18 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Buffer

Buffer est une plateforme de gestion des réseaux sociaux intuitive et rationalisée. Approuvée par de nombreuses marques, entreprises et agences, elle permet de générer davantage d'engagement et de résultats sur les réseaux sociaux. L'éditeur dispose d'une suite de produits dédiés à la publication, à l'engagement, à l'analytique et à la collaboration d'équipe. Ces produits sont développés et configurés avec soin afin d'aider les équipes et spécialistes du marketing sur les réseaux sociaux à travailler de manière plus efficace et productive.

Qui utilise Buffer ?

L'éditeur vise divers marchés, notamment : éditeurs, équipes de start-up en phase de développement, organismes à but non lucratif, enseignement supérieur, équipes sportives, e-commerce, micro-entrepreneurs, PME et grandes entreprises.

Buffer Logiciel - 1
Buffer Logiciel - 2
Buffer Logiciel - 3
Buffer Logiciel - 4
Buffer Logiciel - 5

Buffer ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Buffer

Buffer

4,5 (1 486)
6,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
23
35
4,6 (1 486)
4,4 (1 486)
4,4 (1 486)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
20,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
186
36
4,4 (2 129)
4,5 (2 129)
4,4 (2 129)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Buffer

Airtable
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Planification et programmation de projets
Projets multiples
Emplifi Social Marketing Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des campagnes
Gestion de plusieurs comptes
Tableau de bord
CoSchedule Marketing Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de plusieurs comptes
Gestion des tâches
Planification des publications
RecurPost
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Planification des publications
Édition automatisée
Crowdfire
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Gestion de plusieurs comptes
Planification des publications
Statusbrew
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de plusieurs comptes
Planification des publications
Édition automatisée
Lever
Fonctionnalités les mieux notées
Publication d'offres d'emploi
Suivi des candidats
Suivi des candidatures
Bitrix24
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
Confirmations/Reminders
Gestion des clients
Planoly
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Planification des publications
Édition automatisée

Avis sur Buffer

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,4
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
60%
4
33%
3
7%
2
1%
1
0%
Kenneth
Kenneth
Senior Product Manager
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services financiers, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Buffer: Social Distance Smartly

4,0 il y a 3 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Hadji
Hadji
Community manager (Madagascar)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Buffer

4,0 l’année dernière

Commentaires : Avec Buffer, j'ai gagné beaucoup de temps et je peux planifier mes contenus à l'avance. En plus de ça, j'ai triplé ma productivité sur mon travail

Avantages :

Buffer permet de gérer plusieurs comptes de médias sociaux (comme Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn) à partir d'un seul tableau de bord. Cela simplifie la planification et la publication de contenu sur différentes plateformes.

Inconvénients :

Buffer ne prend pas en charge toutes les plateformes de médias sociaux. Par exemple, certaines fonctionnalités peuvent être limitées sur des plateformes telles que Snapchat ou TikTok.

Lisa
SEO Content Writer (France)
Assurance, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Un bon outil de programmation de publications

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

L’outil Buffer est simple à utiliser pour programmer sur différentes réseaux sociaux. L’interface est intuitive, et l’utilisation de l’outil est rapide à prendre en main. Le petit plus, c’est le fait de pouvoir obtenir des données statistiques sur nos publications.

Inconvénients :

Même si Buffer nous permet d’analyser nos publications, les résultats obtenus ne sont pas assez complets et poussés pour mettre en place des actions correctrices ciblées. La version gratuite du logiciel est aussi assez limitée.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Art/artisanat, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Excellent

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

un logiciel très pratique pour les community manager

Inconvénients :

j’apprécie moin le faite de ne pas pouvoir sélection plusieurs compte

Divaldo
Divaldo
CEO (Portugal)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services aux consommateurs, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Fantastic tool for social media management

5,0 l’année dernière

Commentaires : With several social networks to manage with posts, buffer monitoring solves the need for duplicated and repetitive work.

Avantages :

Being able to manage several social networks in one place with the possibility of scheduling posts and monitoring engagement is one of the features that caught my attention.

Inconvénients :

In itself the tool is excellent, however, with the emergence of other tools on the market and with more attractive prices I had to stop using it, however, I recommend it as it does its job perfectly.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Enseignement supérieur, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Perfect for Big Teams

5,0 l’année dernière

Commentaires : Over it has been great. I really appreciate the customer service

Avantages :

That we can incporate our whole team without being overcharged for each team member! I also appreciate how easy it is to use and that they have an app. This is great for onboarding new users.

Inconvénients :

I wish it notified admins faster when a post is drafted for approval and alternatively I wish it notified the person who submitted the post for approval when there post is approved and what time it is approved for.

Aaron
Account Director (É.-U.)
Conseil en gestion, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Simple and affordable social media management

3,0 il y a 5 mois

Commentaires : Buffer allowed us to efficiently manage our social media posts and provided analytics, but it did not meet the needs of our small business.

