Qui utilise Argus ?

La plateforme Argus est utilisée par des directeurs avant-gardistes de musées et de galeries de toutes tailles pour gérer efficacement leurs collections, se positionner de manière créative sur Internet, éveiller l'intérêt et l'inspiration des visiteurs, et attirer les donateurs.

Description de Argus

Argus est une plateforme web flexible de gestion des collections des musées et des galeries spécialement conçue pour améliorer la conservation des œuvres et élargir considérablement leur portée, leur accessibilité et leur pertinence. Elle a pour objectif d'enrichir l'expérience des visiteurs physiques et virtuels via la création d'une communauté culturelle et la mise en relation de ses membres. Basée sur le web et très facile à configurer, elle répond à différentes exigences en offrant des services innovants qui vont plus loin que les systèmes de gestion des collections classiques.

Informations sur Argus

Lucidea

http://lucidea.com/

Fondé en 2013

Prix de Argus

Argus n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Installation (Windows)

Mobile (iOS natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

Argus - Fonctionnalités

Logiciels pour musées
Billetterie
Caisse pour boutiques de souvenirs
Gestion des abonnements
Gestion des assurances
Gestion des collectes
Gestion des expositions
Gestion des subventions
Gestion des événements

Avis sur Argus

Afficher 3 avis sur 3

Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
4,3/5
Service client
5/5
Fonctionnalités
4,7/5
Rapport qualité-prix
4,3/5
Isabel T.
Associate Registrar and Database Administrator
Musées et institutions, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 13/03/2017

"Argus.net a great resource for a large, highly active museum collection"

Commentaires: Our museum converted from Open Edition to Argus.net at the end of 2013. Lucidea has been a responsive resource throughout the experience. For our use, we have been able to take advantage of the backend customization of the program. We have created new templates and adjusted existing ones to better suit the needs of a large institution with an active collection and exhibition plan. For more complex needs, we are able to contract with their R&D team to develop new functionality as well. Overall this is a powerful tool we use daily for managing a large collection.

Avantages: Flexibility, complexity. The ability to handle many different scenarios and types of collections. The customer support is really solid as well.

Inconvénients: There is some functionality that isn't always consistent when building new templates -- the difference between us creating something in house vs something this is hard coded by the designers on the back end, but I am able to submit those to R&D for tweaking and enhancement in future. The support team is easy to communicate with.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Lucidea le 17/03/2017

Thank you for your review, Isabel!
-Lucidea Marketing Team

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 13/03/2017
Britt S.
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/11/2016

"CU Art Museum is able to do more than every before!"

Commentaires: CU Art Museum was one of the first institutions to use Argus.net and we have had such a good experience with them over the years! Their customer service is unbeatable; they are always open to feedback and ways they can improve usability. We especially love the ability to customize the public portal for our front-end users. We have increased our visibility on campus and awareness of our collection significantly in the last couple of years and the public portal has certainly had a positive impact!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/11/2016
Shannon P.
Curator of Collections
Art/artisanat, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/05/2017

"A long conversion process but the resulting Collection Management System was worth it."

Commentaires: The CMS accessible to all Gallery staff, which means there is a great deal of time saved by Registration staff from pulling and compiling different information for other staff members - they're now able to do this themselves. Additionally, with an OPAC system, the general public is able to access the full Gallery collection online and do preliminary research before contacting staff for additional information.

Avantages: It's accessibility and ease of searching even for non-regular CMS users. The ability to tailor the security and access levels to different groups and individuals and the ability to easily share searches among these groups. Batch updating and basic data entry are made simple, and most sections are intuitive to use.

Inconvénients: New reports can't be pre-tested in Report Writer for layout functionality and spacing. It would be nice to have an option to click on an object image for an even larger view, as sometimes the primary record image is a little too small for research work. A reference/guide for some of the more seldom utilized areas would be helpful for the administrators, although the ARGUS support staff are usually quick to respond to all questions.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/05/2017