VitusVet

Qui utilise VitusVet ?

VitusVet is perfect for veterinary practices, animal hospitals and clinics of all sizes. Our platform was designed to help teams save time, save money, and keep their businesses moving efficiently.

Description de VitusVet

VitusVet is the first-of-its-kind veterinary practice management software that offers complete communication and payment solutions with real-time performance metrics. Seamlessly automate appointment and prescription refill requests, easily text your veterinary clients, share animal health records, and a whole lot more to help your practice save time, save money, grow your brand and increase revenue.

Informations sur VitusVet

VitusVet

http://www.vitusvet.com/

Fondé en 2013

VitusVet Logiciel - 1
VitusVet Logiciel - 2
VitusVet Logiciel - 3
VitusVet Logiciel - 4
Vidéo de VitusVet
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À partir de

99,00 $US/mois
25,00 $US
150,00 $US/mois
129,00 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Oui
Version gratuite Oui
Version gratuite Non
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de VitusVet

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • Base de connaissances
  • Service de support 24/7 (réponse directe)

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

VitusVet - Fonctionnalités

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de clients
  • Comptabilité
  • Confirmation et rappels
  • Entrée et sortie
  • Estimation
  • Facturation
  • Gestion de la communication
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des modèles
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Graphiques
  • Imagerie et rayons X
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Invitations et rappels par e-mail
  • Messagerie SMS
  • Modèles personnalisables
  • Notes SOAP
  • Paiements électroniques
  • Planification automatisée
  • Planification de traitement
  • Planification des rendez-vous
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Rappels
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stockage sécurisé des données
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des activités
  • Suivi des statuts
  • Tableau blanc
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des ordonnances
  • Traitement des paiements
  • Télémédecine

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Avis sur VitusVet

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Note globale

4,8/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,8
Service client 4,9
Fonctionnalités 4,6
Rapport qualité-prix 5

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Lina M.
Hospital Administrator
Vétérinaire, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/04/2020

"Great app for all pet owners"

Commentaires: Great experience, love the new innovative solutions.

Avantages: The two way texting feature between client and our vet hospital's fixed land line phone. The software translates into a chat app. Starting to integrate this with telemedicine where clients can text pet pictures with questions. It is also a great appointment reminder tool. Clients can easily view their pet's medical records on VitusVet app, and share them with others caretakers and third parties such as goomers or other veterinarians.

Inconvénients: The medical records are available for viewing too soon. Not flexible appointment request options. Does not fully integrate with AVImark like Rapport.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/04/2020
Hannah S.
Assistant Lead Receptionist
Vétérinaire, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/05/2020

"Helping us through COVID"

Commentaires: Overall, I'm sad we didn't partner with VitusVet sooner. It has eased the workload and phone calls a ton, allowing for more things to get done in the hospital over on the phone.

Avantages: The texting ability is absolutely amazing! While doing everything curbside, we've utilized the texting more than we thought we ever would! Appointment and med requests are easy to read and follow up on, the UI is fantastic.

Inconvénients: The only thing I can say that is a legitimate con to Vitus Vet is that I can't go back to "archived" appointment requests.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/05/2020
Shannon M.
Practice Manager
Vétérinaire, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/09/2019

"Wonderful support team"

Commentaires: VitusVet is consistently changing and trying to improved their product. They have an excellent support team. The software is still working to be more - I would like it to do more, but for what it does, it is a great product.

Avantages: VitusVet is our third reminder system. I find it fairly easy to use and our clients who use it, like it. The customer service team is very friendly and eager to help - which says a lot about a company.

Inconvénients: I do wish there was more customization and more reports accessible. We have had some issues with the reliability of their reminders.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/09/2019
Jennifer M.
Practice Manager
Vétérinaire, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/05/2020

"You get a partner with Vitus Vet"

Commentaires: The main draw for me is the customer support-- we have the BEST account manager (shout out to [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]!). He is always available and will readily bend over backwards if there's something he can do to help. He makes a point to reach out and check in. He is ALWAYS considerate of my time, which is SO appreciated.

Avantages: Vitus Vet is very user friendly. We especially love the 2-way connect (texting platform), as it integrates with our practice management software. I had to send out a lot of email "blasts" during the initial days of the pandemic, as we updated our protocols and what not... super easy to make nice looking emails for mass communications as well.

Inconvénients: On the app side of things, they used to have capability for clients to be able to pull up x-rays which was very cool but I'm sure REALLY bogged down the system and slowed things down. I really don't have any complaints. Vitus Vet is innovative and always coming up with new things... I really like that they ask for our input as well, when making these improvements.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/05/2020
Nicole G.
DVM, Owner
Vétérinaire, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/05/2020

"VitusVet - A Good Choice for Client Communication"

Commentaires: I am sad that Vitusvet dropped the upload of x-ray images for the clients to view on their phone.

Avantages: I am an "older" generation, but always try to keep up. I have come to realize that 50% of clients do not read my emails or listen to my phone messages I leave when I want to communicate with them regarding diagnostics results about their pet. However, they respond within minutes if I text them. This is the world today.

Inconvénients: What I disliked the most initially is that the Android phone was not equally supported like the iPhone, but this has greatly improved.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/05/2020