Giveffect

Qui utilise Giveffect ?

Giveffect prend en charge les organismes à but non lucratif et organismes de bienfaisance américains de catégorie 501(c)(3) et canadiens enregistrés auprès de l'ARC (Agence du revenu du Canada). Organismes à but non lucratif et organismes de bienfaisance avec un chiffre d'affaires allant de 200 000 à + de 300 millions de dollars.

Description de Giveffect

Idéal pour les organismes à but non lucratif de taille moyenne à grande, Giveffect est un logiciel tout-en-un pour les organismes à but non lucratif qui rationalise l'ensemble de vos opérations organisationnelles. Qu'il s'agisse de la gestion des bénévoles, de la collecte de fonds entre pairs, de la gestion des relations avec les membres et du marketing par e-mail/publipostage, Giveffect consolide vos informations sur les membres dans une seule solution. Êtes-vous frustré d'importer des données dans votre CRM pour les exporter à nouveau dans votre système d'e-mail marketing ou de gestion des bénévoles ? Si c'est le cas, essayez Giveffect.

Informations sur Giveffect

Giveffect

http://giveffect.com

Fondé en 2012

Giveffect Logiciel - 1
Giveffect Logiciel - 2
Giveffect Logiciel - 3
Giveffect Logiciel - 4
Giveffect Logiciel - 5
Giveffect Logiciel - 1 - aperçu
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À partir de

s/o
49,00 $US/mois
200,00 $US/mois
99,00 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Oui
Version gratuite Non
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Non
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de Giveffect

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)

Formation

  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Giveffect - Fonctionnalités

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Logiciels pour ONG (organisation non gouvernementale) : afficher la liste complète

Giveffect - Alternatives

Plus d'alternatives à Giveffect

Avis sur Giveffect

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Note globale

4,5/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,6
Service client 4,6
Fonctionnalités 4,1
Rapport qualité-prix 4,2

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Martin M.
Development Director
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/06/2020

"Impressive from the start"

Commentaires: GivEffect has been a tremendous time, energy, and cost savings to us over the past 5 years. I look forward to the new features and functions that they build out over the next 5 as we scale our organization.

Avantages: We have been with GivEffect from the very beginning in 2015. We took a leap of faith with the platform and have had the opportunity to see it grow over the past 5 years from a simple software to something much more robust that more than fulfills our organizational needs. We are most impressed by the CRM and peer-to-peer fundraising features. With the CRM, there is so much capacity customization, automation, and segmentation. The peer-to-peer fundraising also allows great flexibility and automation all while still aesthetically pleasing and user-friendly.

Inconvénients: The email WYSIWIG (what-you-see-is-what-you-get) email editor is lackluster but it's understandable as GivEffect is not an email platform. I anticipate that they will make make the editor more customizable in the future.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/06/2020
Melissa J.
Development Manager
Services à la personne et aux familles, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/02/2021

"Comprehensive CRM system review"

Commentaires: I began working with Giveffect from the very beginning when we were working on selecting a new CRM. Therefore I have worked with their sales, training, implementation/migration, and now support team. While there is a lot to learn with Giveffect due to how comprehensive the product is it has been an overall good experience with very minor hiccups.

Avantages: The features that are the most impactful with Giveffect is that the volunteer and donation platform integrate seamlessly. I can easily look at a supporter's account and see how many hours and dollars they have donated to our organization. It's also very helpful that the event software and forms are integrated into the platform. The donation forms are easy to use and you can set up campaigns very quickly that will help increase support for your initiatives. We have also been impressed with the reporting feature - it has allowed us to track a lot of different analytics quickly that we weren't able to do with our previous CRM.

Inconvénients: The feature that I like least about Giveffect is their email marketing - this feature needs serious attention and upgrades. It is lacking a lot of features that would really allow us to communicate better with our volunteers and donors. I'm hopeful they will implement drip campaigns in the near future. You also cannot embed videos into emails which is a huge downfall for storytelling.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/02/2021
Aimee C.
Development Manager
Services environnementaux, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    1/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/10/2019

"Very Disappointed in Customer Service"

Commentaires: Since the membership system in Giveffect isn't as robust as we need, it is not the all-in-one solution we expected.

Avantages: This software is easy to use, intuitive, and the knowledge base and on boarding are well done. After orientation and with the help of customer support, our team quickly got a handle on our average tasks. The CRM features are very easy to get at a glance overviews of donors & I feel that we have a better handle on our prospecting since switching to this software.

Inconvénients: The data migration progress for us was glitchy in our membership. Their automation was one of the reasons we wanted to switch, however, their automation when it doesn't work correctly can be a nightmare. During migration, their system encountered a glitch that ended up emailing over 700 donors with information about their membership expiring, even when it wasn't. While you're given a 2 week review to make sure your data is correct, it is useless if something like this happens as the database is "live" and will communicate with donors for a glitch like this. Our other issue is the membership module is quite basic and does not meet our needs. During our trial, we asked our sales rep about membership tiers to address the issue and she believed it was an easy fix. When we got to our transition in June, we questioned work arounds with our client success team. For 5 months, we have been chasing them down for answers. Their client success team and a separate feedback team keep promising that product team is working on a fix and deadlines pass with no communication and no fix. They have actively ghosted us on the issue now and it is appalling. They were promoted as incredibly responsive and were until we encountered a problem and now it just feels like we are being strung along for the duration of our 1st year contract. While software problems are to be expected the lack of customer service is awful and our biggest issue with this system.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 31/10/2019
Michael F.
Director of Institutional Advancement
Gestion de l'enseignement, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/08/2020

"Giveffect"

Commentaires: My overall experience has been great. I have a very lean staff and we all multitask. The software is intuitive.
As a busy executive, I can login anywhere to get information. I wish I had more time to spend with the software. Currently I'm working to set up the data structure to better integrate with Quickbooks.

Avantages: I found Giveffect in an online search when I took the new role of Director for Institutional Advancement at Los Angeles Community College District. In my role, I serve as the Executive Director for the non-profit auxiliary Foundation for the Los Angeles Community Colleges. Giveffect has been a life saver. It is easy to use and I love that the software has email capability, online giving, relationship management tracking and great reports.

Inconvénients: The main downside it that at the basic price level, I don't have access to many of the other great processes. Wealth screening for example. I also wish the Spark Post was integrated a little better. It works well but requires signing into two accounts to manage.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/08/2020
Charleen C.
Development Manager
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/07/2020

"We love using Giveffect"

Avantages: Creating online events is a breeze and looks great! With our old software, we had to pay per online event and the process is antiquated. With Giveffect we can have an idea and create a page for it in no time at all!

Inconvénients: Cutsomizing emails and landing pages is not very user friendly.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/07/2020