Qui utilise Atera ?

Ces clients sont des prestataires d'inforgérance, des entreprises d'assistance informatique, des VAR et du personnel d'assistance informatique. Pour ces clients, Atera n'est pas qu'un logiciel tout-en-un, c'est une solution qui influence tout leur modèle commercial.

Description de Atera

Atera est une plateforme de gestion informatique basée sur le cloud qui fournit une solution tout-en-un conçue pour les MSP et le personnel d'assistance informatique. Atera offre RMM, PSA (Professional Services Automation) et Helpdesk et accès à distance dans une solution puissante. La plateforme innovante d'Atera est simple à utiliser, permettant une intégration rapide. Le type de licence disruptif d'Atera permet aux utilisateurs de payer par technicien avec des agents illimités, offrant des prix transparents et prévisibles. Ils offrent un essai gratuit de 30 jours, alors inscrivez-vous et commencez dès maintenant !

Informations sur Atera

Atera

http://www.atera.com

Fondé en 2011

Vidéo de Atera
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Présentation des tarifs de Atera

Consulter les tarifs

Atera n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Atera est disponible à partir de 79,00 $US/mois.


À partir de

79,00 $US/mois Consulter les tarifs

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Déploiement et prise en charge de Atera

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Installation (Mac)
  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Atera - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Alertes en temps réel
  • Gestion de remédiation
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion du déploiement
  • Monitoring réseau
  • Pour logiciels d'infogérance

Logiciels RMM (Remote Monitoring and Management) : afficher la liste complète

  • Diagnostic réseau
  • Gestion des ressources réseau
  • Gestionnaire de base
  • Rapports de trafic web
  • Suivi de l'utilisation d'Internet
  • Suivi de la bande passante
  • Suivi des SLA
  • Suivi des serveurs
  • Surveillance des adresses IP
  • Surveillance du temps de fonctionnement
  • Tableau de bord

Logiciels d'analyse de réseau : afficher la liste complète

  • Accès à distance
  • Assistance téléphonique
  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de projets
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des problèmes
  • Messagerie instantanée
  • Planification
  • Sauvegarde et récupération
  • Tableau de bord

Logiciels d'infogérance : afficher la liste complète

  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de projets
  • Gestion des devis
  • Gestion des documents
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Génération d'offres
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi du temps et des dépenses

Logiciels de PSA (Professional Services Automation) : afficher la liste complète

  • Analyse de machines vituelles
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des informations d'identification
  • Journaux des événements
  • Planification
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des serveurs
  • Surveillance des processeurs

Logiciels de gestion de serveurs : afficher la liste complète

  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des achats
  • Gestion des audits
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des demandes
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des coûts

Logiciels de gestion des ressources informatiques : afficher la liste complète

  • Catalogue de services
  • Gestion des billets
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contrats
  • Gestion des incidents
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des versions
  • Portail libre-service
  • Rapports de service

Logiciels de gestion des services informatiques : afficher la liste complète

  • Accès et contrôle à distance
  • Audit des problèmes
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des capacités
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des licences
  • Gestion des stocks
  • Planification de la maintenance

Logiciels de gestion informatique : afficher la liste complète

  • Accès et contrôle à distance
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de la vulnérabilité
  • Approbation automatique
  • Correctifs personnalisés
  • Déploiement automatique des patchs
  • Gestion de la conformité
  • Gestion à l'échelle du réseau
  • Priorisation des patchs
  • Scans automatiques
  • Tableau de bord
  • Test de patchs

Logiciels de patchs : afficher la liste complète

  • Chat en temps réel
  • Enquêtes et feedback
  • Enregistrement de session
  • Outils de diagnostic
  • Partage d'écran
  • Partage des fichiers
  • Transfert de session

Logiciels de prise en main à distance : afficher la liste complète

  • Accès et contrôle à distance
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Chat en temps réel
  • Communication multicanal
  • Configuration des workflows
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des billets
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des ressources informatiques
  • Intégration des e-mails
  • Intégration des médias sociaux
  • Macros et réponses types
  • Monitoring réseau
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Routage automatisé
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des interactions

Logiciels helpdesk : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Base de connaissances
  • CMDB
  • Contrôle à distance
  • Gestion des SLA
  • Gestion des achats
  • Gestion des changements
  • Gestion des incidents
  • Gestion des ressources informatiques
  • Portail libre-service

Logiciels pour centres de services : afficher la liste complète

  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de projets
  • Gestion des changements
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des incidents
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des versions et du déploiement
  • Portail libre-service
  • Suivi des ressources

Outils ITSM : afficher la liste complète

Atera - Alternatives

Plus d'alternatives à Atera

Avis sur Atera

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,6
Service client 4,5
Fonctionnalités 4,1
Rapport qualité-prix 4,7

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Frank G.
Principal Solutions Engineer
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 10/09/2020

"Great RMM product"

Commentaires: always friendly and supportive.

Avantages: ATERA is easy to use, fast and very reliable platform for remote management and

Inconvénients: There is nothing I dont like with ATERA, it supports antivirus and backup (via webroot and acronis)

Réponse de l'éditeur

envoyé par Atera le 08/02/2021

Thank you for the kind words, Frank!
Happy to be a long-term vendor and partner of yours!

