Pour qui ?

Pipefy est idéal pour les gestionnaires qui cherchent à créer, à mettre en œuvre et à gérer des processus efficaces. Il s'agit d'un outil simple et intuitif : pas besoin de compétences techniques particulières ou d'un consultant en informatique.

Notes moyennes

79 avis
  • Note globale 5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.5 / 5
  • Service client 5 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 5 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 12,00 $US/mois
  • Version gratuite Oui
  • Version d'essai gratuite Oui
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Pipefy
  • http://www.pipefy.com
  • Fondé en 2014

En savoir plus sur Pipefy

Pipefy est un outil intuitif de gestion des processus. Avec l'affichage type Kanban ou sprint, les équipes peuvent exécuter et personnaliser n'importe quel type de processus sans code ni informatique. La plateforme est facile à utiliser, mais évolutive. Créez facilement des workflows personnalisés en quelques minutes, établissez des standards de processus et d'exécution et centralisez les communications. Profitez de modèles de processus ou imaginez un nouveau modèle adapté à votre flux de travail unique. Certaines fonctionnalités avancées incluent l'automatisation basée sur les événements, le suivi des SLA et les rapports analytiques.

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Pipefy - Fonctionnalités

  • Alertes/Notifications
  • Automatisation des processus métiers
  • Collaboration
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des règles métiers
  • Gestion visuelle du workflow
  • Mappage de processus
  • Modélisation et conception de processus
  • Suivi des changements de processus
  • Filtrage
  • Gestion des backlogs
  • Gestion des billets
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des tâches
  • Gestion des versions
  • Suivi des problèmes
  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des idées
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion du budget
  • Modèles personnalisables
  • Méthodes Agile
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban
  • Accès mobile
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Creation de sous-tâches
  • Gamification
  • Gestion des tâches récurrentes
  • Liste des tâches
  • Outils de collaboration
  • Rapports et analyses
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Tableau des tâches
  • Tableur
  • Attributs définis par les parties prenantes
  • Collaboration
  • Définition des priorités
  • Gestion des changements
  • Gestion des tâches
  • Reporting
  • Suivi des statuts
  • Audit des problèmes
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la remontée des problèmes
  • Gestion de projets
  • Gestion des affectations
  • Gestion des tâches
  • Problèmes récurrents
  • Programmation des problèmes
  • Tableau de bord
  • Distribution de leads
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des pipelines
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • Outils de prospection
  • Saisie de leads
  • Segmentation de leads
  • Suivi des activités
  • Suivi des sources
  • Accès mobile
  • Automatisation des processus métiers
  • Configuration des workflows
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des documents
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des tâches
  • Intégrations de tiers
  • Sans code
  • Suivi de la conformité
  • Tableau de bord personnalisable
  • Éditeur graphique de workflow
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Définition des priorités
  • Gestion d'équipe
  • Gestion des backlogs
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des demandes
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ressources
  • Gestion des rétrospectives
  • Prise en charge de la méthode Scrum
  • Suivi des statuts
  • Tableau kanban

Avis les plus utiles sur Pipefy

Innovative and clean alternative to Trello

Publié le 01/08/2019
Paulo D.
Product Coordinator
Services et technologies de l'information, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Great kanban option that's fast and gets the job done.

Avantages: What I like the most about it is its customisability. It's got different kinds of organising your boards depending on the kind of projects you're working on. Not as advanced as the rather expensive-ish Monday.com, but more so than Trello in those terms. Also, its UI is quite clean, and the prices are not bad for those who want to take the experience to the next level. It's also got a decent mobile app that gets the job done.

Inconvénients: The main reason I quit using it was the lack of integrations. To be fair, that was a bit ago, and they've got more integrations now than they did before, but still quite far from Trello. May not be a problem for many, though! It was for me due to specific needs, but may not be for you. Also, I question myself on its privacy, as the Pipefy staff contacted me for some free online courses (probably because I worked at Dell at the time and they wanted to mention in their site that it's used there too; in the videoconference they even mentioned the title of one of my boards).

