Qui utilise IDEXX Neo ?

Petits cabinets vétérinaires, cliniques itinérantes et refuges.

Description de IDEXX Neo

IDEXX Neo est incroyablement simple et prêt à l'emploi. Ce
logiciel vétérinaire basé sur le cloud et abordable est conçu pour faciliter la commutation. Il est conçu pour que tout le monde puisse l'utiliser facilement. La fonctionnalité en un clic permet au personnel d'effectuer des tâches rapidement. Neo s'intègre aux diagnostics IDEXX, aux applications de premier plan et aux services, y compris SmartFlow. Accédez aux informations de votre cabinet sur n'importe quel appareil connecté à Internet, où que vous soyez. Obtenez des mises à niveau automatiques, réduisez les coûts informatiques et éliminez les besoins de serveur.

Informations sur IDEXX Neo

IDEXX

https://www.idexx.com/en/

Fondé en 1983

IDEXX Neo Logiciel - 1
IDEXX Neo Logiciel - 2
IDEXX Neo Logiciel - 3
IDEXX Neo Logiciel - 4
IDEXX Neo Logiciel - 5
Vidéo de IDEXX Neo
IDEXX Neo Logiciel - 1 - aperçu
IDEXX Neo Logiciel - 2 - aperçu
IDEXX Neo Logiciel - 3 - aperçu
IDEXX Neo Logiciel - 4 - aperçu
IDEXX Neo Logiciel - 5 - aperçu

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À partir de

199,00 $US/mois
25,00 $US/mois
s/o
100,00 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Oui
Version gratuite Non
Version gratuite Oui

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Non
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de IDEXX Neo

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mac (ordinateur)
  • Windows (ordinateur)
  • Windows (sur site)
  • Linux (sur site)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

IDEXX Neo - Fonctionnalités

  • API
  • Aide au codage
  • Aide à la décision
  • Certifié ONC-ATCB
  • Clôture de réclamations
  • Conforme HIPAA
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Facturation médicale
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des modèles
  • Gestion des recettes
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des stocks
  • Graphiques
  • Interopérabilité clinique
  • Messagerie instantanée
  • Modèles de documents
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification des rendez-vous
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Prescription électronique
  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rapports d'historique
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Reconnaissance de l'écriture manuscrite
  • Reconnaissance vocale
  • Saisie de commande
  • Stockage de documents
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des références
  • Tableau de bord d'activités
  • Utilisation significative certifiée
  • Vérification de l'admissibilité à l'assurance

Logiciels de dossier patient informatisé : afficher la liste complète

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de clients
  • Conforme HIPAA
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des employés
  • Gestion des enseignants et du personnel scolaire
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des médecins
  • Gestion des non-présentations
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des réclamations
  • Graphiques
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Invitations et rappels par e-mail
  • Messagerie SMS
  • Messagerie instantanée
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification des gardes
  • Planification des installations
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des événements
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rendez-vous récurrents
  • Stockage de documents
  • Suivi des activités
  • Synchronisation du calendrier
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit

Logiciels de planification pour cabinets médicaux : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de clients
  • Comptabilité
  • Confirmation et rappels
  • Entrée et sortie
  • Estimation
  • Facturation
  • Gestion de la communication
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des modèles
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Graphiques
  • Imagerie et rayons X
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Invitations et rappels par e-mail
  • Messagerie SMS
  • Modèles personnalisables
  • Notes SOAP
  • Paiements électroniques
  • Planification automatisée
  • Planification de traitement
  • Planification des rendez-vous
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Rappels
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stockage sécurisé des données
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des activités
  • Suivi des statuts
  • Tableau blanc
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des ordonnances
  • Traitement des paiements
  • Télémédecine

Logiciels pour vétérinaires : afficher la liste complète

IDEXX Neo - Alternatives

Plus d'alternatives à IDEXX Neo

Avis sur IDEXX Neo

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Note globale

4,2/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,3
Service client 4,6
Fonctionnalités 3,8
Rapport qualité-prix 4,3

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Écrivez votre avis !
Dave A.
Business Manager
Vétérinaire, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/01/2019

"Great choice for an affordable price."

Commentaires: Our overall experience has been 9 out of 10. We are very happy with our move from Avimark (big, costly, server-based) to web-based Neo. Once they delivered boarding, we didn't have to have any other applications to manage our hospital. I do wish that other third party application providers were integrating more things with Neo. But I guess that will come as the client base grows.

Avantages: The ease of use for our team was the most important. There isn't anything that isn't covered in the "HELP ME" section. You can read the instructions, or you can allow the system to walk you through doing the task. It's very easy to learn and with regular updates the system continues to get better and better. Also, you can't say enough about support. I have been in IT for years. This is the best support team I've ever worked with online. They are friendly, knowledgeable and quick to respond.

Inconvénients: I'd like to see it be a bit more flexible for the client. There are some things I think should be moved to company settings. I don't like that it doesn't handle tax exempt clients, i.e. Rescues and Non-Profits. The reporting could be better, but I understand they are working on reporting now.

