Description de Tidio

Tidio est un communicateur pour les entreprises qui conserve Live Chat, Messenger et E-mail en un seul endroit. Maintenant, il faut quelques secondes pour communiquer avec vos clients. Ne perdez aucun client ! Bénéficiez du meilleur chat en direct sur les plateformes de commerce électronique pour votre boutique. Augmentez vos ventes et votre satisfaction en faisant participer les visiteurs en temps réel à des applications mobiles iOS et Android pour que vos conversations restent fluides sur tous les appareils. S'installe en quelques secondes et est facile à utiliser. Aucune inscription ou codage requis.

Qui utilise Tidio ?

Un communicateur à la disposition d'un large éventail de PME à travers le monde. Des milliers d'entreprises utilisent Tidio pour communiquer avec leurs clients.

Informations sur Tidio

Tidio

Fondé en 2013

Tidio - Prix

À partir de:

15,00 $US/année
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Oui, version gratuite disponible

Tidio est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Tidio est disponible à partir de 15,00 $US/année.

Plans de tarification obtenez un essai gratuit

Informations sur Tidio

Tidio

Fondé en 2013

Tidio en vidéos et en images

Vidéo de Tidio
Tidio Logiciel - 1 - aperçu
Tidio Logiciel - 2 - aperçu
Tidio Logiciel - 3 - aperçu

Déploiement et prise en charge de Tidio

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • Base de connaissances
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mac (ordinateur)
  • Windows (ordinateur)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Fonctionnalités - Tidio

  • @mentions
  • API
  • Accès mobile
  • Analyse en temps réel
  • Authentification unique
  • CRM
  • Chat et messagerie
  • Chat proactif
  • Communication multicanal
  • Conférences vidéo
  • Enquêtes et feedback
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaire hors ligne
  • Gestion de contenu
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des réunions
  • Gestion des tickets de support
  • Géociblage
  • Historique des clients
  • Intégrations de tiers
  • Marquage
  • Messagerie client en temps réel
  • Messagerie instantanée
  • Monitoring
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Partage d'écran
  • Partage des fichiers
  • Programmation des tâches
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recherche/Filtre
  • Relevé et historique des chats
  • Répondeurs automatiques
  • Réponses préenregistrées
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de la progression
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des interactions
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités
  • Transfert de fichiers
  • Transferts/Routage

Logiciels de chat : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des sentiments
  • Analyse des tendances
  • Analyse en temps réel
  • Analyse visuelle
  • Automatisation des processus et flux de travail
  • Base de données de clients
  • CRM
  • Cartographie du parcours client
  • Champs personnalisables
  • Chat et messagerie
  • Communication multicanal
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Données en temps réel
  • Enquêtes et feedback
  • Feedback à 360 degrés
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de l'expérience client
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des modèles
  • Importation et exportation de données
  • Intelligence artificielle et machine learning
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Marquage
  • Messagerie SMS
  • Mesure des performances
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Notes et commentaires
  • Notes/avis
  • Notifications en temps réel
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Questions personnalisables
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports sur les appels
  • Recherche/Filtre
  • Segmentation de la clientèle
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Structure des enquêtes de Net Promoter Score (NPS)
  • Structure enquêtes CES
  • Structure enquêtes CSAT
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des plaintes
  • Tableau de bord d'activités
  • Visualisation de données
  • Widgets

Logiciels de satisfaction client : afficher la liste complète

  • API
  • Actions découlant d'un événement
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Analyse du service client
  • Analyse en temps réel
  • Assistant virtuel
  • Authentification unique
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Communication multicanal
  • Comptes d'utilisateur multiples
  • Enquêtes et feedback
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la communication
  • Gestion des boîtes de messagerie
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des modèles
  • Gestion des performances
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des tickets de support
  • Historique des clients
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Messagerie SMS
  • Messagerie instantanée
  • Messagerie vocale
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Portail libre-service
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Routage des appels
  • Répondeurs automatiques
  • Segmentation de la clientèle
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des tickets d'assistance
  • Surveillance en temps réel
  • Workflow basé sur les règles

