Pour qui ?

Petites, moyennes et grandes entreprises, entreprises du Fortune 500. Concord est utilisé par les services opérationnels, les services juridiques, les ressources humaines, les ventes, les achats et pratiquement par tous ceux qui s'occupent de contrats nécessitant une solution simple et centralisée.

Notes moyennes

91 avis
  • Note globale 4.4 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.4 / 5
  • Service client 4.6 / 5
  • Fonctionnalités 4.2 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.6 / 5

Informations sur le produit

  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Non
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Concord
  • http://www.concordnow.com/
  • Fondé en 2014

En savoir plus sur Concord

Concord est une plateforme cloud tout-en-un de contract lifecycle management (gestion du cycle de vie des contrats). Simple à utiliser, elle s'applique à tous les types de contrats et est la seule plateforme permettant d'automatiser et de prendre en charge le cycle de vie complet du contrat, de la négociation en ligne à la signature électronique et au suivi du contrat. Des fonctionnalités robustes et de multiples intégrations telles que Google Docs, Salesforce et Box en font une solution flexible synonyme de croissance et respect de la conformité. Bien plus qu'une plateforme de gestion de contrat, cette plateforme assure la réussite de vos contrats.

Concord - Fonctionnalités

  • Bibliothèque de contenu
  • Collaboration
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de versions
  • Gestion des appels d'offres
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des pipelines
  • Modèles
  • Piste d'audit
  • Signature électronique
  • Contrats formalistes
  • Contrats gouvernementaux
  • Côté achat (fournisseurs)
  • Côté vente (clients)
  • Gestion de cycle de vie des contrats
  • Gestion de versions
  • Gestion des flux de travail
  • Modèles prédéfinis
  • Recherche en texte intégral
  • Signature électronique
  • Suivi de la conformité
  • Suivi de la progression
  • Accès hors ligne
  • Archivage de documents
  • Assemblage de documents
  • Conversion du type de fichier
  • Gestion de versions
  • Indexation de documents
  • Outils de collaboration
  • Reconnaissance optique de caractères
  • Récupération des fichiers
  • Rétention de documents
  • Signature électronique
  • Suivi de la conformité
  • Analyse de documents
  • Authentification
  • Modèles personnalisables
  • Piste d'audit
  • Rappels automatiques
  • Signature de plusieurs parties
  • Signature mobile
  • Suivi de la progression des tâches

Avis les plus utiles sur Concord

Signatures électroniques professionnelles

Publié le 15/09/2019
Gilles R.
Directeur Comptable France
Comptabilité, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
3 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: Le support technique très réactif et de qualité et la relative facilité d'utilisation du produit

Inconvénients: La gestion des avenants, ajouter un document à signer faisant suite à un document existant n'est pas des plus simples et ergonomiques.

Practical, effective and user friendly system

Publié le 12/09/2019
Jennifer H.
Benefits Coordinator
Entreposage, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall we are very satisfied with Concord. We have about 20 users at this moment and everybody has had a positive experience so far. As with every new system, some questions have come up, but our Customer Success Manager,representative, is always very responsive and always provides effective solutions to our concerns.

Avantages: Easy to navigate platform
Electronic signature
Offers third party access
Ability to track changes and set lifecyle

Inconvénients: The transition from our previous system to Concord took a little longer than we expected but we are very pleased with the system overall.

Concord helped our compmany organize contracts and legal documents

Publié le 17/09/2019
Lindsey B.
Head of Finance
Télécommunications, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall, Concord has helped our company get organized/develop a process and have a space that we can collaborate on legal documents. It's vastly improved our efficiency on a legal basis.

Avantages: Concord pros:
-Concord can store all of your legal documents in one place
-Concord can share your documents via email with users so that you don't have to attach documents and exchange them back and forth via email .
-Concord helps our teams draft legal documents and comment on them in one spot vs. having them in Google docs then uploading to a signature software so we can see the full history of the document (when someone drafted the document, comments, changes, when a document is sent out to someone for their review, when they read/open documents, and when they've executed them).
-I also like that Concord has organizational features like tags and time controls so that you know what your contract is for and how long it lasts. I like that Concord has an expiration date feature so you know when you need to renew certain contracts or agreements.
-I like the ability to know where contracts stand at all times via Concord and the transparency that provides to our teams.

Inconvénients: -Converting documents from Word to Concord can be tricky sometimes formatting wise. Concord still needs some user functionality like a ruler at the top of the page so you can adjust formatting, spacing, etc.
-There are some features of the internal/external comments that need to be adjusted. Whatever comments you make internally with your teams become visible to external users at a certain stage. Having the ability to always have that internal commenting would be good as an upgrade to the system.
-I wish that Concord had more integrations with certain CRM tools like Hubspot or other integrations with technology that we use on a day to day basis

Concord - Easy to use, hard to get wrong

Publié le 12/09/2019
James B.
Senior Technology Vendor Manager
Services et technologies de l'information, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: As a Vendor Management team, we use Concord for managing contracts and key documents such as NDAs. We find having Concord there helps us to track documents and ensure that key dates (such as service renewals) aren't missed.

Avantages: Concord is easy to use and hard to get wrong. I like to simplicity which doesn't dumb down the complexity of what the tool tries (and succeeds) in doing
The support we get from the team at Concord is second to none - they're responsive and super friendly with their being no such thing as a stupid question.

Inconvénients: The only con I've found is that the underlying text editor has been updated which has caused a loss of functionality. However, the team at Concord jumped straight on a call with me to offer a workaround to solve my problem which was actually more efficient than the way I was previously completing the task anyway

Concord Contracts Management Solution

Publié le 17/09/2019
Neil C.
General Counsel/Benefits Administrator
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We now have our 5 related entities on the system with more than 1,000 different contracts, agreements, etc. The system allows us to not only keep a central repository that can be seen by those who need to do so, but also makes it easy to send new contracts out to vendors and customers and have them immediately and easily searchable, while providing an excellent mechanism for periodic review.

Avantages: I love the that you can customize the e-mails sent from different entities. The integration with Word is great, along with the audit trail for documents going through the system, and the e-signature feature is a must!

Inconvénients: The migration of data from our old system to the new one was a bit clumsy and certain aspects were duplicated during migration, which did take us some time to rectify. The custom branding of e-mails for each entity did take more time than expected, but it's great now!

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