ADManager Plus

Qui utilise ADManager Plus ?

Les organisations fonctionnant sur la plateforme Windows et utilisant tout ou partie de ceux-ci : Active Directory, Exchange Server, Exchange Online, Office 365, G Suite, Skype Entreprise.

Description de ADManager Plus

ADManager Plus est une solution de gestion AD, Exchange, Skype Entreprise, G Suite et Office 365 unifiée qui simplifie les tâches telles que le provisioning des utilisateurs, le nettoyage des comptes obsolètes et la gestion des autorisations NTFS et des partages réseaux. Il propose également plus de 150 rapports intégrés, notamment des rapports sur les comptes d'utilisateurs inactifs, les licences Office 365 et les heures de dernière connexion des utilisateurs. Créez un flux de travail personnalisé pour la gestion de vos tickets de support et la conformité, automatisez les tâches liées à Active Directory telles que l'accès du personnel aux ressources et le retrait des utilisateurs.

Informations sur ADManager Plus

ManageEngine

https://www.manageengine.com

Fondé en 1996

Vidéo de ADManager Plus
Play
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Présentation des tarifs de ADManager Plus

ADManager Plus est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de ADManager Plus est disponible à partir de 595,00 $US.


À partir de

595,00 $US

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de ADManager Plus

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Installation (Windows)
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

ADManager Plus - Fonctionnalités

  • Analyse des comportements
  • Authentification multifacteur
  • Contrôle d'accès aux applications
  • Contrôles d'accès granulaires
  • Gestion de l'accès à distance
  • Gestion des informations d'identification
  • Gestion des mots de passe
  • Gestion des points de terminaison
  • Gestion des stratégies
  • Suivi de l'activité des utilisateurs
  • Séparation des privilèges (PoLP)
  • Threat intelligence

Logiciels PAM (Privileged Access Management) : afficher la liste complète

  • Accès et contrôle à distance
  • Audit des problèmes
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des capacités
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des licences
  • Gestion des stocks
  • Planification de la maintenance

Logiciels de gestion informatique : afficher la liste complète

  • Contrôle d'accès
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des exceptions
  • Gestion des journaux
  • Gestion des stratégies
  • Rapports de conformité
  • Surveillance de l'intégrité des fichiers
  • Système de détection d'intrusion
  • Évaluation PCI

Logiciels de mise en conformité PCI DSS : afficher la liste complète

  • Analyse d'impact relative à la vie privée et la protection des données
  • Contrôle d'accès
  • Gestion des consentements
  • Gestion des incidents
  • Gestion des risques
  • Gestion des stratégies
  • Identification des données sensibles
  • Mappage de données

Logiciels pour RGPD (règlement général sur la protection des données) : afficher la liste complète

  • Attribution d’utilisateurs
  • Authentification multifacteur
  • Authentification unique
  • Certification d'accès
  • Demande d'accès en libre-service
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des comptes privilégiés
  • Gestion des mots de passe

Solutions IAM : afficher la liste complète

ADManager Plus - Alternatives

Plus d'alternatives à ADManager Plus

Avis sur ADManager Plus

Lire tous les avis

Note globale

4,4/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,4
Service client 4,5
Fonctionnalités 4,6
Rapport qualité-prix 4,6

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Utilisateur vérifié
IT Specialist
Télécommunications, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/04/2019

"Great tool to manage Active Directories"

Commentaires: Great tool, just need some adjustment period

Avantages: Allows you to see all directories especially if you service or support multiple groups in AD
Simple to use, takes time to adjust if your used to the native window
Great to use if you domain has many groups that need to be separated

Inconvénients: Bogged server
Some issues on errors
functions like it does on the DC except more easier to read

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/04/2019
Utilisateur vérifié
IT Support Administrator
Impression, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/05/2018

"ADMP has been a well priced platform allowing us to bring automation to our AD/Cloud environments."

