Qui utilise Aha! ?

Gestionnaires de produit Propriétaires de produit Fondateurs de start-up/entrepreneurs Dirigeants PDG VP produit VP de la stratégie numérique Directeurs techniques

Description de Aha!

Aha! est le n° 1 mondial des logiciels de stratégie produit. Plus de 200 000 utilisateurs dans le monde entier font confiance à Aha! Ce logiciel basé sur le cloud aide les gestionnaires de produit à relier leur stratégie au travail de leurs équipes et à créer des roadmaps visuelles en seulement quelques minutes. Avec Aha! vous pouvez définir une stratégie, gérer des versions, hiérarchiser des fonctionnalités et capturer des idées en un seul endroit.

Informations sur Aha!

Aha! Labs

https://www.aha.io

Fondé en 2014

Vidéo de Aha!
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Présentation des tarifs de Aha!

Aha! n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Aha! deployment and support

Ressources d'aide

  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Aha! - Fonctionnalités

  • Alertes/Notifications
  • Automatisation des processus métiers
  • Collaboration
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des règles métiers
  • Gestion visuelle du workflow
  • Mappage de processus
  • Modélisation et conception de processus
  • Suivi des changements de processus

Logiciels BPM (Business Process Management) : afficher la liste complète

  • Gestion des commentaires négatifs
  • Gestion des objectifs
  • Planification stratégique
  • Suivi de la progression
  • Suivi des indicateurs clés de performance
  • Tableau de bord personnalisable

Logiciels OKR (Objectives Key Results) : afficher la liste complète

  • Gestion de la conception
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de projets
  • Gestion des changements
  • Gestion des documents
  • Gestion des exigences
  • Gestion des fournisseurs
  • PDM (product data management)
  • Suivi des coûts

Logiciels PLM (Product Lifecycle Management) : afficher la liste complète

  • Classement des idées
  • Collaboration
  • Fils de discussion
  • Gamification
  • Gestion des commentaires
  • Idéation et production participative
  • Sondages et votes
  • Suivi des engagements
  • Suivi des tendances
  • Workflow d'évaluation

Logiciels d'innovation : afficher la liste complète

  • Assistant pas-à-pas
  • Collaboration
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des investisseurs
  • Modèles de plans commerciaux
  • Modèles financiers
  • Partage social
  • Projections financières
  • Présentation de pitch
  • Tableau de bord

Logiciels de business plan : afficher la liste complète

  • Alertes/Notifications
  • Codage des couleurs
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des tâches
  • Modèles
  • Suivi de la dépendance
  • Suivi de la progression
  • Suivi des capacités
  • Suivi des étapes

Logiciels de diagramme de Gantt : afficher la liste complète

  • Analyse des causes profondes
  • Contrôle des performances
  • Diagnostics des transactions complètes
  • Gestion des ressources
  • Gestionnaire de base
  • Outils de diagnostic
  • Performances des serveurs
  • Suivi des transactions individuelles

Logiciels de gestion de la performance des applications : afficher la liste complète

  • Attributs définis par les parties prenantes
  • Collaboration
  • Définition des priorités
  • Gestion des changements
  • Gestion des tâches
  • Reporting
  • Suivi des statuts

Logiciels de gestion des exigences : afficher la liste complète

  • Collaboration
  • Définition des priorités
  • Enquêtes et feedback
  • Gestion des exigences
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des idées
  • Gestion des ressources
  • Planification de lancement
  • Roadmap stratégique de produits
  • Suivi des étapes

Logiciels de gestion des produits : afficher la liste complète

  • Carte heuristique
  • Classement des idées
  • Collaboration
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Gestion des flux de travail
  • Idéation
  • Suivi des statuts

Logiciels de management des idées : afficher la liste complète

  • Budgétisation et prévision
  • Définition d'objectifs
  • Fiches d'évaluation (scorecards)
  • Gestion des idées
  • KPI
  • Modélisation et simulation
  • Planification des scénarios
  • Roadmap stratégique
  • Suivi des étapes
  • Tableau de bord

Logiciels de planification stratégique : afficher la liste complète

  • Collaboration
  • Définition des priorités
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des exigences
  • Gestion des flux de travail
  • Importation et exportation de contenu
  • Suivi des étapes

Logiciels de roadmap : afficher la liste complète

  • Contrôle de niveau administrateur
  • Examen des exigences
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des niveaux utilisateur
  • Gestion des tâches
  • Gestion des versions
  • Planification de l'itération
  • Suivi des cas de test
  • Suivi des problèmes

Outils ALM (Application Lifecycle Management) : afficher la liste complète

  • Définition des priorités
  • Gestion des tâches
  • Outils de collaboration
  • Planification de projets
  • Prise en charge de la méthode Scrum
  • Roadmap stratégique
  • Suivi de la dépendance
  • Suivi des indicateurs clés de performance
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps
  • Tableaux multiples

Outils Kanban : afficher la liste complète

Aha! - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à Aha!

Avis sur Aha!

Read all reviews

Overall rating

4,8/5

Average score

Facilité d'utilisation 4,4
Service client 4,9
Fonctionnalités 4,7
Rapport qualité-prix 4,6

Review software

Share your experiences with other software buyers.

Écrivez votre avis !
David P.
CPO/CTO
Eau/gaz/électricité, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/07/2020

"I will use this software for the rest of my career. It's worth every penny."

