Pour qui ?

Gestionnaires de produit Propriétaires de produit Fondateurs de start-up/entrepreneurs Dirigeants PDG VP produit VP de la stratégie numérique Directeurs techniques

Notes moyennes

194 avis
  • Note globale 4.7 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.4 / 5
  • Service client 4.8 / 5
  • Fonctionnalités 4.6 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.5 / 5

Informations sur le produit

  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Aha! Labs
  • https://www.aha.io
  • Fondé en 2014

En savoir plus sur Aha!

Aha! est le n° 1 mondial des logiciels de stratégie produit. Plus de 200 000 utilisateurs dans le monde entier font confiance à Aha! Ce logiciel basé sur le cloud aide les gestionnaires de produit à relier leur stratégie au travail de leurs équipes et à créer des roadmaps visuelles en seulement quelques minutes. Avec Aha! vous pouvez définir une stratégie, gérer des versions, hiérarchiser des fonctionnalités et capturer des idées en un seul endroit.

Aha! - Fonctionnalités

  • Alertes/Notifications
  • Automatisation des processus métiers
  • Collaboration
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des règles métiers
  • Gestion visuelle du workflow
  • Mappage de processus
  • Modélisation et conception de processus
  • Suivi des changements de processus
  • Benchmarking
  • Définition des priorités
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des objectifs
  • KPI
  • Planification stratégique
  • Suivi de la progression
  • Gestion de la conception
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de projets
  • Gestion des changements
  • Gestion des documents
  • Gestion des exigences
  • Gestion des fournisseurs
  • PDM (product data management)
  • Suivi des coûts
  • Classement des idées
  • Collaboration
  • Fils de discussion
  • Gamification
  • Gestion des commentaires
  • Idéation et production participative
  • Sondages et votes
  • Suivi des engagements
  • Suivi des tendances
  • Workflow d'évaluation
  • Assistant pas-à-pas
  • Collaboration
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des investisseurs
  • Modèles de plans commerciaux
  • Modèles financiers
  • Partage social
  • Projections financières
  • Présentation de pitch
  • Tableau de bord
  • Alertes/Notifications
  • Codage des couleurs
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des tâches
  • Modèles
  • Suivi de la dépendance
  • Suivi de la progression
  • Suivi des capacités
  • Suivi des étapes
  • Analyse des causes profondes
  • Contrôle des performances
  • Diagnostics des transactions complètes
  • Gestion des ressources
  • Gestionnaire de base
  • Outils de diagnostic
  • Performances des serveurs
  • Suivi des transactions individuelles
  • Collaboration
  • Gestion des exigences
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Planification de projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Tableau de bord
  • Définition des priorités
  • Gestion des exigences
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tests et de l'assurance qualité
  • Gestion des tâches
  • Prise en charge de la méthode Agile
  • Prise en charge de la méthode Scrum
  • Roadmap stratégique de produits
  • Suivi des bugs
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des idées
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion du budget
  • Modèles personnalisables
  • Méthodes Agile
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban
  • Attributs définis par les parties prenantes
  • Collaboration
  • Définition des priorités
  • Gestion des changements
  • Gestion des tâches
  • Reporting
  • Suivi des statuts
  • Collaboration
  • Collecte de commentaires
  • Définition des priorités
  • Gestion des exigences
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des idées
  • Gestion des ressources
  • Gestion des versions
  • Roadmap stratégique de produits
  • Suivi des étapes
Information non fournie
  • Analyse prédictive
  • Budgétisation et prévision
  • Calendrier de marketing
  • Collaboration
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Gestion des dépenses
  • Organigramme de programmation
  • Outils de présentation
  • Planification des médias
  • Suivi des projets
  • Diagrammes de Gantt
  • Définition des priorités
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Méthodes Agile
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Suivi de la progression
  • Suivi des échéances
  • Tableau kanban
  • Budgétisation et prévision
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Fiches d'évaluation (scorecards)
  • Gestion des idées
  • KPI
  • Modélisation et simulation
  • Planification des scénarios
  • Roadmap stratégique
  • Tableau de bord
  • Collaboration
  • Définition des priorités
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des exigences
  • Gestion des flux de travail
  • Importation et exportation de contenu
  • Suivi des étapes
  • Contrôle de niveau administrateur
  • Examen des exigences
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des niveaux utilisateur
  • Gestion des tâches
  • Gestion des versions
  • Planification de l'itération
  • Suivi des cas de test
  • Suivi des problèmes
  • Définition des priorités
  • Gestion des tâches
  • Outils de collaboration
  • Planification de projets
  • Prise en charge de la méthode Scrum
  • Roadmap stratégique
  • Suivi de la dépendance
  • Suivi des indicateurs clés de performance
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps
  • Tableaux multiples

Logiciels similaires

Logiciels équivalents

Avis les plus utiles sur Aha!

An awesome platform worth 5 stars

Publié le 14/10/2019
Sallie S.
Program Manager
Services et technologies de l'information, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: The past 14 or so months with Aha! has helped us evolve our internal processes and break down barriers to provide more consistent and streamlined cross-collaboration across our teams. Working with Aha! has been a very positive experience.

