Qui utilise Whatfix ?

Grands groupes et PME confrontés à des défis dans l'adoption des produits, la formation des employés, l'intégration des utilisateurs, le support client et la gestion des changements.

Description de Whatfix

Whatfix est une plateforme d'adoption numérique leader qui aide les entreprises à proposer une intégration simple et moderne, une formation efficace et un meilleur support aux utilisateurs grâce à un contenu contextuel affiché au moment opportun. Elle optimise les solutions logicielles en offrant une simplicité, une intuitivité et une personnalisation incroyables. Plusieurs grandes entreprises du classement Fortune 500 dans le monde entier font confiance à Whatfix pour garantir un retour sur investissement rapide sur leurs investissements technologiques et stimuler l'engagement et la productivité des utilisateurs.

Informations sur Whatfix

Whatfix

http://whatfix.com/

Fondé en 2013

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Whatfix est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit.


Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Déploiement et prise en charge de Whatfix

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Whatfix - Fonctionnalités

  • Collaboration
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la formation
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des leads
  • Gestion des objectifs et des quotas
  • Gestion des offres
  • Gestion des performances
  • Gestion des présentations
  • Gestion des réunions
  • Gestion du territoire

Logiciels d'aide à la vente : afficher la liste complète

  • Analyse de texte
  • Analyse des sentiments
  • Analyse prédictive
  • Analytique
  • Collecte de données multicanal
  • Gestion des commentaires négatifs
  • Gestion des connaissances
  • Segmentation de la clientèle
  • Survey/Poll Management
  • Tableau de bord

Logiciels d'expérience client : afficher la liste complète

  • Formulaires E-Verify et I-9
  • Formulaires électroniques
  • Gestion de la description des tâches
  • Gestion de la formation
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Manuel de l'employé
  • Orientation Workflow Management
  • Portail libre-service
  • Signature électronique

Logiciels d'onboarding : afficher la liste complète

  • Calendrier des changements
  • Définition des priorités
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la formation
  • Gestion des tâches
  • Gestion des versions
  • Piste d'audit
  • Planification des changements
  • Workflow d'approbation

Logiciels de conduite du changement : afficher la liste complète

  • Activity/News Feed
  • Chat et messagerie
  • Enquêtes et feedback
  • Gestion de contenu
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Partage des fichiers
  • Répertoire d'employés

Logiciels de digital workplace : afficher la liste complète

  • Apprentissage asynchrone
  • Apprentissage mixte
  • Apprentissage mobile
  • Apprentissage synchrone
  • Création de cours intégrée
  • Entreprises
  • Entreprises de formation
  • Gestion des certifications
  • LMS intégré
  • Portail des apprenants
  • Simulation
  • Université/Écoles
  • e-commerce

Logiciels de formation : afficher la liste complète

  • Apprentissage adaptatif
  • Apprentissage asynchrone
  • Bibliothèque de contenu
  • Création de cours intégrés
  • Gamification
  • Gestion des récompenses
  • Gestion des évaluations
  • Quiz
  • Suivi de la progression
  • Tableaux de classement

Logiciels de microlearning : afficher la liste complète

  • Alertes et remontée des problèmes
  • Assistant virtuel
  • Base de connaissances
  • Enquêtes et feedback
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des rendez-vous
  • Intégration des médias sociaux
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Portail libre-service

Logiciels de service client : afficher la liste complète

  • Contenu interactif
  • Conversion PowerPoint
  • Cours avec instructeur
  • Cours d'autoformation
  • Création de plan conceptuel
  • Création de tests et de quizz
  • Gamification
  • Gestion des modèles
  • Gestion vidéo
  • Importation et exportation de contenu
  • Édition de cours

Outils d'auteur e-learning : afficher la liste complète

  • Aide contextuelle
  • Création de contenu
  • Enquêtes et feedback
  • Formation sur application
  • Gestion des lancements
  • Intégration de l'utilisateur
  • Outils en libre-service
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Segmentation du public
  • Validation de données

Plateformes d'adoption numérique : afficher la liste complète

Whatfix - Alternatives

Plus d'alternatives à Whatfix

Avis sur Whatfix

Lire tous les avis

Note globale

4,7/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,5
Service client 4,9
Fonctionnalités 4,6
Rapport qualité-prix 4,6

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Iziar R.
Ejecutivo de Ventas Estados Unidos
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 29/01/2018

"Help your customers understand your platform"

Avantages: This application is really easy to use for you and your clients. Since we created a platform with so much content in TravelContact, Whatfix helps our customers know every detail we offer.
Now our clients, such as travel advisors, agencies, DMC have two different tools to make life easier for them.
On the other hand Whatfix´s support team has been impressive, they have solved every doubt or inconvenience that we have presented throughout the process.

