Description de Robin

Planification en temps réel, tableaux d'état et cartes pour les salles de réunion, les bureaux et les collaborateurs dans votre bureau.

La plateforme Robin évolue aux côtés de vos calendriers Outlook ou Google existants. Toutes les mises à jour d'une salle de réunion ou d'un espace de travail sont automatiquement synchronisées avec la totalité du calendrier du bureau via le tableau de bord web, l'application mobile ou l'affichage de salle.

Aujourd'hui, Robin organise des réunions, des espaces de travail et des personnes dans des milliers de locaux à travers le monde.

Qui utilise Robin ?

Les entreprises ayant des bureaux où les salles de réunion sont rares ou confisquées. Les établissements qui veulent un plan d'étage facile à mettre à jour et accessible au bureau. Les équipes intéressées par le hot-desking.

Robin Logiciel - 1 Robin Logiciel - 2 Robin Logiciel - 3 Robin Logiciel - 4 Robin Logiciel - 5

Robin ne vous convainc pas tout à fait ?
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Robin

4,7 (47)
Robin
Indisponible dans votre pays
0,00 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
69
6
4,8 (47)
4,4 (47)
4,8 (47)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
2,50 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
105
6
4,8 (134)
4,7 (134)
4,7 (134)
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Alternatives à Robin

Spacewell
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Rapports et analyses
Stockage de documents
WorkInSync
Fonctionnalités les mieux notées
API
Base de données des employés
Rapport d'utilisation
Teem
Fonctionnalités les mieux notées
Réservation de chambres
Réservation en ligne
Suivi des visiteurs
Jane
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des rendez-vous
Planification des rendez-vous
Smarten Spaces Hybrid Workplace Software
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
UMA Vision
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Réservation de chambres
Réservation en ligne
QReserve
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Planification des ressources
Réservation en ligne
Smartway2
Fonctionnalités les mieux notées
Planification de la disponibilité des salles
Réservation de bureau
Réservation de chambres
Digicuro
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur Robin

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,8
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
70%
4
28%
3
2%
Josiah
Josiah
Digital Lead (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Easy, Fast, Efficient

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Robin is such an effective tool in our industry and seamlessly integrates our shared coworking space to ensure bookings are smooth, consistent, and accurate. There has never been any downsides to the software.

Inconvénients :

I've experienced no notable functions or features of Robin that I dislike.

Carsten
AV Architect (Allemagne)
Services aux consommateurs, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Best Scheduling Display Software there is

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : We just moved into new office and one of the main problems of our users is to find the new meeting rooms. With robin ipads next to each conference room, they'll find it easier. Also, the maps feature is helping them a lot - we have displays in the hallway that show them their way.

Avantages :

Robin has the general best look and feel of all the apps we tried. Zoom, Teem, everything felt just emotionless, but Robin is really fun to use. The folks there really put an emphasis on user experience. Our coworkers are happy to use it because it doesn't feel like another stupid corporate software. To optimize meeting room utilization, we enabled "abandoned meeting protection" - our users have to checkin, otherwise the room will be freed again. That's one of the best features in my opinion.

Inconvénients :

We have dozens of ipads to roll out some days, also in different offices - I was a bit disappointed that I couldn't configure robin on multiple individual ipads using MDM - or perhaps I haven't understood how.

Mari
Administrative Assistant (É.-U.)
Institutions religieuses, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Satisfactory

3,0 il y a 2 ans

Avantages :

I did not set the software up, I was only a use, but I believe it was easy to setup.

Inconvénients :

I definitely did not feel like this software was user friendly for scheduling meetings. I had to contact support a lot and sometimes they were not helpful or one issue led to another.

Americo
Sr. Collaboration Engineer (É.-U.)
Logiciels, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Robin Check-In and Kiosks

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Of of the biggest problems we solved with Robin was data-driven decisions when expanding existing spaces or building new ones. We used the data gathered from Robin to make informed decisions on how many rooms and what size to build to better serve our employees.

Avantages :

In our organization, our primary use case for Robin was conference room check-in. The thing I like the most about this product is the way it updates. We don't have to manage that using our MDM software. The software automatically updates to the latest version when it launches.

Inconvénients :

While our team uses the kiosk application I think the design can seem less polished than others. It is also not true to scale like other software on the market. I think this is a fairly new product for Robin and probably a lesser used product that other companies. It does work well and I've seen improvements in the latest iteration.

Brian
Network Operations Supervisor (É.-U.)
Assurance, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Execellent Cloud based Room Reservation System

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : The overall experience we have with the Robin platform is fantastic. Support is quick and the team is available when you need them to be. Operation and reservations on the system are easy whether it be at the device or via the web page. Users have flexability of also using an App on their mobile device. Pretty useful when you have users coming and going. With Covid, we are looking at options for hoteling users who may be coming into the office, so we may expand our platform, but we need to make sure it fits into a financial budget. I am pleased with the over 2+ years or more that we have been using the platform. It has caused significant improvement of reserving rooms/spaces with our offices.

Avantages :

The primary features of the system that we liked was that it was cloud based requiring no infrastructure to maintain and that it tied right in to exchange and did everything almost automatically. The ease and set up of the platform is very easy. Room setup and configuration again are very ease of use and not technical. User adoption is fairly straight forward as well. We use Apple IPad mini's for our enviroment and the units pair with mounts from a third party look great outside of the rooms.

Inconvénients :

Some of the additional features and add-ons we felt were a bit overly priced and would like to see more bundled options for all services without having to add significant investment into the stack of features. I would like to use the Desks, and other features, but the ROI or justification of cost could not be done for us at this time.