17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de RapidSpike

Les plateformes numériques rapides, sécurisées et bien structurées permettent une meilleure conversion des revenus, améliorent les expériences utilisateur et réduisent la consommation énergétique mondiale.

RapidSpike est une plateforme de surveillance de l'expérience numérique qui interagit avec les plateformes numériques exactement comme le font les clients. Elle se concentre sur 3 interactions clés, à savoir la disponibilité, la performance et la sécurité, en identifiant les problèmes et améliorations critiques de la plateforme numérique, en les présentant comme des informations exploitables claires et évidentes et en réduisant l'exposition aux attaques de type Magecart.

Qui utilise RapidSpike ?

E-commerce, vente au détail, voyages, ventes en ligne : directeur du numérique, responsables de l'expérience numérique, experts en sécurité, administrateurs système, équipes informatiques, prestation de services, responsables de sites web, propriétaires de produits et développeurs

RapidSpike Logiciel - 1
RapidSpike Logiciel - 2
RapidSpike Logiciel - 3
RapidSpike Logiciel - 4
RapidSpike Logiciel - 5

RapidSpike ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

RapidSpike

RapidSpike

4,9 (14)
500,00 £GB
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
23
3
4,4 (14)
4,9 (14)
5,0 (14)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
20,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
89
18
4,8 (36)
4,4 (36)
4,4 (36)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à RapidSpike

Uptime.com
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Gestion des incidents
Tests de disponibilité
NinjaOne
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Gestion des correctifs
Suivi des serveurs
Germain UX
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Gestion des ressources
Tableau de bord
Pulseway
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Suivi des serveurs
Surveillance et gestion à distance
Datadog
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Recherche/Filtre
Surveillance en temps réel
Fullstory
Fonctionnalités les mieux notées
Rapports et analyses
Suivi des activités
Surveillance en temps réel
Sematext Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Gestion des coûts
Suivi des serveurs
WebTitan
Fonctionnalités les mieux notées
Intervention en cas de menace
Surveillance en temps réel
Sécurité réseau
GoodAccess
Fonctionnalités les mieux notées
Accès et contrôle à distance
Tunnel VPN
VPN

Avis sur RapidSpike

Note moyenne

Note globale
4,9
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
5,0
Fonctionnalités
4,8
Rapport qualité-prix
4,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
93%
4
7%
Richard
Delivery Manager (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Loisirs, voyage et tourisme, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Fantastic service

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : Excellent customer service and they always respond to questions very promptly.

Avantages :

I love the wealth of features within Rapid Spike, and they keep on adding more and more ensuring our web services are fully covered.

Inconvénients :

The user interface could do with being updated to make it easier to get to parts of the software but once you have learnt how things are structured you can get where you need to within a few clicks.

Adele
Web Manager (R.-U.)
Administration publique, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Piece of mind, value and responsive

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : I cannot recommend RapidSpike highly enough.
The features are amazing and the team behind the system are amazingly helpful, responsive and extra helpful. They are always willing to help and really like feedback on their product - which is forever evolving! These suppliers are a joy to work with (and you cannot say that often)!

Avantages :

The RapidSpike system is one of the most important my team has, helping us to monitor our customer's digital experience, across a number of online interfaces (from various suppliers, website and servers). The sheer breadth of features is astounding for the cost and the piece of mind it provides is priceless. With RapidSpike in place, I can monitor those poor performing services/suppliers, or those servers that go offline too often, and I can even monitor for data breaches and hacking! There is no other single tool that I'm aware of that can offer this many digital goodies to the same high quality or for the same budget.

Inconvénients :

Nothing. Every aspect of it is useful and we utilise all of the features on offer.

Alanna
Alanna
Global Marketing Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Excellent tool, great support!

4,0 il y a 7 ans

Avantages :

I love the alerts and the variety of alerts you can set up with your site and the way it works with GA.

Inconvénients :

Might just be me, but I keep forgetting where options are. Maybe UI could be a bit more intuitive! I also wish it came with more IPMs and User Journeys - both for Pro and Enterprise versions.

Réponse de l'équipe de RapidSpike

il y a 7 ans

Hi Alanna, We will be doing a lot of work on our plans and pricing in the new year so hopefully they'll be even more value for you . We are continuously trying to improve our UI so will take your comments onboard!

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Compagnies aériennes/Aéronautique, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great product delivered by an awesome team

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : Our company needed to select a monitoring tool for our web platforms.
Having worked with other big providers previously, I took some time looking for a cheaper alternative. To my surprise, not only is this product way cheaper but also way more powerful.
We are now in a situation where this product open so much options, if you a bit technical, that we can't internally follow up all the possible use we would like to implement. Internal and external SLA process, test automation included in our release management Finally, you can have a great product but, without great people behind it will be a bad choice. My experience RapidSpike team have always been awesome from the first contact.

Avantages :

- Broad range of monitoring tools provided - Control we can have on the product E.g. we can define ourselves powerful user journey scenario - Awesome people behind the product delivering a quality of service I've never seen before. - Value for the price is unbeatable This is the type of monitoring tool you can't ignore and, within the market, I can only gives the highest recommandation for this specific product.

Inconvénients :

- Take some time master the navigation between all the options. - The licence management is a bit complex due to the number of monitoring options.

Tiffany
Web Management Officer (R.-U.)
Administration publique, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Value for money

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : I am responsible for managing a large number of sites that handle payments and any downtime can be disastrous for our clients. Without Rapidspike, our jobs would be 100% harder and previous attempts to find services swuch as Rapidspike have either been way too costly or far too complicated to set up. Rapidspike balances the two - and manages to be extremely useful and usable for both beginner and expert. Only issue really is that upon first using the service it can take a little time to get used to the interface to find things. But it's such a minor point as overall Rapidspike offers a service that is absolutely critical in managing sites for my clients.

Avantages :

- customisable - strong documentation - relatively simple to use - provides a service essential for monitoring and maintaining websites at an affordable price - responsive customer support - open to ideas on improvements or new features

Inconvénients :

- Can be a little daunting for new users - some of the terminology used can be a bit jargonistic