Exceptionally Flexible and Easy to Use

Publié le 27/11/2018
Bojan S.
Manager - Channel Digital Transformation
Télécommunications, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Project and process management for small business teams (3-10 team members) within a larger enterprise where the needs are unique but the scale cannot support custom development.

Avantages: Pipefy is highly customizable by the user, no developers required. This is crucial in order for it to be extensible to multiple teams without heavy support required. It has one of the most robust toolsets out-of-box in its segment (I'm looking at you automations, sophisticated input form, and databases). The value for dollar is high already but by not having to use an integration software to round out the feature set, the value becomes even richer compared to competitors. Experience with the Pipefy team has been second to none. They are extremely responsive via in-app chat and email but moreover are highly proactive in ensuring you're maximizing use of the app.

Inconvénients: There are two features that while present, are not yet sophisticated enough to meet my needs. The first is reporting, specifically at a company level which neither allows you to report on custom fields nor create a truly custom action/insight dashboard. We've used Pipefy's robust API to remedy this but most users won't have this capability so a built-in connector to an analytics suite would be ideal. Secondly is the calendar app / missing timeline function. While Google Calendar integration allows you to view single-day events, it does not allow for a timeline view. Again here, the API can be used to solve this and I'm told that a gant chart view which would address this use case is coming soon.

Finally, a process management system that I can get behind! I'm all in!

Publié le 06/11/2017
Torey H.
Founder
Services d'information
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: It's as easy to as Trello, but able to handle much more complicated scenarios. Between the API and the ability to create Pipefy Apps, there is not much you can't do with this system. Pipefy has become my goto solution for all of my clients when it comes to managing just about anything. Customer support has been great! Features:
- The ability to create Pipefy Apps that let you customize card actions, as well as create a custom view, which is a "portal" to an external App that provides great flexibility and power.
- Relational database tables that can be tied to cards.
- Specify the flow card needs to take through the process, can't start the job until you have ordered materials
- Take action when certain fields change.
- Create and track sub-processes.
- Super solid GraphQL API.
- Reporting based on a cards fields.

Inconvénients: - The built-in reporting feature doesn't let you report on "connected" database records, so you need to either create a field on the card that syncs itself to record, or create your own reporting view as a Pipefy App. - You can only filter the cards by Label or Assignee, so you end up using labels for things where a dropdown list would have been nice. Which means you can end up with a lot of labels, and may need to"namespace them, I.E. "Location:NorthSide", "JobType:Custom", "LeadSource:Web", etc.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Pipefy le 07/11/2017

Thank you so much for your feedback!

Amazing! Don't know how to work without Pipefy anymore. Helps me to organize & control all my tasks.

Publié le 05/07/2018
Carolina C.
Operations Specialist
Santé, bien-être et fitness, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Helps me to receive and control all my tasks in a practical and organized way. Keeping an important historical.

Avantages: The support team has always helped me right away! I'm very impressed with their service and attention. Always communicating about new features and doing webinars. You can see that this company really cares about their clients.

Inconvénients: When you delete a field from the pipefy we lose the historical from the previous pipes. We should keep the changes just for the news pipes, but don't erase anything on the old pipes. They should have someone in the support team that speaks Spanish. Because some of my colleagues don't speak English, so I need t help them in the communication with Pipefy support team.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Pipefy le 09/07/2018

Thank you for your feedback!

We control all our new clients on boarding process with Pipefy, its easy and fast.

Publié le 13/04/2018
Marcelo B.
Founding Partner
Banque
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I can improve my customer on boarding process experience daily basis. I think the power you have of having a timeline of what happened to each customer, who helped, when, etc, gives you enough data to improve your process.

Avantages: The fact that I can control my hole sales team in the same "board", I know exactly why I client is delayed and who is responsible for what. Also, I can easily find all the history about this client. For a manager perspective, its a great way of improving our customer experience.

Inconvénients: Its not so simple to find information about all the integrations, API etc. There are just a few tutorials, but this is just a non developer opinion.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Pipefy le 16/04/2018

Thank you for your feedback!

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