Commentaires: If you've used developer-centric tools (Jira, for example), you know that they may be great for tracking stories and sprints, but they have very limited support (if any) for tracking the actual thought process in coming up with those stories. Either they don't have enough levels of hierarchy, or they try to get away with tags for everything. This is the first product that I've every used that has a structured methodology and design approach to evaluating your goals as a company / department; figuring out what initiatives support those goals; further breaking the initiatives down into master features (sometimes called Epics in other packages), and then individual features (stories). It also generates beautiful roadmaps, and has a transformational scorecard feature that lets you set up the criteria that matter, then rate all of your features, then calculate a score so you have a definitive order in which to do things.

Avantages: The comprehensiveness of this software is incredible. It has almost everything you can possibly conceive of when building nearly any type of product or service. It helps you organize, plan, communicate, rate, rank, document, and create everything you need, except the actual software code (but you can just assign the stories to your dev team, and/or sync to another product). It also empowers you to have the conversations with stakeholders to figure out truly what's important (as opposed to the endless chorus of "it's all important"). I wish I would have known about this years ago.

Inconvénients: The single largest missing feature is OKR support. There are goals and metrics, but not a structured way to do OKRs for products/teams. But there is also plenty of other software in the world that does it. We did struggle a bit with the integration with Jira, but that's largely because of Jira deficiencies.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/07/2020
Rudra M.
Product Management
Télécommunications, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/09/2020

"Excellent Roadmap & Idea Management Package"

Commentaires: Centralized auditability for investment, traceability from idea to release, centralized communication to internal teams, feedback from customers, structured rankings - list goes on. We originally used Doors, which is an extremely good (but rigid) requirements management platform. Aha! works better with our shift in development practices, and in tandem with JIRA, while adding a lot of capability that wasn't present before (outside of scattered presentations and spreadsheets).

Avantages: Philosophically, the software gently pushes you to validate decisions that are key to product management - why are you building this, who is it for, how is it helping you achieve strategic and tactical goals? With that in mind, it sets up the team to be critical in their choices, extremely important in the current market. You're not forced to use these features, but it helps with both top-down alignment and bottom-up justifications for expenditure. From a feature perspective, the JIRA and Confluence integration work well for our purposes, the cascading templates help us ensure consistency in communication with Engineering across the product lines, an the Ideas portal is a great addition for internal and external feedback.

Inconvénients: Additional data types for the extensible entities would be nice - lists of custom entities for one.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/09/2020
Raf A.
Product Marketing
Transport routier/ferroviaire, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    2 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    2/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/08/2019

"Don't recommend. Read review for details.."

Commentaires: Would never recommend.

Avantages: Cool logo. Good space to house personas and competitor analysis.

Inconvénients: In the initial onboarding process I would contact customer support for clarity, seeing as how I've never used such a software. I had one phone call, fairly short. I was later tasked with sole responsibility for the software - evangelizing and coaching others on how to use it. When I reached out to support for more clarity, the reps did EVERY possible not to get on a call with me. They would email me back every other day - directing me to instructional videos - refusing to get on the phone. I needed to integrate with Jira, "Please HELP!!??"- guess what? "We have some videos that can help you. Awful support. As well, not very user friendly, not customizable, and just down right inferior cosmetically.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/08/2019
Karen R.
Head of Product Management
Enseignement primaire et secondaire, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/08/2020

"Using Aha for Education Assessment products"

Commentaires: We are introducing the product management function accross the business. Therefore introducing the departments and senior management to the functions of Aha has been my priority.
The multiple benefits have included, multi person access as a reviewer / viewer. Transparency of the portfolio roadmap, clarity and confirmation of epic and feature details and the development priorities.
A prime benefit has been the capabilityof the tech team and CTO to cost up the features and epics in more detail than previously, supporting investment requests.

Avantages: For my role as Head of Product Management: The strategic view of the product portfolio is all important for the company to see and for me to report. The functions I use most are the strategic and portfolio roadmaps, goals and linked initiatives. I absolutely love the dashboard function, especially for executive resporting. And now use the different workspaces for the different departments who are dependant on the product management scheduling, this is also an added bonus.

Inconvénients: I really wish the functions would allow clarity for Strategic objectives, rather than goals and support the framing of dependant team and individual OKR's. I also find it difficult to delete releases and features on the Strategic level workspace. It would benefit the different types of users to have the functionalities that they need and navigate to it easily. From my role as head of to the associate product manager, we have different uses and feature requirements.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/08/2020
Tessa A.
Product Manager
Logiciels, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/08/2020

"Enterprise-grade with powerful flexibility and integrations"

Avantages: Aha! has made a huge difference in our ability strategically plan our releases and align across multiple delivery teams. It's the only tool flexible enough to accommodate our broad and multifaceted product suite, and allows us to report on it all without requiring engineers to create reports for us. The customization and integration capabilities are better and more user-friendly than any I've seen in any product. When configuring customization and integrations in other products, I often find myself thinking "if only this were as easy as Aha". Same thing about reporting - it can be a bit complicated but I think they do a great job of making it as simple as possible even with a huge variety of options and massive flexibility. Their support is also incredibly responsive and friendly, and their documentation is good. It's been really easy for me to teach myself the ins and outs of the product and get answers to my questions.

Inconvénients: Our biggest barrier to getting more value out of Aha is the cost. We would love to bring our scrummasters and UX leaders into Aha in more than essentially just a read-only capacity, but the cost to do that is prohibitive. While the benefits of Aha are huge, so is the cost, so it's something we need to be constantly ready to justify to management. The navigation is also somewhat poor, and there are a handful of specific views that are hard to use, which is a point of confusion for many users. But that's not too bad since we can usually create the view we want via a report.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/08/2020