Réponse de l'éditeur

envoyé par IDEXX Neo le 18/01/2019

Hi Dave, great to hear that your team is finding Neo so easy to use and learn. And thank you for the feedback on improvements. Expect to see a steady stream of new reporting features in 2019, as well as more third-party app integrations.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/01/2019
Cyndi W.
practice owner/veterinarian
Vétérinaire, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/12/2020

"Excellent, adaptable & easy to use"

Commentaires: Neo has so many tools that I'm still discovering, such as appointment type breakdowns to see where/how your revenue is generated, so one can then target those areas or emphasize others moving forward. Many other features and tools available.

Avantages: For starters, the developers of this software continually seek, AND RESPOND, to user input, creating a continually adapting product that never goes out of date. 'Cloud-based' has rocked our world, allowing accessibility from any device with internet connectivity. So convenient.

Inconvénients: Integration with old software (Intravet)was successful for the most part...all the info is there, just formatted differently. I'd expect this to be an issue with integration from any software, however.

Réponse de l'éditeur

envoyé par IDEXX Neo le 14/01/2021

Hi Cyndi, you hit the nail on the head: feedback from users like you is exactly what makes Neo excellent, adaptable and easy to use. We're so glad you chose Neo for Five Valleys, and that you recommend it so highly to others. Thank you!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/12/2020
Noah L.
Clinic Manager
Vétérinaire, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    1 /5
  • Support client
    2 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    1/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/08/2019

"High expectations...poor delivery"

Commentaires: The time involved from checking clients in to check out is almost double what we had with an older outdated system. Hard to believe this is "the future". All of the staff are frustrated after having this system 9 months. They are begging me (management) to return to our outdated system.

Avantages: cloud based system
affordable comparitively

Inconvénients: poor estimate capabilities
updates interfere with current processes, forms, etc.
multiple windows to click through (lost time/efficiency)
weak customer service (always say they are considering updating "whatever issue you have"

Réponse de l'éditeur

envoyé par IDEXX Neo le 04/09/2019

Hi Noah, thanks for the feedback and the opportunity to work with you and the team at Asheville to make sure Neo meets your needs. Incidentally, the enhancement requests our support team logs have led to 46 value-packed releases in the last eight months alone, several of which address items you cite, including estimates. It also sounds as if there are opportunities to streamline some of your workflows. Definitely check out the built-in, task-specific training for tips on doing this, and don't hesitate to contact our customer success team for coaching (it's available at no extra charge). We are always open to your thoughts on how we can make things better.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/08/2019
Tracie G.
owner
Vétérinaire, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/10/2020

"Neo Experience"

Avantages: The office uses IDEXX for both reference and in-house labs, so the integration with Neo is fantastic. We also signed up for WebPacs so our imaging would be integrated. The PMS is very user friendly.

Inconvénients: We would love to see a minimum dispense fee comparable Cornerstone's minimum dispense fee functionality.

Réponse de l'éditeur

envoyé par IDEXX Neo le 27/10/2020

Hi Tracie, thank you very much for recommending Neo to other practitioners, and for letting us know who recommended it to you! Great to hear that our integration with IDEXX diagnostics is fantastic, and that you find Neo easy to use.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/10/2020
Jeff W.
Veterinary Practice Owner
Vétérinaire, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/01/2020

"Using Neo in small solo practice since Jan. 1, 2018"

Commentaires: We have a very small, 1 doctor practice. I was somewhat concerned about going to a cloud based system, but that has been a non factor. We are still not using NEO to it's maximum capacity, but that is our fault not the software's. There was a $50 a month increase in the monthly fee at the start of 2020 that didn't thrill me, but overall our experience has been good.

Avantages: Initially our favorite thing about Neo was how it facilitated electronic medical record keeping and electronic communication with clients via email and SMS. Over time the things that haven't liked (reporting, inventory management, etc) has gotten much better. The NEO team is very responsive to user feedback and frequently makes enhancements and upgrades to the software that make it better and better. We certainly also appreciate the ability to run NEO on very inexpensive hardware.

Inconvénients: As I noted above, our original "cons" have gotten much better over the 2 years we have been using NEO. Getting reports from past years is still a little wonky, and there is no quick easy way to look up which patient received a certain treatment recently, ie a "who-got" feature. NEO also lumps services (labwork, vaccines, office calls, etc) together with inventory items such as pharmaceuticals and preventives into one big category called "Products". I'd like to see them split apart.

Réponse de l'éditeur

envoyé par IDEXX Neo le 24/01/2020

HI Jeff, thanks for your feedback on Neo and for recommending it to others. Input from users like yourself fueled over 60 updates last year, and we have even more planned for 2020, including reporting and inventory. We'd really like to help you take more advantage of what Neo can do for your practice, like helping you drive compliance by texting. Please let us know where we can help!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/01/2020