when I checked my history for a completely different message.

Réponse de l'équipe de TextMagic

il y a 4 ans

Thank you for taking the time to share your review. We highly value our customers and their feedback. We are sorry to hear that our unsubscribed recipient notification is not useful for you. For your information, all email notifications can be modified under your account settings. To improve this feature, we will add the "Unsubscribe" option to our sent notification email so that you can turn off this notification with a single click. Unfortunately, we do not send an email for each failed message due to limited server resources. We recommend that you keep track of the delivery rate via TextMagic Web App by checking the message status in History or checking the overview under Reporting. You can also enable a notification to receive a daily report of your messaging statistics and go to your message history with a single click. Should you have any delivery issues in the future, please do not hesitate to email us: support@textmagic.com.

Steven
Operations Exec (R.-U.)
Meubles, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Just totally perfect

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Simple and easy to use, no issues. Low cost and very effective

Avantages :

Simple and easy to use, no issues. Low cost and very effective

Inconvénients :

Simple and easy to use, no issues. Low cost and very effective

Tanya
Owner (É.-U.)
Immobilier, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Run from this company

2,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Something changed in 2022. The software worked well but on more than 1 occasion we found residents didn’t receive a text. As a test we contacted a building and texted all of the phones. Not one person received the message but Text Magic charged for the messages. We found a much better reputable company called SimplyTexting. SimpleTexting is cheaper with more capabilities and all texts are sent.

Avantages :

The software was easy to use and had many great features.

Inconvénients :

Not all text messages are sent but you are charged for the texting they attempted to send.

Réponse de l'équipe de TextMagic

le mois dernier

Thank you for taking the time to provide your review. We are sorry that the solution we offered was not suitable, and that you decided to switch to another supplier. According to our records, you experienced message delivery problems because you were not compliant with a new industry-wide process. In 2022 we notified you by email that the toll-free verification form was missing on your account. Message delivery cannot be guaranteed under these conditions.

Andrew
Owner (R.-U.)
Machines, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Owner

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : We send messages; we get replays... in our email inbox. It is just fantastic.

Avantages :

We found it very easy to set up setting SMS by email from our workshop management software.

Inconvénients :

Nothing so far. Everything just works fine.