17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Schedulista

Un moyen simple d'accepter des rendez-vous en ligne. Les clients effectuent des réservations directement depuis votre site web, votre page Facebook ou un lien envoyé par e-mail/SMS. Vous obtenez une page de réservation esthétique et personnalisable pour correspondre à votre site web ou à votre marque personnelle. Les fonctionnalités incluent : synchronisation du calendrier, intégration de planificateur directement dans votre site web, SMS illimités, frais de non-présentations, paiements, cours, intégration MailChimp et support amical.

Qui utilise Schedulista ?

Schedulista s'adapte à tous types d'entreprises, jusqu'aux plus petites d'entre elles. À moins d'un dollar par jour, il vous suffit d'un rendez-vous supplémentaire ou d'économiser quelques heures pour couvrir les frais.

Schedulista Logiciel - 1
Schedulista Logiciel - 2
Schedulista Logiciel - 3
Schedulista Logiciel - 4
Schedulista Logiciel - 5

Schedulista ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Schedulista

Schedulista

4,6 (34)
19,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
74
11
4,7 (34)
4,6 (34)
4,8 (34)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
18
2
4,8 (3 255)
4,8 (3 255)
4,4 (3 255)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Schedulista

Google Calendar
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Synchronisation du calendrier
Système de calendrier et de rappel
Mindbody
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Planification en temps réel
Réservation en ligne
Full Slate
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmations et rappels
Réservation en ligne
Synchronisation du calendrier
Square Point of Sale
Fonctionnalités les mieux notées
Paiements en ligne
Sécurité des données
Traitement des paiements
Square Payments
Fonctionnalités les mieux notées
Paiements en ligne
Sécurité des données
Traitement des cartes de crédit et de débit
MassageBook
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des rendez-vous
Planification
Planification des rendez-vous
SimplyBook.me
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Gestion des rendez-vous
Réservation en ligne
vcita
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmations et rappels
Réservation en ligne
Synchronisation du calendrier
Vagaro
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Planification des rendez-vous
Réservation en ligne

Avis sur Schedulista

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
79%
4
12%
3
6%
1
3%
Kayla Garnet
Kayla Garnet
Certified Hypnotherapist, Certified Reiki Master (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Schedulista Rocks My World

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : I love Schedulista! As a small business, the price is right, the features awesome. I have referred many a student and colleague to Schedulista as it has streamlined my business and lets me focus on the therapy side of my practice. Brava, Schedulisa!

Avantages :

My only regret about Schedulista is that I did not enroll sooner. Schedulista has made a huge impact on my business - fewer no-shows, less wasted time rescheduling, less needless back-and-forth with clients. My clients love the reminders, both text and emails, plus the ease of changing an appointment iof necessary. I love customizing all the communications, from the initial welcome to follow-ups after an appointment.

Inconvénients :

This might be resolved in the latest version, but having a way to keep track of missed appointments. Usually, I delete MAs, but now that most of my clients are prepaid, having a way to note if it was a Missed Appointment (maybe simply a different color?) would be helpful.

André
André
Managing Director (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
E-learning, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Perfect solution for scheduling online classes

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : We are a e-learning company based in London, UK and we deliver online language classes to clients based several in North America, Europe, Africa and Asia. Before Schedulista, the scheduling process for our classes was so painful, so time consuming. Schedulista is cost effective, easy to use. The integration with Zoom save us a lot of time and energy. All in all we are very satisfied.

Avantages :

- online scheduling system where several students can register for the same class in less than 1 minute - integration with Zoom - synchronisation with Google Calendar - time efficient - cost effective

Inconvénients :

In the calendar, the week starts Sunday which is how it is in USA but in Europe the week starts Monday. So an option to change that it will be great.

Jean
Fitness trainer (É.-U.)
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Used to be great. Now appears to be abandoned business just collecting fees

1,0 il y a 8 ans

Commentaires : I have used this product for at least 3 years. At first it was great. Clients loved the autonomy with which they could schedule their appointments. The product was a little glitchy from my end, but customers loved it. Just a heads up, contrary to how it is supposed to work, it is NOT okay to sync with Google. That messes everything up, and when you go to change an appointment, it sometimes won't let you because it thinks you are making an illegal google change. I have reached out to the developers, but beyond one rather pithy email, they have not taken my questions or complaints seriously. There isn't a day where I don't have to stop what I'm doing to deal with some schedulista bs. And now, it is getting glitchy from my client's point of use also. Hence, I am on this site looking for something better.

Avantages :

It is the most flexible of the scheduling apps for handling recurring appointments and for handling a schedule that can change on a dime (personal trainer).

Inconvénients :

It is a crap-shoot whether or not the appointment will set (or delete). Sometimes requires doing the same thing over and over until it "takes." As a result, some of my clients won't use it anymore and just call to make their appointments, defeating the purpose of having the app in the first place. Trying to sync with Google creates a lot of issues that apparently require a LOT of automatically generated most annoying emails every time you make a change on the schedule.

Amy
Owner/Hairstylist (É.-U.)
Cosmétiques, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I love Schedulista!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Schedulista has made the transition from employee to salon owner of my individual studio so easy and comforting. The customer service guys are very quick to respond to questions and have been patient in helping me to structure my services and settings. During the pandemic in 2020, they were very kind and understanding when my business was shut down for 8 weeks. I am completely happy with Schedulista.

Avantages :

The Schedulista software is straight forward and easy to use. My clients love it on their end and I love having a virtual assistant to send out appointment reminders and to take appointments for me after hours which saves me tons of time.

Inconvénients :

My only cons would be that there is not a feature to make a client "inactive" without erasing their file or history and if a family has one email address they cannot both have client files using that email address again. It is a minor thing but would be nice if that could be added somehow.

Renee
Owner (É.-U.)
Loisirs, voyage et tourisme, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great customer service and easy to use

5,0 il y a 11 mois

Commentaires : Have loved using schedulista for years and appreciate their top level of customer service and customizable options!

Avantages :

Love how intuitive schedulista is and its options to customize fields. Fantastic customer service and a great company for small businesses to grow from!

Inconvénients :

Wish I could manage guests within private bookings.Wish it had more options for automated emails.Wish automated email templates could be branded and prettier.Wish fields could be connected to workflows based on the client responses.