Description de Scoro

Scoro est une solution de gestion d'entreprise et de projet de bout en bout. Elle permet aux services professionnels et créatifs de contrôler l'ensemble de leur flux de travail à partir d'un seul endroit.
Outre les fonctionnalités de gestion de projet, Scoro propose des outils de gestion d'entreprise : la planification et le suivi du travail et des tâches, la collaboration, la base de données de contacts et le CRM (Customer Relationship Management), les devis et la facturation, le reporting avancé, les tableaux de bord en temps réel, etc. Inscrivez-vous à la version d'essai gratuite de 14 jours pour en savoir plus.

Qui utilise Scoro ?

Les entreprises en quête d'une solution pour centraliser la gestion des projets, du temps, des ventes, des finances et du reporting.

Où peut-on déployer Scoro ?

Cloud, SaaS, web, Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos de l'éditeur

  • Scoro
  • Situé à Tallinn, Estonie
  • Fondé en 2013
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Albanie, Allemagne, Andorre, Argentine, Australie et 52 autres

Langues

allemand, anglais, espagnol, estonien, français et 2 autres

Scoro - Prix

À partir de :

26,00 $US/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Non, pas de version gratuite

Scoro n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Scoro est disponible à partir de 26,00 $US/mois.

Plans de tarification obtenez un essai gratuit

À propos de l'éditeur

  • Scoro
  • Situé à Tallinn, Estonie
  • Fondé en 2013
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Albanie, Allemagne, Andorre, Argentine, Australie et 52 autres

Langues

allemand, anglais, espagnol, estonien, français et 2 autres

Scoro en vidéos et en images

Scoro Logiciel - 1
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Vidéo de Scoro
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Fonctionnalités - Scoro

  • Accès et contrôle à distance
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Automatisation des processus métiers
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Calculs des prix et des coûts
  • Champs personnalisables
  • Configurateur de produits
  • Configuration des workflows
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création des factures
  • Devis
  • Devis automatisé
  • Définition des priorités
  • Estimation
  • Facturation
  • Facturation en ligne
  • Factures personnalisables
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de projets
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des commandes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des idées
  • Gestion des leads
  • Gestion des modèles
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion des réunions
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Gestion financière
  • Génération d'offres
  • Histogramme
  • Historique des factures
  • Icônes et codes en couleur
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Marquage
  • Mesure des performances
  • Modèles personnalisables
  • Notes et commentaires
  • Outils de collaboration
  • Partage des fichiers
  • Planification de projet
  • Planification de projets
  • Planification et programmation de projets
  • Portail client
  • Programmation des tâches
  • Qualification de leads
  • Rappels
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Reporting et suivi de projet
  • Segmentation
  • Sprint planning
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de la dépendance
  • Suivi de la progression
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des interactions
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Système de calendrier et de rappel
  • Tableau de bord
  • Tableau kanban
  • Visualisation

Alternatives à Scoro

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Planification des ressources alimenté par AI et Gestion de projets. Interaction entre votre personnel, vos projets et vos profits.
Plateforme de suivi du temps alloué aux projets basée sur le cloud conçue pour obtenir des informations instantanées sur les heures facturables, les ressources, les clients, les projets et la facturation En savoir plus sur Replicon
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Planifier, suivre et collaborer grâce à l'application de gestion de projet préférée de plus d'un million d'utilisateurs En savoir plus sur Zoho Projects
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Plateforme d'opérations de services la plus flexible, puissante et automatisée pour les entreprises de services, Accelo vous aide à garder le contrôle.
Furious est une solution complète et intuitive pour gérer et contrôler vos équipes, votre agence conseil, votre société de services ou votre start-up. En savoir plus sur FURIOUS

Avis sur Scoro

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
68%
4
28%
3
3%
1
1%
Roman Z.
Roman Z.
Senior Consultant: Operations management and Lean (Estonie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Conseil en gestion
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

One of very few that receive all 5 star!

5 il y a 5 ans

Commentaires : Ready day 1 to automate our business processes, both main that bring money in and supportive , eg reminders for unpaid bills; time tracking, labor cost tracking, calendar oversight vs resource, mobile phone usage, integration with other platforms.

Avantages :

Very well-thought interconnected "modules" of the system: all main functions any company would need are all present. I like a lot visualization of dashboard, re-usability of filters and views, ability to click on anything you see and being redirected directly onto another part of Scoro where you can do more work in what you clicked on. Also comfortable to use with smalls screen devices as interface is restructured and you still see all your data but in an optimised screens - very handy for smartphones.