Commentaires: AD Management through the web!

Avantages: ADMP is quick and simple to set-up. The ability to make AD-related change through a web portal has brought convenience to IT. ADMP makes generating reports and collecting information through forms convenient and simple. For our small IT department, ADMP allows for many different IT backgrounds to participate fully in supporting AD-related management operations without having to be well versed in Windows, or to know Powershell. ADMP has also made synchronizing our cloud and on-premise environments through automation simple and organized. Their support staff has been very courteous in resolving our issues. Issues that are brought to their attention are genuinely acted on with importance. On more complex issues, they actively reach out to us update us on the status of the problem until it's resolved.

Inconvénients: The UI is outdated, and the mobile app is a underwhelming. There are some arbitrary limitations that seemingly pop up out of nowhere, but generally there are ways to work around them, but they leave you scratching your head why? In some parts of the UI you can use %substitute% variables, but then in others you can not for seemingly no reason. I really wish they would go "all in" on making their template system even more robust. AD and on-prem services aren't the only thing we have to worry about updating, and many cloud services don't have native LDAP/AD integrations, being able to collect information in templates to provide information through scripts for these services would make this product AAA. Currently, you can collect some information, but the customization options for the fields is limited to only a single line, whereas you should be able to pick many different field types (dropdown, radio button, etc) for making changes.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/05/2018
Utilisateur vérifié
Director Of Information Technology
Construction, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/01/2021

"O365 Access and Account Management"

Commentaires: Overall, no complaints using this application. It allows me all the tools and functionality needed to successfully manage our Azure AD and O365 users.

Avantages: Seamlessly integrates with O365 and our Azure AD infrastructure. Easy to delegate administrative duties to other administrative personnel. Available out of box reports are helpful for everyone and provide insight into our environment.

Inconvénients: At times, searching can be somewhat cumbersome as the loading of information based on a search or report can lag. Occasionally, you need to perform a refresh or resync within the interface to get the most current data.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/01/2021
Ferhat I.
systems engineer
Enseignement supérieur, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/06/2019

"Easy to report"

Commentaires: I really liked to use the java based software a few years ago, however, once you have more PowerShell experience you may not use the reporting tool. The other thing is the updates are not that great, they are still using java base which is very old. they may want to use html5 and more modern Programming languages to improve the software

Avantages: Very easy to install, and you have really useful AD reports.

Inconvénients: Automation never worked for me, you can make good automation for the daily task if you learn more about PowerShell which will be really helpful, you may not need to buy the software

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/06/2019
Michael S.
DevOps Manager
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/04/2018

"Great Active Directory Management Tool that is well regarded in the industry and incredibly simple!"

Avantages: When we recently implemented Active Directory, we needed a management tool that would allow our System Admins to make changes for users and groups, but not have direct access to the Domain Controllers. Anyone I reached out to for recommendations referred me to ADManager Plus, and I am now one of the users who refers this solution as well. It was incredibly easy to implement, and is easy to learn to use (both for me and my less technical colleagues who have to use it). Support staff from Zoho was on hand to help install the software and get it up and running, and we had it up and running within about an hour. Whenever I have had any issues, the Zoho support team has been able to figure it out in a very short period of time. The fact that it ties in with other Zoho AD tools (Self Service Plus, ADAudit Plus, etc) is a huge plus - we were able to take advantage of bundling pricing to make things more reasonable for us. There are also regular updates to the tool to take advantage of new functionality and security updates, which help ease my Security teams' minds.

Inconvénients: My only negative is that it can sometimes take a while to get a hold of a support person when there is an issue. I have waited a couple of days in the past (mid-week, not over a weekend). It appears they have outsourced their support staff, which may contribute to the problem of having a wide window of coverage, but I expect better from a large company like Zoho who has such great products. On top of that, the information on the customer forums is not usually useful or correct - so I have avoided it entirely since a few botched attempts early on.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/04/2018