Pour qui ?

Plus de 40 000 entreprises mondiales issues de plusieurs secteurs d'activité verticaux : e-commerce, hôtellerie, voyages, BFSI, médias, divertissement, immobilier, Edutech. https://webengage.com/customers-and-testimonials

Notes moyennes

21 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.5 / 5
  • Service client 5 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.5 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 199,00 $US/mois
  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
  • Formation Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • WebEngage
  • http://webengage.com
  • Fondé en 2011

En savoir plus sur WebEngage

WebEngage est un logiciel de marketing automation qui aide les entreprises B2C à augmenter leurs revenus avec leurs clients existants et leurs utilisateurs anonymes. WebEngage aide les entreprises à segmenter leurs clients et à interagir avec eux de manière contextuelle et personnalisée via divers canaux tels que Push, In-app, SMS, Web Push, e-mail, notifications, enquêtes et opinions sur site. Grâce à WebEngage, les entreprises peuvent créer des campagnes à cycle de vie complexes en quelques secondes à l'aide de Journey Designer.

WebEngage - Fonctionnalités

  • Base de données de contacts
  • Contenu dynamique
  • Gestion de la liste de diffusion
  • Gestion des modèles
  • Rapports et analyses
  • Suivi des e-mails
  • Tests A/B
  • Vérification antispam
  • Bibliothèque d'images
  • Campagnes de drip marketing
  • Conformité CAN SPAM
  • Contenu dynamique
  • E-mail découlant d'un événement
  • E-mails optimisés pour format mobile
  • Enquêtes clients
  • Gestion de la liste de diffusion
  • Gestion des abonnés
  • Gestion des modèles
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Rapports et analyses
  • Répondeurs automatiques
  • Tests A/B
  • Éditeur d'e-mail WYSIWYG
  • CTA personnalisables
  • Campagnes de drip marketing
  • Contenu dynamique
  • Lead scoring
  • Marketing social
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Sales intelligence
  • Search marketing
  • Segmentation
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Suivi du ROI et de l'analytique
  • Tests A/B
  • Attribution de canal
  • Ciblage contextuel
  • Coupons
  • Jeux concours par SMS
  • Marketing localisé
  • Messagerie texte
  • Notifications push
  • Suivi des engagements
  • e-mail marketing
  • Analyse d'entonnoir
  • Analyse par cohorte
  • Attribution de canal
  • Notifications push
  • Suivi des désinstallations
  • Suivi des revenus
  • Suivi des rétentions
  • Suivi des événements intégrés aux applications
  • Tests A/B
  • Analytique
  • Ciblage contextuel
  • Ciblage des appareils
  • Ciblage géographique
  • Notifications d'expiration
  • Notifications mobiles
  • Notifications visuelles
  • Notifications web
  • Planification des notifications
  • Segmentation des campagnes
  • Tests A/B
  • Account-based marketing
  • Analyse de contenu
  • Ciblage comportemental
  • Ciblage contextuel
  • Gestion de l'expérience
  • Moteur de recommandations
  • Personnalisation de site web
  • Profils de clients
  • Relance de paniers abandonnés
  • Segmentation des campagnes
  • Tests A/B

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Logiciels équivalents

Avis les plus utiles sur WebEngage

It helped improve our sales conversion by 65%!

Publié le 26/10/2017
Suhas R.
Director, Product and Operations
Services financiers, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: We were on the lookout for a marketing automation tool for a couple of months when we finally found out Webengage. One of our primary criteria for the tool was the the tool needed to have integration with Segment.com. All of our data was already being passed onto Segment.com and we did not want to make another tech integration. Since Webengage had this integration, it was fairly simple to get started with Webengage. Webengage also offered a very useful and unique feature of customer journeys. This was our second criteria which we also could find in Webengage. We automate our marketing by defining rules such as, send SMS to a user if a user has signed up but not proceeded ahead within 5 days, wait for 2 days and then send an email, if user does not click this email, send a push notification, etc. This is by far our most used feature, which nicely incorporates all other features of Webengage.

Inconvénients: UI of the in-app and onsite notifications can be improved.
Some of the conditions that are set for these notifications some time do not work which leads to users being shown the same notification multiple times.

Our worn out hunt for THE email automation tool we wanted, ended with WebEngage

Publié le 22/09/2017
Aniket T.
VP - Marketing
Services financiers, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
3 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We really struggled to find an affordable automation tool for Email & SMS, that had good API support and an intuitive journey builder. WebEngage hits all the right notes for that. It packs the punch of big automation systems like Marketo, Eloqua or Responsys. But is much cheaper and tech stack is way more startup friendly. Post WebEngage, we have much better control over targeting when it comes to communication. By sending right content in the right context, we have seen improvements all across the funnel.

Avantages: Mapping out a user journey which everyone from techies to PMs to content writers, could understand was very important to us as a business. Most tools swung one way or the other, made for developers or made for people who didn't care about APIs. WebEngage has best of both worlds, and the most awesome journey builder I've come across as a marketeer.

Inconvénients: The pricing model discourages experimentation and creates road-blocks in terms of on-boarding. For a tool which doesn't actually send emails / messages (they have integrations with all leading senders), the pricing is too steep based on number of active users / events you can send.

This is simply a great tool for marketing Automation.

Publié le 28/10/2017
Mrinal S.
Head - Partnerships & Ancilliary business
1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: - Customer re-targeting
- Promoting flash sales to a large TG
- Personalized communication

Avantages: - Comprehensiveness of offerings across multiple channels of communication
- Great Support team. Niket our SPOC from Webengage has been available literally 24*7 to help us with our queries
- Value for Money. Great pricing as compared to other tools in the market

A platform which empowers marketing to create large scale campaigns without going to the developer

Publié le 19/09/2017
Soyinka M.
Head, Retention Marketing
Internet, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Cross device, cross platform, integrated and instantaneous campaigns on customer actions.

Avantages: User journeys is the main value generator for marketing guys. Allows cross device campaign set ups with perfect ease. Integration with Segment.io also makes life easier as most of the campaigns can be event driven. Client support is awesome

Inconvénients: The response time on dashboard UI is slow.
The SDK is heavy to be integrated in client. But segment integration can take care of that. Still some code review is required on the app

Web-engage has capably delivered in helping us @ eXtra.com engage better with our customers.

Publié le 20/09/2017
Shahin R.
Product Owner
Vente au détail, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Exceptional customer engagement capabilities

Avantages: Excellent customer targeting/re-targeting capabilities.
Clear and precise dashboards and back office.
Round the clock customer support.
Quick time to market.

Inconvénients: Can improve on some extended functionalities and validations on forms which inturn would help build more intuitive surveys.

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