17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Routific

Routific est reconnu par des centaines d'entreprises de livraison les plus efficaces au monde. Ce logiciel peut vous aider à gérer vos opérations de livraison, que vous transportiez des colis, des produits frais ou de délicieux repas. Routific vous permet de livrer plus rapidement et dans les délais, de réduire le gaspillage alimentaire, de suivre vos chauffeurs et de réduire vos coûts par livraison.

Qui utilise Routific ?

Pour toutes les entreprises chargées des opérations de ramassage, de livraison ou qui ont des arrêts fréquents dans la même journée.

Routific Logiciel - 1
Routific Logiciel - 2
Routific Logiciel - 3

Routific ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Routific

Routific

4,9 (131)
0,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
50
1
4,8 (131)
4,7 (131)
4,9 (131)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
100 000,00 $US
unique
Version gratuite
Version d'essai gratuite
57
Intégrations introuvables
4,3 (14)
4,5 (14)
4,6 (14)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Routific

FarEye
Fonctionnalités les mieux notées
GPS
Optimisation des itinéraires
Surveillance en temps réel
Verizon Connect
Fonctionnalités les mieux notées
GPS
Réservation en ligne
Suivi des véhicules
Road Warrior
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
RoadWarrior
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Importation et exportation de données
Optimisation des itinéraires
Google Maps
Fonctionnalités les mieux notées
Cartes géographiques
Géolocalisation
Optimisation des itinéraires
FreightPath
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Tookan
Fonctionnalités les mieux notées
GPS
Gestion des commandes
Suivi des livraisons
GSMtasks
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Optimisation des itinéraires
Suivi des livraisons
Mappr
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
GPS
Suivi des statuts

Avis sur Routific

Note moyenne

Note globale
4,9
Facilité d'utilisation
4,8
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,7
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
89%
4
11%
Dave
Dave
CEO (Australie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

The perfect solution

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

It is incredibly easy to setup, a breeze to learn and a pleasure to use.

Inconvénients :

It would be great to have an app for administering routes.

Hamu
DESPATCH MANAGER (Australie)
Construction, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great value for money!!!!

5,0 il y a 10 mois

Commentaires : Has been a godsend since choosing this platform to roll out across my Despatch Department. It has taken what I used to spend one day doing and turned it into a 5 minute task. My business has also enjoyed the fact that they can now see every order out for delivery on a specific day, where as previously, they would have to call me and I would call a driver and then relay that information back to them. Customer notifications has also been a godsend. I now only have to deal with one or two calls per day, where I would previously spend approximately half a day talking to customers. The value for money and customer support have been second to none. I can't recommend this product highly enough.

Avantages :

Ease of use. Great customer support. Detailed Analytics. Cost vs Value. Customer notification integration. Time savings. Value add features

Inconvénients :

If I had to rate something down, it would be that the new Routific (Beta) reoptimizes. already optimized routes when dropping a new order on to a route.

Meir
Owner Baker (É.-U.)
Produits alimentaires, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Saved my business and probably my marriage

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Intuitive and easy to use for the most part. Getting the route to go in the direction I want from week to week is a little challanging, maybe a feature where you can select from a map areas in order of priority of delivery

Avantages :

Automating the process has made a massive improvement in my business - tedious manual management of routing is long a thing of the past

Inconvénients :

The text template has been a bit challenging to work with. I understand that the regulatory process around automated texting is challenging and varies from state to state but it's an issue when customers are not getting a text that is recognizably from my business

Cristina
Guest Services Specialist (É.-U.)
Hôtellerie, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Non fourni
Source de l'avis

Good system, well designed, but too pricey if I only need for 1 driver.

4,0 il y a 7 ans

Commentaires : The faster routes for the job.

Avantages :

How quick it puts the routes together and that you can select different options. And the customer service.

Inconvénients :

I was very disappointed to know that to retrieve my driver notes and places she stops, I had to pay an additional fee.

Réponse de l'équipe de Routific

il y a 7 ans

Cristina, Thanks so much for taking the time to leave a review. I'm so sorry you didn't think Routific was worth the money. It's true that in order to track your drivers and collect notes, you need to subscribe to our live tracking feature. I'm sorry if this wasn't clearly communicated to you before signing up.

Sam
Sam
CEO (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et installations de loisirs, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

A life without bugs.

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : I operate a unique dog hiking business with a rather unconventional setup. Each day, my team of 5 members begins their shifts from home, picking up 6 dogs each. They go on a 1.5-hour off-leash hike with these dogs, and drop them off back home after that, at the same time that they pick up another set of dogs for another 1.5-hour hike. Finally, they return the dogs and head back home themselves. This operation, involving all 5 team members, entails approximately 120 stops daily over 8 hours. It demands highly reliable software because efficient routing and accurate scheduling are crucial. This isn't just about preventing financial losses due to inefficiencies; it's also about providing clients with real-time ETA updates—a game-changer for customer satisfaction. We no longer receive constant calls from our almost 400 clients every few minutes asking about our arrival time. Instead, they're often waiting at their homes with their dogs, ready for the hike—resulting in happier clients, saved pickup time, and minimized distractions. Thanks to the flexibility of the system, I've managed to streamline the process by integrating pickup and drop-off times and adding 1.5-hour stops in the middle. Now, I export bookings from SimplyBook, make minor adjustments (like aligning SimplyBook and Routific times), and import them into Routific. The software then optimizes the entire route for our 5-person team, ensuring all dogs are efficiently transported to and from their designated locations and with the correct dog hiker. It's undoubtedly the best decision I've made, especially after struggling with other less effective software solutions. Ah, and the customer support is amazing.

Avantages :

Reliability of ETA sharing and CMS feature.

Inconvénients :

The driver can't change the route but this is not a big deal for me.

Réponse de l'équipe de Routific

il y a 2 mois

Thank you so much for your kind words. We're thrilled to hear that you and your team are more efficient AND that your customers are happy with the service you're able to offer them as a result. Please don't hesitate to get in touch if there's anything more we can do for you.