Inconvénients :

just 2 things come to my mind after extensive use for 1+ year. 1. Absence of contacts synchronization with gmail - really annoys. 2. sales pipeline does not track time when status of quote was changed, so no way to know how long did quote spend in each status, eg. time from contact to deal closed is 4 weeks, from them 1 week for quote preparation, 2 weeks for customer feedback etc.

Gabriele B.
Head of Sales (Norvège)
Textile, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great tool to manage our sales process and follow internal projects

5 il y a 5 mois

Commentaires : Scoro has an awesome onboarding & support team, I've witnessed firsthand how on top of everything they are and how easy it is to get ahold of help if I'm working on a new workflow and have a question about the best way to do it. Scoro's Dashboards are the key to my sales team's performance and I love the level of transparency we have in the team due to numerous ways to delegate and track work!

Avantages :

Best part of Scoro is how comprehensive it is to use it. We record every single step from capturing a lead to making an order, recording the qualifying process, thorough information about the client and their needs, communication, and every step that our team needs to do to convert the lead. Tracking communication and different initiatives allows me to track every single important KPI on my team's list and have transparency in where every team member needs to improve, helps to find concerning parts that need fixing. I love the Dashboard.

Inconvénients :

As we're a manufacturing company, we, unfortunately, can't use the invoicing part of Scoro, which is a bummer, because we lack the warehouse functionality. If we were providing services rather than products, I'd love that for us.

Alternatives envisagées : ClickUp

Pourquoi choisir Scoro : Salesforce has a huge price and we don't need majority of the functionality, it lacks in tracking projects, doesn't connect that part of our business to sales.

Logiciel antérieur : Salesforce Sales Cloud

Pourquoi passer à Scoro : Scoro has way more features and better UI.

Raimonds S.
Raimonds S.
Country Manager (Lettonie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Matériaux de construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

CRM system

3 il y a 4 ans

Commentaires : First of all, it is project control and ability to see the future market potential. This tool first of all was meant to be as helping tool fore sales persons but it is also good tool for budgeting and future planning by segments and customer groups. It also helps us to keep up with our customers.

Avantages :

Before I found Scoro I already had experience with couple other CRM softweres and Scoro was the one which allow me to develop this CRM according to my needs. Besides my company was one of the first customers of Scoro so I was able not only see how it was in begining but also how Scoro was developing constantly to become one of the most "easy to work with" systems to improve daily sales. The most what I like about Scoro from early beggining was that it does not force You to use something standartized but allow You to organize it according Your needs and daily processes. This CRM system allows me to solve different important issues to improve my project control and sales overall. After my suggestion this CRM was implemented not only by other sister companies but also by several partners of our company and are established as really helpful tool to conduct projects and also help sales personal to improve their abilities and skills.

Inconvénients :

As a new developing system no always all my wishes can be implemented by 100% but it is sort of understandable.

Katy T.
Payment Specialist (Singapour)
Services financiers, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Helps us improve synergy and increase productivity

5 il y a 2 mois

Avantages :

The setup is easy and Scoro offers a lot of room for customization ,you can tailor it to operate in a way that works for you .Tasks assignment is well definite and there is ample room for additional notes that ensure no important data gets lost . Scoro is probably the best project management program for financial services because of how well it processes receipts .

Inconvénients :

Linking reports to our CRM leads to crashes from time to time .I am unsure if this is an issue with Scoro or us .The integration with Xero is very useful but also buggy and syncing up data takes longer than ideal . Not all the widgets can operate with each other and require tinkering .

Glen H.
Project Manager (Australie)
Divertissement, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Well designed software with excellent customer support

5 l’année dernière

Commentaires : Scoro has become an integral part of the management of our customers, opportunities, jobs and reporting. The customer support is second to none. Our only issue is the cost per seat and license flexibility, making it unattractive to bring occasional users who might only use one or two features on board.

Avantages :

The web interface is really well designed and easy to use. Customer support is the best I have experienced from any supplier. Updates are regular with real, valuable functionality added in each update.

Inconvénients :

The custom PDF template module for Quotes, Purchase Orders and Invoices is quite limited. The phone/table app is much less useful than the web version. The cost per user is very high which discourages us from bringing our whole organisation on board.

Alternatives envisagées : Zoho Projects, Harvest, Replicon et Forecast

Pourquoi choisir Scoro : Cost of maintaining bespoke solution

Logiciel antérieur : Claris FileMaker

Pourquoi passer à Scoro : Project-central model, excellent quoting and pipeline management, and good task management.