Logiciels de service client : afficher la liste complète

  • API
  • Actions découlant d'un événement
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Authentification unique
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Base de données de clients
  • CRM
  • Champs personnalisables
  • Chat et messagerie
  • Chatbot
  • Communication multicanal
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Données en temps réel
  • Enquêtes et feedback
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de l'assistance téléphonique
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la communication
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des applications
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tickets de support
  • Historique des clients
  • Intégration de sites web
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Marquage
  • Messagerie instantanée
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des interactions
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Widgets
  • Workflow configurable

Logiciels pour support client : afficher la liste complète

Alternatives à Tidio

Plus d'alternatives à Tidio

Avis sur Tidio

Lire les 220 avis

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par note

5
177
4
34
3
7
2
2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Jessica L.
Jessica L.
Inbound Marketing Consultant (Argentine)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Easy, fast and amazing!

5 l’année dernière

Commentaires : I started working as a consultant for a company, and their first project was to add a chatbot to their homepage. At the moment, they had a bot that redirected to WhatsApp, and it wasn't very user friendly. They also have HubSpot's' free account, but the functions that the chatbot offers are very basic. So, I started searching for good chatbot software and came upon Tidio. From the beginning, it was really easy to use and create what I had in mind. When I showed the team the final version of the bot, they LOVED it! It was easy to understand, easy to use, and easy to implement. Overall, I had a really good experience, and I will continue considering Tidio for future clients.

Avantages :

I was impressed by how easy it was to set up our multilanguage home page chatbot! In just one day, it was set up and running, and leads were coming in. Oh, and can't forget to mention that we also got to integrate it with our HubSpot account. Amazing, right?

Inconvénients :

One of the things I had difficulty with was with keeping the lines that connect each action of the bot straight. It took me a considerable amount of time moving them around and making sure it had the correct spacing. Just as an idea, I've used other software where it automatically straightens the lines for you and adds the correct spacings between actions and branches.

Alternatives envisagées : MessageBird

Pourquoi choisir Tidio : Messagebird wasn't as easy to use as Tidio was. One of the things that really bothered me from messagebird was that they didn't have the option for quick replies. So it was pretty difficult to receive the correct input from the user and for the flow to continue working correctly. Another thing that I loved about Tidio was their support team. Compared to other software where they take forever to answer back, Tidio does it so quickly and the whole team is so friendly.

Logiciel antérieur : MessageBird

Pourquoi passer à Tidio : Tidio is very intuative, easy to use and their support team is amazing!

Réponse de l'équipe de Tidio

l’année dernière

Hi there, Thank you so much for a thorough review! We are very proud that you like our product so much! Thank you for the feedback about our Chatbots too. I will be happy to forward it to our developers for further evaluation. If anything, we're here for you! :)

Darien C.
Darien C.
Associate Pastor (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Institutions religieuses, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Tidio is the first chat platform I've found to be worth paying for

5 il y a 9 mois

Commentaires : Tidio has helped address a gap in our communication system caused by extended use of multiple inferior chat bot platforms that limited our performance and responses. With Tidio, we have seen a dramatic increase in people connecting with our team via the chat, and have been able to help address people's questions/issues quicker than ever before.

Avantages :

Tidio offers a very simple, clean, robust and customizable interface both on their backend and on your website that helps facilitate live-chat support on a website. They offer numerous features (some I haven't used yet such as email inbox management), including a facebook messenger integration (that actually works unlike some other companies), a customizable chat window & icon, and perhaps the best feature of all - their powerful chatbot system. I cannot speak highly enough of the chatbots Tidio offers, as they give easy access to a visual builder interface to customize and build bots that can be triggered to do practically anything. Within an hour of looking at Tidio, I was hooked - and built a number of bots for our website - and within a day, saw a substantial increase in chat traffic compared to our previous platform. The beauty of the bots is that Tidio provides simple templates, that you can then customize to your needs - and the bots can be triggered on anything you want; a visit to a specific page, anytime a new person visits your site, anytime someone clicks the chat window, etc - and all of that can be accessed (in a limited fashion of course) for free. Plus as a bonus, Tidio offers native email responses to chats; so if you are like me and don't have people monitoring the chat 24/7, you can receive a notification about an incoming chat, and then respond via the chat window OR directly from Tidio via email - again, for free.

