CloudDISPATCH

CloudDISPATCH

par Leading2Lean

Qui utilise CloudDISPATCH ?

Le marché cible va des installations uniques aux grands fabricants nationaux et multinationaux de divers secteurs qui souhaitent créer une culture d'amélioration continue axée sur la durabilité.

Description de CloudDISPATCH

CloudDISPATCH, le logiciel LES (Lean Execution System) de Leading2Lean, est un système de production numérique qui aide les fabricants du monde entier à éliminer les anomalies liées à la production, à la qualité et à la maintenance en fournissant des données exploitables en temps réel. Ces données permettent aux opérateurs et aux membres de la direction de découvrir et de résoudre de manière durable des erreurs systématiques qui les empêchent de respecter leurs objectifs en matière de KPI (p. ex. OA et OEE).

Informations sur CloudDISPATCH

Leading2Lean

http://www.leading2lean.com/

Fondé en 2010

Prix de CloudDISPATCH

CloudDISPATCH n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

217822

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

CloudDISPATCH - Fonctionnalités

Logiciels APS (Advanced Planning and Scheduling)
Analyse hypothétique
Gestion de la qualité
Gestion des changements
MRP (material resource planning)
Planification
Planification automatisée
Planification des capacités
Accès mobile
Facturation
Gestion des clés et des serrures
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des étalonnages
Maintenance préventive
Suivi de l'historique des services
Contrôle de qualité
Gestion de la chaîne logistique
Gestion des devis
Gestion des documents
Gestion des fournisseurs
Gestion des ressources
Prévision
Taçabilité
Accès mobile
Facturation
Gestion des clés et des serrures
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des étalonnages
Maintenance prédictive
Maintenance préventive
Planification
Suivi de l'historique des services
Suivi des ressources

Avis sur CloudDISPATCH

Afficher 5 avis sur 20

Note globale
4,4/5
Facilité d'utilisation
4,6/5
Service client
4,5/5
Fonctionnalités
4,4/5
Rapport qualité-prix
4,6/5
Utilisateur vérifié
TS manager
Automobile, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/08/2018

"Great product. "

Avantages: Ease of pulling information and very intuitive.

Inconvénients: Where was it 10 years ago? Wish it was available back then.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/08/2018
Robert A.
Maintenance Manager
Machines, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 19/10/2018

"It's a great easy tool that makes things visable"

Commentaires: I have really enjoyed working with this system. It is one of the easiest systems I have used. I like the fact that we can bring in new team members and in a really short time. They are off and running using it to do their daily jobs. It has allowed us to have good data to be able to show and make good business decisions.

Avantages: This system is easy to use and to train too. Everything is live up to the minute. We use this for our spares inventory, pm scheduling and our planning process. We have enjoyed the document center. This has allowed us to have information at the job at our finger tips. Without the need to chase drawings, manuals and so many other things. Getting support from L2L has been easy too. They let you see and they always let you know where your request is. The support team is alway making updates to help make the system work better.

Inconvénients: At times the updates causes in house tem members pain. Not all users get notified that updates will be happening or have occurred.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 19/10/2018
Utilisateur vérifié
Senior Manufacturing Engineer
Automobile, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    1/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/08/2018

"Best CMMS software I have used in the past 25 years"

Avantages: This is the most user friendly CMMS software that I have ever used and I have tried quite a few. New users learn to use the system in as little as a hour.

Inconvénients: The reports are inaccurate and frustrating to use, but you can export the data and create your own reports with excel. Poor customer support.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/08/2018
Jerette M.
Principal Engineering Technologist
Défense et aérospatiale, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/08/2018

"Cloud Dispatch: Making All Aspects of the Business Visable"

Commentaires: The downtime information that is collected allows of the engineering dept. to isolate major problems and attack the root cause.

Avantages: Easy to use and what you don't know how to use the support will take the time to show you how and why it is used. The data is always available with the most up to date information and can be pulled in a variety of different reports. Setup of the system is very simple and can be started up in a short amount of time. I recommend using as much of the system as possible because as you add additional modules you may need to change previous setups to work with added modules.

Inconvénients: The major con about the software is that even if you want to have something deleted from the system the request is always denied.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/08/2018
Nancy W.
Sr. MIS Specialist/Analyst
Automobile, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/08/2018

"From a Developer's Viewpoint"

Commentaires: Our MRO department uses this for all requests and spares issues. Facilities uses for maintenance scheduling, dispatches, equipment BOMs. Saves much time and provides accurate reporting.

Avantages: All references a developer needs to create interfaces is in one central location. Amazing API documentation with clearly defined FFDs and descriptions. Tech Support is among the best and quickest I've experienced in my nearly 40 years in IT.

Inconvénients: I am not great as a JSON or XML developer, so am forced to find workarounds (Excel XML using VBA), but have managed to be able to provide users all the reporting and synchs they desire. Wish there were some direct interfaces with iSeries. I'd like to utilize for Scrap, but management is hesitant to proceed.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/08/2018