Avantages :

We found Buffer easy to use, with a user-friendly interface and affordable pricing but in the end we went with Woofy for more interesting user interface.

Inconvénients :

We noticed Buffer lacks some advanced features like being able to integrate with Alexa.

Chris
Chris
Assistant Director (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion de l'enseignement, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Easy and Powerful!

5,0 l’année dernière

Commentaires : Excellent tool that doesn't hinder workflow and is easy to use.

Avantages :

A powerful tool that helps keep all our social media content organized and easy to schedule.

Inconvénients :

I liked everything about Buffer. It was super easy to use and it was effective

James
James
Chief Investment Officer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services financiers, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Solid social media management platform with reasonable price.

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Good platform for solid social media connections and publishing features. It would be nice if the interactive features were included for the base price.

Avantages :

I like their logo and their multi platform functionality.

Inconvénients :

I dislike having to pay more for the interactive inbound connectivity.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Production audiovisuelle, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

User-friendly but sometimes a bit clumsy

3,0 l’année dernière

Commentaires : Overall Buffer fits quite alright with the small businesses, but is definitely not a good choice for bigger companies.

Avantages :

Buffer offers an intuitive and user-friendly interface, making it accessible even for beginners. I also liked the fact the platform provides content suggestions and ideas to help you create engaging social media posts. There is even a free plan option that is efficient for very small businesses and individuals.

Inconvénients :

The free plan has limited features and restrictions, so I went for the paid plan. It's still a bit clumsy sometimes, with recurrent bugs and tech issues. For example, it's very hard to post on LinkedIn (no tagging available). It's also not possible to post on Instagram.

Carson
Sales Manager (É.-U.)
Réseaux informatiques, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Good Paid Features, But Not That Vital

3,0 il y a 9 mois

Commentaires : It was just... ok. Not that useful. Not very impactful for us. Easier to use Meta.

Avantages :

It's nice that everything ties in, but it just seems unnessasary. It was so much easier to just run things on Meta Business Suite

Inconvénients :

Just not really needed all that bad. It's cool but we just didn't see much of a use for it. You can't do much without paying for the extra features too.

Max
Director of Marketing (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great Time Saver for Social Media

4,0 il y a 9 mois

Commentaires : Overall my experience was positive. Buffer is a competitive offering in the social media management space.

Avantages :

I like the clean and easy to use layout of the software. The setup is easy to create social campaigns.

Inconvénients :

Overall the price is competitive , but it increased over time which I was not expecting.

Damien
Damien
Social Media Manager (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente en gros, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Buffer is amazing for managing 3 accounts

5,0 l’année dernière

Avantages :

I love how easy it is to setup your posts and just launch them with very little hassle.

Inconvénients :

The 10 post cap on the free plan. Also, when posting to multiple accounts, it can get a bit confusing if you're not watching what you're doing.

Ebonie
Ebonie
Marketing Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services aux consommateurs, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Buffer is worth the money

5,0 l’année dernière

Avantages :

I saved the company $500 by switching to Buffer. I enjoy the software for scheduled post and analytics.

Inconvénients :

The interface is pretty dull but simple.

Luke
Luke
Marketing Director (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Immobilier, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great Product in a Crowded Market

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

The price and different tiers allow you to pay a lower cost if you are looking for more basic needs. If you only manage a few accounts, this can be a great low-cost solution.

Inconvénients :

The amount of accounts you can have on low cost options is not many, and I wish it had integration with Google Business.

Yolandi
CEO & Founder (Afrique du Sud)
Conseil en gestion, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Streamlined Social Media Management with Room for Improvement

4,0 l’année dernière

Commentaires : Using Buffer was a positive experience with its user-friendly interface and seamless deployment. The tool's quality and features met my expectations, and despite some hiccups with customer service, it still provided good value for money. Buffer's ease of use and functionality make it a reliable social media management option.

Avantages :

Buffer's ease of use and deployment were impressive, making it a breeze to schedule and manage social media content. The features and functionality offered were robust, allowing for efficient campaign management.

Inconvénients :

Although Buffer's customer service was satisfactory, there were occasional delays in response time, which affected the overall experience.

Jack
Jack
Comms, Digital and Press (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion d'organisme à but non lucratif, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Buffer gives bang for bucks for small orgs

4,0 l’année dernière

Commentaires : Overall Buffer has been a joy to work with and has revolutionised the way we work.

Avantages :

Buffer is super simple to use and for us - with a small budget for software - it was perfect. We have the Teams account set up giving us unlimited users and the ability to have multiple levels of access.The key thing for us was the approval process - it gives users the comfort and safety of being able to draft and edit content without fear of accidentally publishing. While it gives those responsible for publishing a better overview of what people are putting together.