Inconvénients :

Tidio has many features, but can be a bit daunting at first. I loved the visual builder of the chat bots, but at the same time I found it was still limited in certain areas. For example, it's all drag and drop - so the entire chatbot can start to form a jumbled mess if you're not careful. As well, they don't offer multiple triggers for one bot - for instance, if I want a bot to trigger on someone's first visit AND when someone types in a certain keyword, I can't do that. As well, their pricing structure is interesting - with three different "options" each starting at $18/month - making it so if you want to have decent chatbots, and multiple operators, and send emails, you are looking at a hefty price per month. That being said, it still is cheaper than most other offerings, and the different options help you customize your experience to tailor fit your needs

Réponse de l'équipe de Tidio

il y a 9 mois

Hello there! It's Maciek from Tidio Support Thank you so much for such an extensive review! We really appreciate all the kind words but also the flaws you have pointed out. We strive to provide you with a product that we can really be proud of, and hearing about your positive experience, it seems like we are heading in the right direction. Thank you for taking the time to share your opinion and rate us so highly!

Selim D.
Selim D.
Head of Sales (Turquie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Not Just a Live Chat Program

4 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : It helps my sales team to conduct sales processes in one place, rather than trying to follow clients' responses from multiple chat apps

Avantages :

You can create some message templates and give selecetions (like what service are you interested in? what is the matter you would like to discuss? and so on) so when a client first messages you via the chatbox, they can select it and the salesperson that is connected to the chat will directly be addressing to the client's questions. It is also the first defence when there is a lot of messages at the same time and the sales person in front of the computer is talking to one of them, the other one can wait or be directed to another salesperson. And the fact that it makes the conversation easy to flow, which wouldn't be possible via mail, or other social media platforms' inboxes.

Inconvénients :

Nothing to complain about the software, but I think products&pricing modules could be better.

Réponse de l'équipe de Tidio

le mois dernier

Hi there! Thank you so much for your review! We really appreciate your kind words about our product and the feedback you have provided. We will make sure to work on the cons you mentioned and improve our app even more! Once again thank you and have a nice day.

Dominick P.
Founder (Pays-Bas)
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Looks great on the outside but features not fully completed

3 il y a 4 ans

Avantages :

The app looks great on the outside: email, chat, Facebook messenger, integrations. But once you fully test the product you notice the many flaws.

Inconvénients :

1. When a user leaves your page and an operator responds the user will not be notified. 2. The message box is only refreshed when the page is open, so if a visitor is using multiple tabs they will not receive replies. 3. Integrations are all manual, which means. You have to reopen all conversations, open the user profile, press the preferences and send the log to the integration. Imagine doing that to your crm, sync app and maybe email list. 4. I was mainly interested in Helpscout integration, and integration to integrate Facebook messenger with the app I use to manage several email accounts. Turns out, tidio created the integration but they decided not to integrate the mailbox feature. Which means if I send a chat log to help scout it be be places in a random mailbox because their app doesn't specify the mailbox. Explain this to support but got the responds: we're not looking to change integrations. 5. Validation messages aren't accurate. Sometimes you will get the message 'Saved to integration' or 'Message send' but an error prevented this from completion. I contacted support about this and time and time again there was an excuse but its my believe that I shouldn't have gotten a succes validation message, right. Support simply didn't respond to my question.

John B.
Sr.Customer Service Advisor (Hong Kong)
Internet, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Both we and customers love it

5 il y a 2 mois

Avantages :

I like how scalable Tidio is , it can be used by businesses of any size. The autho-chat assigning is a great way to reduce customer waiting time . Implementing template messages is seamless and they feel like an organic part of the conversation .

Inconvénients :

At the beginning some functions can be hard to figure out .As opposed to messages ,linking template emails from our CRM to Tidio can be a bit of a pain .