15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Lever

Lever est un système de suivi des candidatures qui permet aux équipes de recrutement d'atteindre facilement leurs objectifs d'embauche et de mettre en relation les entreprises avec les meilleurs candidats. Lever est l'une des seules plateformes qui fournissent à tous les responsables de l'acquisition de talents des capacités complètes d'ATS (Applicant Tracking System) et de CRM (Customer Relationship Management) robuste au sein d'un seul produit, LeverTRM. Lever prend en charge les besoins de recrutement de plus de 5 000 entreprises à travers le monde, notamment les équipes de Netflix, Spotify, Atlassian, KPMG et Nielsen.

Qui utilise Lever ?

Lever est l'une des seules plateformes qui fournissent aux responsables de l'acquisition de talents un système complet de suivi des candidatures, ATS et une plateforme de gestion des relations avec les candidats, LeverCRM, dans une solution unique.

Lever Logiciel - 1
Lever Logiciel - 2
Lever Logiciel - 3
Lever Logiciel - 4

Lever ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Lever

Lever

4,6 (629)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
49
10
4,6 (629)
4,4 (629)
4,6 (629)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
400,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
64
26
4,1 (557)
4,0 (557)
4,0 (557)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Lever

Jobvite
Fonctionnalités les mieux notées
Profils des candidats
Publication d'offres d'emploi
Suivi des candidatures
Streak
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des e-mails
Gestion du pipeline de ventes
Betterworks
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commentaires négatifs
Gestion des performances
Rapports et analyses
Oracle Taleo Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des performances
Profils des candidats
Suivi des candidats
HiringThing
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la formation
Gestion du recrutement
Intégration des employés
CANVAS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des cours
Portail étudiant
Tests et évaluations
TriNet Hire
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
HigherMe
Fonctionnalités les mieux notées
Portail libre-service
Publication d'offres d'emploi
Suivi des candidats
SmartRecruiters
Fonctionnalités les mieux notées
Publication d'offres d'emploi
Recherche de CV
Suivi des candidats

Avis sur Lever

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
65%
4
29%
3
5%
2
1%
1
0%
Irma
Irma
Talent Acquisitions (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Musées et institutions, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

The Lever Team has created an efficient & user friendly ATS!

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : Great customer service. Great support! We were lucky with our implementation specialist, Tom Marino!

Avantages :

The ease of reviewing resumes, rating applicants, communication with applicants and internal team members, and the reminders on pending tasks.

Inconvénients :

Scheduling panel interviews. It is somewhat of a challenge in the sense that holding time on panelist calendars before actually scheduling the interview and candidates can be streamlined a little bit further.

Paige
Paige
Talent Systems Specialist (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Eau/gaz/électricité, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

A Game-Changer for Hiring!

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : Using Lever has been transformative for our team. It's not just a tool, but a comprehensive solution that has revolutionized our hiring process. From the moment we started using it, we saw a significant improvement in our efficiency. The features are easy to use and cover all of our needs, even addressing needs we didn't know we had! While there's always room for improvement, Lever has truly exceeded our expectations and made a positive impact on our talent team's day-to-day operations.

Avantages :

Lever has been a game-changer for us! It’s like a one-stop-shop for all our hiring needs. From job descriptions to candidate data, everything is just a click away. And the best part? It’s got features we didn’t even know we needed until we had them!

Inconvénients :

Well, no system is perfect. If I had to pick, I’d say Lever could do a bit more when it comes to user access customization. It would be super helpful if we could create access profiles for different teams. But who knows, maybe that’s in the cards for a future update!

Alexander
Lever Admin and Lead Recruiter (É.-U.)
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Clean Functionality, but Major Flaws

3,0 il y a 6 ans

Avantages :

Lever has made a great many clever, intelligent design choices. For example, color coding makes for a clean UI with clear calls to action, so that when a candidate needs to be scheduled for an interview, a big blue "schedule" button appears next to their name.

Inconvénients :

Our company recently made a terrible discovery about some secret Lever functionality. It turns out that some our top executives have been somehow put on a secret "Suppressions List" which caused all of the messages being sent to them within Lever to be blocked. Many of these messages were time sensitive and mission critical. As a result of this "secret suppression", several top candidates bottlenecked at key points in the hiring process. After not receiving a response, many of them dropped out and extremely valuable talent was lost. So instead of accelerating our recruiting process, this suppression list functionality damaged our process. And the WORST part of all this is that Lever never once informed us about any of this. We discovered it ourselves. No one in our company was notified when our executives were added to this censor list No one in our company was ever informed that this could EVER happen No documentation or info was ever provided to us about this kind of "Suppressions List" functionality We still do not know how this Suppressions List is tracked or maintained This Suppressions List functionality is not covered in any of the Lever on boarding training with new clients This Suppressions List is not described anywhere in the Lever HELP documentation This Suppressions List is not accessible to our Lever Admins Why would any legitimate ATS company build such terrible gestapo like censorship into the bones of their product? We are still scratching our heads on this question, while we try to undo the damage that was caused

Alex
Talent Acquisition Manager (Canada)
Logiciels, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Lever for the Win!

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : Overall switching to Lever has made our TA Team more efficient and we couldn't be happier!

Avantages :

Lever is a fantastic ATS and very easy to use. We love use automations to automate some of our manual tasks, it's very easy to set up interviews with Lever's interface. The many integrations help speed up our onboarding process as well! Implementation was a breeze, [sensitive content hidden] was a great implementation manager and was working along side me the whole way.

Inconvénients :

Lever has a feature to book phone screens which is convenient but doesn't let you add buffer time between calls. I'm hoping they add this feature in a recent update.

Neha
Senior People Ops Advisor (Australie)
Logiciels, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Smooth ATS & Recruitment Software

5,0 il y a 4 mois

Avantages :

Easy to set up User friendly Integrates with good HRIS systems

Inconvénients :

Perhaps customer service could be better. It;s not a concern but something that they can improve a bit