Pour qui ?

E-commerce, vente au détail, voyages, ventes en ligne : directeur du numérique, responsables de l'expérience numérique, experts en sécurité, administrateurs système, équipes informatiques, prestation de services, responsables de sites web, propriétaires de produits et développeurs

Notes moyennes

14 avis
  • Note globale 4.9 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.4 / 5
  • Service client 5 / 5
  • Fonctionnalités 4.8 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.9 / 5

Informations sur le produit

  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • RapidSpike
  • http://www.rapidspike.com
  • Fondé en 2015

En savoir plus sur RapidSpike

Les plateformes numériques rapides, sécurisées et bien structurées permettent une meilleure conversion des revenus, améliorent les expériences utilisateur et réduisent la consommation énergétique mondiale.

RapidSpike est une plateforme de surveillance de l'expérience numérique qui interagit avec les plateformes numériques exactement comme le font les clients. Elle se concentre sur 3 interactions clés, à savoir la disponibilité, la performance et la sécurité, en identifiant les problèmes et améliorations critiques de la plateforme numérique, en les présentant comme des informations exploitables claires et évidentes et en réduisant l'exposition aux attaques de type Magecart.

RapidSpike - Fonctionnalités

  • Analyse de la vulnérabilité
  • Analyse des comportements
  • Gestion des incidents
  • Gestion des points de terminaison
  • Intelligence artificielle et machine learning
  • Liste blanche / liste noire
  • Tokenisation
  • Vérification IOC
  • Alertes/Notifications
  • Journaux des événements
  • Mesure des performances
  • Planification de la maintenance
  • Rapports de disponibilité
  • Surveillance FTP
  • Surveillance des serveurs de messagerie
  • Surveillance des transactions
  • Surveillance en temps réel
  • Tests de disponibilité
  • Analyse des comportements
  • Antivirus
  • Authentification à 2 facteurs
  • Cryptage
  • Gestion des incidents
  • Gestion des points de terminaison
  • Gestion des vulnérabilités
  • Système de détection d'intrusion
  • Sécurité des applications
  • Threat intelligence
  • Antispam
  • Antivirus
  • Audit de sécurité de bases de données
  • Contrôle d'accès aux fichiers
  • Gestion de la conformité
  • Journal des événements de sécurité
  • Mise à jour des définitions de virus
  • Piste d'audit
  • Planification de la maintenance
  • Protection contre les failles
  • Protection des données financières
  • Surveillance en temps réel
  • Gestion de plusieurs sites
  • Gestion des campagnes
  • Suivi des conversions
  • Suivi des interactions entre utilisateurs
  • Suivi des mots-clés
  • Suivi des objectifs
  • Suivi des pages consultées
  • Suivi des recherches de sites
  • Suivi des sources de référence
  • Suivi du temps passé sur le site
  • Alertes des sections problématiques
  • Analyse des concurrents
  • Gestion de contenu
  • Gestion des liens
  • Mesure des performances
  • Outils de recherche de mots-clés

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Logiciels équivalents

Avis les plus utiles sur RapidSpike

Piece of mind, value and responsive

Publié le 25/01/2019
Adele B.
Web Manager
Administration publique, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I cannot recommend RapidSpike highly enough.
The features are amazing and the team behind the system are amazingly helpful, responsive and extra helpful. They are always willing to help and really like feedback on their product - which is forever evolving! These suppliers are a joy to work with (and you cannot say that often)!

Avantages: The RapidSpike system is one of the most important my team has, helping us to monitor our customer's digital experience, across a number of online interfaces (from various suppliers, website and servers).
The sheer breadth of features is astounding for the cost and the piece of mind it provides is priceless.
With RapidSpike in place, I can monitor those poor performing services/suppliers, or those servers that go offline too often, and I can even monitor for data breaches and hacking! There is no other single tool that I'm aware of that can offer this many digital goodies to the same high quality or for the same budget.

Inconvénients: Nothing. Every aspect of it is useful and we utilise all of the features on offer.

Great product delivered by an awesome team

Publié le 08/03/2019
Utilisateur vérifié
Business Solution Manager
Compagnies aériennes/Aéronautique, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Our company needed to select a monitoring tool for our web platforms.
Having worked with other big providers previously, I took some time looking for a cheaper alternative. To my surprise, not only is this product way cheaper but also way more powerful.
We are now in a situation where this product open so much options, if you a bit technical, that we can't internally follow up all the possible use we would like to implement. Internal and external SLA process, test automation included in our release management Finally, you can have a great product but, without great people behind it will be a bad choice. My experience RapidSpike team have always been awesome from the first contact.

Avantages: - Broad range of monitoring tools provided
- Control we can have on the product E.g. we can define ourselves powerful user journey scenario
- Awesome people behind the product delivering a quality of service I've never seen before.
- Value for the price is unbeatable
This is the type of monitoring tool you can't ignore and, within the market, I can only gives the highest recommandation for this specific product.

Inconvénients: - Take some time master the navigation between all the options.
- The licence management is a bit complex due to the number of monitoring options.

Value for money

Publié le 25/01/2019
Tiffany P.
Web Management Officer
Administration publique, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I am responsible for managing a large number of sites that handle payments and any downtime can be disastrous for our clients. Without Rapidspike, our jobs would be 100% harder and previous attempts to find services swuch as Rapidspike have either been way too costly or far too complicated to set up. Rapidspike balances the two - and manages to be extremely useful and usable for both beginner and expert. Only issue really is that upon first using the service it can take a little time to get used to the interface to find things. But it's such a minor point as overall Rapidspike offers a service that is absolutely critical in managing sites for my clients.

Avantages: - customisable
- strong documentation
- relatively simple to use
- provides a service essential for monitoring and maintaining websites at an affordable price
- responsive customer support
- open to ideas on improvements or new features

Inconvénients: - Can be a little daunting for new users
- some of the terminology used can be a bit jargonistic

Best most full featured uptime monitoring service available on the market

Publié le 15/02/2019
Kyle T.
Senior Test Consultant
Services et technologies de l'information, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: Ticks almost every box possible in terms of features. Allows us to monitor all of our sites within one interface.
A quick to respond customer support, with some of the features and changes I've suggested actually being implemented.
Wide range of notification abilities

Inconvénients: The interface can be a bit hard to get your head around, but I know RS are making positive changes in the right direction

RapidSpike Review

Publié le 25/09/2017
Neil L.
Mr
Administration publique, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
3 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Not having to wait for the public to tell us when sites are down - we know before them and can track issues over time

Avantages: It's easy to get going quickly and start monitoring sites straight away
Alerts can be tailored to work around reboots (e.g. reduce to 30 min outages for alerting)
Its free version is pretty good
It provides a public status page
Able to export data from reports
It has integrations to other products

Inconvénients: The UI can be confusing - there are too many areas where settings can be made. The terminology is often unexplained (monitors vs websites). Some settings have to be made via the user account, which is unexpected Some parts are too complex or not needed for me as a digital practitioner - perhaps more geared to the server crowd

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