Inconvénients: We would like the information inside the Whatfix platform to have different views, since they use very large boxes that take up a lot of space on the screen. This doesn't allows you to see all the content when you have created many flows.

  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 29/01/2018
Hal R.
Technical Writer
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 15/07/2016

"Whatflow flows implementation in a special education web based product"

Commentaires: Frontline provides special education solution services to thousands of school districts nation wide and abroad. The business need for interactive flows in our case is primarily to reduce customer calls and provide self-help instruction while simultaneously allowing the customer to complete their work. While use of the Whatfix product is still in its infancy (i.e. initial rollout was a pilot with a few districts and two products), we are encouraged by what we see thus far, and plan to implement the feature across a wider spectrum of products and thus make it available to more end-users.

Avantages: Implementing the required java code into our application we found to be relatively easy (i.e. needs hours not days or weeks). When and if needed, their team is extremely technical where java, java scripting, html and related technologies are concerned. The Whatfix documentation made available via the Internet is also very good. Moreover, the Whatfix customer support is also very good and we found them to be extremely flexible when organizing meetings, especially given the time zone difference. Their software interface to create the flows is also easy to use and largely intuitive.

Inconvénients: Flows must be exported in their entirety and we have requested that an option be provided to export only those flows that are desired at a particular time so as to avoid having to overwrite files and/or download large file sets. Once a flow is created and if it consists of many steps, should there be a need to edit one or more steps, depending on the nature of the edit it can be a bit time consuming.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Quicko Technosoft Labs PVT LTD le 13/02/2017

Thanks for the review, Hal.

We are working towards building the framework for selective actions on the flows, which should be released soon.

As per your feedback, our UX team is currently improving the editing experience.

  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 15/07/2016
Tim L.
Sr. Consultant
Télécommunications, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 01/08/2018

"good APP"

Avantages: Whatfix is a very good software and it is easy to use and help guide the customer step by step to resolve their concerns.

Inconvénients: The price is a little high. It is lack of analytical features. Some features is not easy to configure.

  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 01/08/2018
Rory R.
Director of Training & Development
Impression, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/09/2020

"An extra layer of our software"

Commentaires: We have rewritten our entire onboarding process for new clients using WhatFix as an overlay. When clients see a WhatFix element on our site they think that it is part of our program.

Avantages: WhatFix makes it easy to add functionality to our software offering without the need for Development to get involved.

Inconvénients: The organization of content can be a bit frustrating but once you get the hang of it, it makes sense.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Whatfix le 08/10/2020

Hey Rory,

Thank you for taking the time and leaving us a positive review. Customer experience and satisfaction is our priority. We have also noted your suggestions regarding the content organization, and have incorporated them in our roadmap. You can also visit the WHATFIX COMMUNITY to know more about our upcoming releases. Our experts are just a message away to all your queries. Thank you once again for your review!

Best,
Pratheek

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/09/2020
Mohit J.
Co-Founder
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 09/09/2015

"Reduced our support costs by 40%"

Commentaires: We implemented whatfix inside web dashboard of Cuztomise used by top management of large FMCG, Healthcare and Services companies mostly in India and Europe. Cuztomise platform is a complete DIY platform which enables companies to swiftly make changes to workflow. We use to get a lot of calls from users in our support center asking help on making various modifications on platform. Even after having a complete FAQ and user manual, still users felt comfortable doing changes while on line with our support staff. We quickly realised that its very crucial for us to provide hand holding for our customers. Then we decided to try Whatfix . Whatfix not only allowed us to provide user handholding but instantly helped us generate lot of guides which can literally be created by anyone quickly. We have experienced 40% reduction in calls which means lot of savings on our support costs.

Avantages: - Easy to use, quickly create guides in various languages
- Easily convert guides to PDF, videos in few clicks
- Very easy to integrate

Inconvénients: - Not exactly a con, but i would like it to be available for mobile also.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Quicko Technosoft Labs PVT LTD le 13/02/2017

Thanks for the amazing review, Mohit.

Currently, Whatfix is responsive and supports mobile web. Whatfix also supports hybrid HTML5 mobile apps.

  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 09/09/2015