17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de ShipTrack

ShipTrack offre un contrôle et une visibilité en temps réel sur les déplacements de matériaux. ShipTrack fournit une solution complète qui comprend : une application mobile, des fonctions de répartition, de cartographie, d'optimisation de l'itinéraire, de tarification et de facturation, de règlement du chauffeur, d'inspection des véhicules, de T&L du chauffeur, BOPIS, Stockroom et bien plus encore. ShipTrack peut être configuré pour répondre à vos besoins professionnels. De plus, il est pris en charge par une équipe formidable. Répondez aux exigences des consommateurs d'aujourd'hui grâce à ShipTrack.

Qui utilise ShipTrack ?

Les transporteurs, les commerces de détail, les fabricants, les fournisseurs de logistique ou d'autres organisations devant gérer les mouvements de matériaux.

ShipTrack Logiciel - 1
ShipTrack Logiciel - 2
ShipTrack Logiciel - 3
ShipTrack Logiciel - 4
ShipTrack Logiciel - 5

ShipTrack ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ShipTrack

ShipTrack

4,8 (5)
0,10 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
57
Intégrations introuvables
4,6 (5)
4,4 (5)
4,5 (5)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
86
Intégrations introuvables
4,3 (28)
4,1 (28)
4,4 (28)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à ShipTrack

URBANTZ
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des expéditions
Suivi des expéditions
Suivi des livraisons
Cristal
Fonctionnalités les mieux notées
Preuve de livraison
Suivi des livraisons
Étiquettes d'expédition
Dispatch Science
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des expéditions
Suivi des livraisons
Elite EXTRA
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des expéditions
Preuve de livraison
Suivi des livraisons
Shipox DMS
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des expéditions
Suivi des livraisons
Dropon
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des expéditions
Suivi des livraisons
Suivi du conducteur en direct
Track-POD
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Preuve de livraison
Suivi des livraisons
LogiNext Mile | Last Mile Distribution & Delivery Route Optimization Software
Fonctionnalités les mieux notées
Intégrations de tiers
Suivi des expéditions
Étiquettes d'expédition
eLogii
Fonctionnalités les mieux notées
Optimisation des itinéraires
Suivi des livraisons
Suivi du conducteur en direct

Avis sur ShipTrack

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,8
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
80%
4
20%
Jason
Jason
Field Operations Manager - Ontario Region (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Amazingly versatile tool packed with functionality. Transformed our operations for e-commerce!

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : This software allowed us to completely transform and modernize our customer order handling and pick-up process.

Avantages :

Shiptrack software is very flexible in both what it can do and how it can be used. For example, we were able to easily use it on mobile technology selected for scanning our inbound customer orders for pickup. Then, using the customization web portal we had all of the required information at our fingertips to take care of the customer at the pick-up desk. Support from the whole Shiptrack team while implementing and operating the solution was phenomenal. As a vendor partner, the Shiptrack team was fully committed to whatever was requried to drive success in using their software to achieve our results.

Inconvénients :

One area for possible improvement would be the handling of offline errors. When a scanning device went offline (Due to wifi coverage issues), it was not always clear if the scans were being captured and later uploaded.

Chris
Founder & President (Canada)
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Exceptional Product, People and Service!

5,0 il y a 7 ans

Avantages :

Canadian Development! The amazing people at ShipTrack have been great to work with and have developed an app that is the fastest most accurate app I've used to date. The dispatch and customer order entry screens ensure accurate pricing and works flawlessly regardless of operating system. i.e. Mac products. Service is second to none and ACTUALLY available 24/7! Driver locations and mapping is real time allowing us to ensure the right order gets to the right driver to ensure every order is delivered on time every time.

Inconvénients :

New customers do get a little locked up at the shipment piece counts / weights when placing orders online so that section could be simplified a little.

Bill
President (É.-U.)
Emballage/livraison de marchandises, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Works well for us. Pay as you go!

4,0 il y a 8 ans

Commentaires : We use ShipTrack everyday for our small business. We have clients that also use this system, but we have yet to interface with them. Our drivers use the app on their smart phones which is simple to use. The data entry is a bit cumbersome at times for the dispatcher when entering jobs. It has a client portal so they can track their packages.
PROS: Easy to use app for drivers. They can bring up a job and use the app to bring up GPS to their delivery. It has scanning functions on the phone and allows for signatures. Has the ability to print up labels to apply to package and cross reference ability for invoices, etc.
CONS: Entering jobs can be a hassle at times, especially when you get busy and have multiple jobs to enter. Once you create a job, there is no going back and you will be charged for it so be careful! We were told that they could enter our reoccurring jobs so we would not have to, but we have not seen that happen, even after many times trying to get their support team to do so. We just gave up, hence, the 3 star rating on customer support! They did work well with us as far as getting this off the ground for us and gave us over a month to use it for free to get our drivers and office staff oriented with the program.
Overall, I would recommend the program for small companies as it is a pay as you go system so their is no monthly bill to pay if you don't use it, which we like! Give it a try, it may work well for your business too!

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Télécommunications, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Worked well for us

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : software has a client interface and clients can track their packages. Shortens phone call times, it also eliminates the need to send e-mails

Avantages :

we used this at the past for our little business. Easy to use interface, works fast, gives the right result.. I don't know what else to expect from a shipment tracking software

Inconvénients :

it took time to install the software and it was difficult to understand whether offline records were processed

R D
Owner/sole proprietor (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Ship and Track Services

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : I use this service to ship and track all parcels from our office--personal and business parcels.

Avantages :

This software was very simple and easy to use. Good format for anyone to use.

Inconvénients :

The least favorite about this product is the time to download the product.