Avantages: I always tell people that Aha! brings together the why and the how of a solution, giving the view into the overall strategy components of a solution, mixed with the back end development and ongoing progress. It captures everything our teams needs to collaborate, stay informed, share, and stay on track. It's easy to use and the support team is fantastically responsive, knowledgeable and friendly. As someone with little technical background, the platform and an ever-growing knowledge base made it easy to customize the experience to our unique needs.

Inconvénients: Sometimes too many options can be a bad thing. Aha! will let you do basically anything you want, but sometimes having that ability makes it feel overwhelming. However, I'd hardly call that a con since 1) I'd rather have too many options than not enough, and 2) the support team and knowledge base help you through whatever scenario you're in.

A Product Manager's best friend

Publié le 19/06/2018
Simon M.
Chief Operating Officer
Logiciels, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: Having been on a long journey over the years with many different types of project/product management software solutions, none of them ever seemed to be "the one". Aha takes a different approach, and focuses on management of end-customer value that is aligned against the vision you have for your company and its products. It's the first work management platform I've used that took this holistic approach, and actually its massively empowering. I'm now able to construct high level roadmaps for complex projects that span multi-discipline teams that can be reported to all stakeholders very clearly and easily. Managing the features the team are going to focus on in a customer centric way is also great. Yes, you can use Aha for task management, but often in a product management capacity it's more important to express WHAT customer outcomes & benefits we want, and then let the team figure out HOW to deliver them. Moreover, the customer support from the Aha team is excellent, with plenty of guides not just how to use the platform, but also how to strategically tackle typical challenges that product managers face. I highly recommend Aha. It's a liberating product from a team that clearly have an awesome culture based around customer success.

Inconvénients: Aha is a sophisticated tool that's very flexible and configurable so it takes a little while to get fluent with everything it can do, and understand the best workflow patterns with it. That said, once you find your groove it gets much easier. The support team help with that though.
Pricing is also in the premium end of the market, particularly for smaller companies, but then you do tend to get what you pay for.

Great Tool for Project & Portfolio Mgmt

Publié le 23/05/2017
John P.
Director, Project Management Office
Hôpitaux et soins de santé, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We can share project information and status immediately within our team, also useful for visual displays for internal and external meetings.

Avantages: As an IS project management team, we like Aha's ability to organize all project and portfolio information in one spot. The custom report section's timeline report is used frequently for all portfolio reviews, and it allows us to drill down to a product, release, feature with 3 clicks.
We also use the comments sections for meeting minutes and another task tracking. I would estimate we only use 50% of Aha's capabilities but are very happy with our purchase. I Also customer service is 5 star when I submit an email I get a response often within the hour.

Inconvénients: There is a bit of a learning curve, but videos help. I think you need a senior resource that will take a couple weeks to sift through all the features and identify what's important for your implementation vs. nice to have. Since we are an IS PM team, we don't use strategy and ideas, we only use product, release, features & reports tabs. We have experimented with strategy and ideas features but have not had the time to fully explore. There are a couple of items I have mentioned to customer service:
I would like the ability to store documents with the assurance I can recall if needed - currently, when I attach word docs I have to keep a backup in SharePoint based on advice from customer service.
I would like the calendar to exclude weekends as the default (or as an option) currently when I set up releases using my templates I have to go in and change start and end dates to workdays,

Aha! is a refreshing restart for Project Management software after a big search for a suitable tool!

Publié le 15/09/2017
Ryan G.
Implementation Manager
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
3 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
3 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Increased ability to manage projects effectively and an ability to handle more projects without a decrease in organization. Upscaling the company's activities as we grow, Aha! is able to positively affect a single project, and also adds benefit when managing multiple projects in an environment that may be stretched for resources at any given time. Aha! can grow with your company.

Avantages: Vast amount of functionality related to almost all aspects of project management. The scheduling tools to set up different timelines and dependencies on a project is the best I have seen in a single self-contained project management tool. Apart from basic time management and scheduling tools there are also a wide array of data analysis that can produce graphs, charts, and reports on project details recorded into Aha!, providing info previously unrecorded or not taken advantage of while using previous platforms. This allows you to see how much time you spend, your pain points, and areas of improvement for a single project or for the entire company as a whole.

Inconvénients: As with any complicated software, the software has a steep learning curve and it is difficult to build new processes in a company for a program with this much coverage and that touches so many aspects of the company. Oftentimes when we began using the product for a certain purpose we found that it was often required to make adjustments in other areas of the company to effectively use the software. A good example would be our adjustment of protocols in the company with JIRA to effectively leverage functionality in Aha!. This often meant work required in those areas that was not initially foreseen. However, when was said and done - after on-boarding the product the benefit was a net increase in our ability to effectively manage projects.

This product has it all.

Publié le 14/08/2019
Grant M.
Product Manager
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Excellent experience so far. Putting more time into the setup and structure pays dividends later down the track. This is where the training and documentation really puts it ahead of the competition as we have not had a situation where we have not found an answer.

Avantages: This product can scale like our aspirations - it is very useful when you are small for structuring how to work, and when you are large for managing the multiple streams of development.
Great integration to other products like Azure DevOps and Microsoft Teams as well, this formed a large part of our decision-making for purchase.

Inconvénients: At first we struggled with integrating this with our standard project management tools. Then we realised that educating our delivery leads to use the built-in tools was more efficient (and cost effective) than double-handling! Problem solved, and efficiency gains as well.

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