  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 10/09/2020
Jake G.
IT Admin / Onsite Tech
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/10/2020

"Recommend to any IT admin or service company"

Commentaires: Fantastic!

Avantages: Easy to keep track of all customers and their equipment. The alerts is a major plus and the ability to break down certain customers to folders for locations is great. The integration with Splashtop and Teamviewer is a big deal also. Pushing scripts remotely, installing software remotely and the automation of patch management is incredible and invaluable to my job. My favorite thing though has to be the dedication the Atera team shows this product as it is being constantly improved and added to which my previous product did not.

Inconvénients: Honestly I have not dug into every part of the software because I just have no need to use every single feature. The worst thing I would say is probably the file size limitation when moving files via Manage > File Transfer

Réponse de l'éditeur

envoyé par Atera le 17/02/2021

Thank you for the review Jake, and for the nice words! Our team is constantly working on the product, and seeing our customers and partners notice our work, and make good use of our features is what is driving us forward. If you are interested in finding out more about Atera, feel free to use our fresh Atera Academy module, which will showcase features and ways of optimizing your workflow in fun and interactive ways, including quizzes!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/10/2020
Andre H.
Owner
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/01/2021

"Great value. The features and functions continue to grow and get better all the time."

Commentaires: Extremely happy. I have sent several feature requests. Support team responds very quickly even if I just have a quick question. Very clean interface. I don't like cluttered screens and this one has just enough info to not be overwhelming.

Avantages: Deployment is very using using Group Policy and provided MSI. You can create a custom MSI for each client. Alerts are immediate. Remote access is extremely fast and reliable. Customized branding looks great!. Create your own Power Shell scripts and schedule or launch when needed. Saves a tonne of time. Monitor SNMP devices and Network devices. Glad I no longer have to host this my self. It's nice to have this service in the cloud.

Inconvénients: Reports need improving. Very limited. I'd like the ability to cherry pick what I want in the report. Example: Computer Name, CPU, RAM, HDD or SSD, OS ver, Date Last Seen. Although I can export a report that contains this info, it also contains all other info that needs to be trimmed down in Excel. Reporting should be a quick process.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/01/2021
James D.
COO
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/03/2019

"Quality has gone downhill"

Commentaires: We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the start of 2019 everything has gone down hill. The site is slow, remote support (Splashtop) frequently goes down, and the lack of true support. What I mean by lack of true support is that they know they have a problem on their end, yet you get a canned response from them to flush your cookies and history. We are a IT company! We know a problem when we see one, and flushing our browsers is not going to fix the issues they are having. It is quite embarrassing when a customer calls you and you are unable to help them remotely because your systems don't work. Time to move to another RMM!

Avantages: The price point for this product is excellent, if it worked properly.

Inconvénients: Constant issues in the past few months. Cannot use remote frequently, it fails consistently since January 2019. Customer support is responsive in a canned response kind of way.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Atera le 18/02/2021

Hey James, thank you for the honest feedback.
As we continued on growing, and expanding our customers list, our old infrastructure was seriously tested, which could have caused performance issues, especially during peak hours.
However, since 2019, we have added a new method of pinging agents, a back-up method as well, we have revamped the splashtop reliability and integrations, and we added many more features.
In regards to the support experience, since Atera is a browser-based app, browser resets/cleaning the cache can help in several situations. This will obviously not fix performance issues, but it is a common troubleshooting procedure.
We invite you to test Atera out again, and see the improvements made since 2019 for yourself, both in reliability, as well as in features.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/03/2019
Sean M.
IT Security Manager
Équipements publics, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/12/2020

"Saved us 100,000 a year and revitalized our IT Dept"

Commentaires: It has been a huge time-saving, money saving, frustration saving, extravaganza of awsomeness.

Avantages: The connection to the computers in the field regardless of network (LTE,WIFI,Internal Lan, Guest) so long as you can get internet on the device it will work. (Sometimes when internet is not even available, specific circumstances). The product was found when our company was looking at Connectwise which quoted out 180,000 a year for all of our devices. Atera came in at 1 - 2 a month because of the shift away from how licensing typically destroys your budget. It allowed us to hire a helpdesk person with the savings. Not only that i got rid of my WSUS server and have been using Atera to give realistic reports about the current state of our systems without needing to spend hours going through data. This freed me up to do more of the security work that i have on a day to day basis.

Inconvénients: Some features that could be improved would be the training for how to use it. ITs such an easy product to use you accidentally forget about a lot of the things you can do in mass. I caught our Helpdesk person installing a Symantec update device by device when he should have just rolled it out through MSI deployment to the group. Since it is so easy to connect, push a file, remote in and install, then report on the software/state of the machine after he figured it would be quick.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Atera le 16/02/2021

Hey Sean, we are so greatful for in-depth the review, and so happy to see the levels of success that Atera helped you reach!
The reporting is something that we put plenty of work into, and luckily, this pays off, for both you as well as your clients.
In regards to the trainings, we did release our Atera Academy program, which has plenty of materials, including text, videos, quizzes, and many more, in order to help you better understand our program and, why not, have a bit of fun with the gamification element. :)
Here's to many more years of successful cooperation!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/12/2020