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Buffer
Description de Buffer
Buffer est une plateforme de gestion des réseaux sociaux intuitive et rationalisée. Approuvée par de nombreuses marques, entreprises et agences, elle permet de générer davantage d'engagement et de résultats sur les réseaux sociaux. L'éditeur dispose d'une suite de produits dédiés à la publication, à l'engagement, à l'analytique et à la collaboration d'équipe. Ces produits sont développés et configurés avec soin afin d'aider les équipes et spécialistes du marketing sur les réseaux sociaux à travailler de manière plus efficace et productive.
Qui utilise Buffer ?
L'éditeur vise divers marchés, notamment : éditeurs, équipes de start-up en phase de développement, organismes à but non lucratif, enseignement supérieur, équipes sportives, e-commerce, micro-entrepreneurs, PME et grandes entreprises.
Buffer ne vous convainc pas tout à fait ?
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Buffer
Avis sur Buffer

Buffer: Social Distance Smartly
Un bon outil de programmation de publications
Avantages :
L’outil Buffer est simple à utiliser pour programmer sur différentes réseaux sociaux. L’interface est intuitive, et l’utilisation de l’outil est rapide à prendre en main. Le petit plus, c’est le fait de pouvoir obtenir des données statistiques sur nos publications.
Inconvénients :
Même si Buffer nous permet d’analyser nos publications, les résultats obtenus ne sont pas assez complets et poussés pour mettre en place des actions correctrices ciblées. La version gratuite du logiciel est aussi assez limitée.
Excellent
Avantages :
un logiciel très pratique pour les community manager
Inconvénients :
j’apprécie moin le faite de ne pas pouvoir sélection plusieurs compte

Alternatives envisagées :
Easy to use and essential for my business
Commentaires : Buffer is one of the more inexpensive social media scheduling and tracking sites. I really like how easy it is to link all my different social media accounts and schedule my posts ahead of time. It also makes it really easy to post to all my social media accounts at once. I like the browser extension that allows me to buffer an image, website, or page on the fly. I also use their app on my smartphone. It gives me all the tools I need for only about $8 per month. I also like that it offers analytics and tracking information on my posts. You can also republish an old post. Another feature I love is the ability to see all your post comments and comment back from Buffer.
Avantages :
The ability to link to all different social media accounts. The extension for the web browser is amazing and easy to use. The app for the smartphone is also very easy to use. The free version also has a lot of features. If you do not have a lot of social accounts, the free version works perfectly. You can track the engagement and analytics of your posts. You can actually comment and engage on your posts from the website or app! It's very inexpensive.
Inconvénients :
Nothing really. Sometimes a post gets blocked because of the link, but that's an issue with the social media site and not Buffer directly.
Alternatives envisagées :
The Buffer Review
Commentaires : Love the Buffer and still use it but it's over priced and they need to provide better analytics at the lower pricing levels
Avantages :
The easiest service of its kind that I have found to schedule and manage large numbers of profiles - I have been with them since the beginning
Inconvénients :
They went crazy with the pricing and increased it way too high
Alternatives envisagées :
Nice tool for starters, not suitable for enterprise
Commentaires : Buffer is a good tool for small companies or freelancers, but is too clumsy for having a real scalability path, and is not suitable for enterprise or mid-market companies.
Avantages :
Buffer has quite a short learning curve and is easy to learn and use even for non-techie people.
Inconvénients :
Sometimes a bit clumsy, especially when it comes to scheduling posting - it's quite impossible for example to tag people correctly on LinkedIn, and you often have to let your posts as a draft and go to the platform.