Inconvénients :

The mobile app could be better - but I really am picking at straws. Ultimately for the price point for us it's great. The price does significantly increase if you need to manage 10 or more platforms though.

Spriha
Senior Digital Marketing Officer (R.-U.)
Services financiers, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

My Experience as a Digital Marketing Officer Using Buffer

4,0 l’année dernière

Commentaires : My overall Buffer experience has been extremely positive and rewarding. Buffer has proven to be an invaluable tool in the daily tasks of our team, and it has been critical in maintaining a consistent brand image across our various social media platforms.

Avantages :

As a digital marketer, I've explored various social media tools, and Buffer stands out as a top choice for several reasons. What I liked best about Buffer was its comprehensive suite of features designed for effective social media management. It has become an essential component of my digital marketing toolkit, assisting me and my team in streamlining processes and implementing effective social media strategies for our B2C company.

Inconvénients :

My experience with Buffer has been extremely positive, but there is one area where I felt it could be improved. While Buffer's analytics provide valuable insights into post performance, the platform's analytics may lack some of the more advanced or in-depth features found in specialized analytics tools. Buffer's analytics may feel limited to marketers looking for highly detailed or granular data, such as myself.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Not a Big Fan!

4,0 il y a 9 mois

Commentaires : It is fine if you want to go for scheduling. but if you want to go in advance and use a lot of features i suggest you to explore other tools much cheaper and better option than buffer.

Avantages :

Well I was using Buffer earlier when there were not many options available. I like it buffer that time because of its features as compared to Hootsuite

Inconvénients :

They have very few features and channel integration available.

Tychique Le Saint
Tychique Le Saint
Graphic designer (Congo-Brazzaville)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Design, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

My Buffer experience

4,0 l’année dernière

Avantages :

I've been a graphic designer for over 3 years and work with clients in community management. Buffer is an excellent application for managing social media accounts for my clients. Whether it's scheduling posts on social networks, analyzing performance and creating reports, or easily interacting with comments, this tool is a great boost to my work.

Inconvénients :

like the fact that there are new features all the time

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Biens de consommation, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Gives You a Piece of Mind for SMM

4,0 l’année dernière

Commentaires : Overall, it streamlines all the social media post that we plan to share, and that's great.

Avantages :

It makes it quite easy to streamline social media posts and automate all the process including scraping post analytics on a frequent basis.

Inconvénients :

For companies that do not operate on GMT, the timezone differences can be considered more carefully.

Andy
Director (R.-U.)
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great Social Media Planning Tool

5,0 il y a 7 mois

Commentaires : Buffer is a great product. I enjoy using it.

Avantages :

Buffer has a great UI, its easy to navigate. I also like the Ai assistant it generates the text for social media posts for you.

Inconvénients :

Not much bad to say about it to be honest if I had to pick something it would be that sometimes it takes a while to load after logging in.

Heejin
social media content (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Manage multiple accounts in one!

5,0 l’année dernière

Commentaires : You will also need to monitor your scheduled posts to ensure that they actually post because every few months, social media accounts will disconnect from your Buffer account and require you to sign in again before scheduling any more posts.

Avantages :

Buffer allows you to schedule posts to multiple social media accounts in advance. This is critical for anyone to save time while planning content. The app was self explanatory and easy to use.

Inconvénients :

Depending on how many social media accounts you’d like to connect to Buffer, you may be able to find a better deal somewhere else. There are different tiers of paid plans that allow you to connect more social media accounts for more money. Depending on how many social media accounts you plan to connect, Buffer or Hootsuite May offer you a better deal.

Jonathan
Director (Tchéquie)
Médias en ligne, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Nice tool for starters, not suitable for enterprise

3,0 il y a 2 ans

Commentaires : Buffer is a good tool for small companies or freelancers, but is too clumsy for having a real scalability path, and is not suitable for enterprise or mid-market companies.

Avantages :

Buffer has quite a short learning curve and is easy to learn and use even for non-techie people.

Inconvénients :

Sometimes a bit clumsy, especially when it comes to scheduling posting - it's quite impossible for example to tag people correctly on LinkedIn, and you often have to let your posts as a draft and go to the platform.

Paul
Paul
Owner (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

My Buffer experience

4,0 l’année dernière

Avantages :

Easy to use, schedule and publish social media posts.

Inconvénients :

Copying settings between social media accounts could be better

Irem
Communication Manager (Suède)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Buffer is great for your automated reposts

4,0 l’année dernière

Commentaires : Very good! I've been using buffer every week for out daily posts and during the weekend our social media accounts still looks very active!

Avantages :

I love that we can schedule many posts to be re-post automatically. Also it is great that we can change the title so the post would not look the same

Inconvénients :

Sometimes it works quite slow and makes is difficult other programs to run in the background