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Description de ChartLogic EHR

ChartLogic, Inc. propose une suite complète pour les dossiers médicaux partagés en ambulatoire, notamment des dossiers médicaux informatisés, la gestion de cabinet, la gestion du cycle des revenus, la prescription électronique, le portail patient, etc. Bien que ChartLogic inclut des centaines de fonctionnalités distinctes, la solution se distingue par l'expérience graphique globale : vraiment facile, incroyablement flexible et super rapide. Vous pouvez produire une note complète en moins de 90 secondes. Littéralement. Outre les soins de santé primaires, l'éditeur répond aux besoins des spécialités chirurgicales et autres domaines médicaux complexes.

Qui utilise ChartLogic EHR ?

Cabinets médicaux privés à l'échelle nationale. L'éditeur répond aux besoins des spécialités chirurgicales et autres spécialités complexes, en plus des soins de santé primaires.

ChartLogic EHR ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ChartLogic EHR

ChartLogic EHR

3,8 (64)
149,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
73
1
3,9 (64)
3,4 (64)
3,7 (64)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
125,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
89
2
4,0 (1 258)
3,6 (1 258)
3,7 (1 258)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à ChartLogic EHR

Tebra
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des dossiers patients
Planification des rendez-vous
Helix
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Qualifacts Insync
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des réclamations
Graphiques
DrChrono
Fonctionnalités les mieux notées
Conformité pour le secteur médical
Dossier médical informatisé et partagé
Gestion des dossiers patients
RXNT
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Facturation
Prescription électronique
Nexus EHR
Fonctionnalités les mieux notées
Graphiques
Interopérabilité clinique
Prescription électronique
MedEZ
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
AZZLY Rize
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Graphiques
Pour la santé comportementale/mentale
iCare
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Graphiques
Planification des rendez-vous

Avis sur ChartLogic EHR

Note moyenne

Note globale
3,8
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
3,7
Fonctionnalités
3,7
Rapport qualité-prix
3,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
31%
4
41%
3
11%
2
5%
1
13%
Ingrid
Ingrid
Insurance Doctor (Argentine)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Assurance, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great platform for insurance doctors, doctors, and patients alike.

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : I am checking electronic health records as well as existing prescription information to determine whether a customer qualifies for procedure coverage as well as if the procedure is safe given current prescription medication that the customer is using.

Avantages :

I can double check every health related patient information in here to approve procedure payments, thanks to our doctors sharing this info with us via CL.

Inconvénients :

Some features and information take a while to update on the server side. Because of this sometimes I have to wait longer than usual for what I need.

John
Owner, physician (É.-U.)
Cabinets médicaux, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Great EMR

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : EHR/E-prescribing.

Avantages :

Ease of use. Easy to customize templates. Worked with other EMRs and you are not allowed to custimize templates of office notes or progress notes. Can custimize Folders for scanned documents. Speech is good, not perfect, but saves my wrists from typing as the other EMRs had. Speech commands make adding text/Template text to notes easy. I use the messages to send notes to other staff and use it as a reminder to me by sending messages to myself in the future. The best part is their customer service. Spot on. Read a few bad reviews. Let me tell you, they never dealt with an EMR with bad service before.

Inconvénients :

Wish the patient portal was more user friendly, could allow patients to make appointments, request refills. A mobile version would be helpful to me also - in that I might be able to use it as a way to securely communicate with patients. The direct mail systems still has problems. I can't view xml files.

Ashley
podiatrist (É.-U.)
Cabinets médicaux, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

The system does not work

1,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : I am having a very negative experience with technical support right now. They did not take Change Healthcare crash seriously and never fixed the system. They are not knowledgeable and not able to answer basic questions regarding their system. It is difficult to move from one level of support to the next, and higher levels don't do much either even if you manage to get a hold of them. You are essentially on your own when it comes to technical support .

Avantages :

When I first purchased the system and it was actually working, I liked the price of it. The EMR part had many bugs and the billing counterpart was not intuitive and very difficult to use, but the low monthly fee made it bearable. Then Change Healthcare crashed and more than 3 months later, I am still not able to submit the claims through Chart Logic. There is nothing I like about it right now.

Inconvénients :

Right now I am not able to submit claims because the system never got fixed after Change Healthcare crashed. When the billing system was functioning, the part that I liked least was the fact that scheduling has to be done on the billing software which is not available online, and the charting has to be one in the EMR which is available online. I have a mobile practice and it's essential for me to be able to adjust the schedule as I go, which is impossible with this system. The fact that scheduling is not done from EMR was not revealed during demo or at any point. I learned it during onboarding. The EMR part also constantly glitches. Not all template formats are supported.

Elly
Clinical Dietitian
Cabinets médicaux, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

User friendly and adaptable to the clinician's needs for the practice

4,0 il y a 7 ans

Commentaires : I am interested in the new developments including the ability to use apps and patient portals. I would like to see more integrating of schedules, lab results, and faxes. Looking forward to the future of what Chartlogics may have to offer in this regards.

Avantages :

I love how I can create templates with ease and input handouts and easily attach documents into the patient's charts. It's also very organized with the patient's health records divided into appropriate sections (encounter notes,labs, med history, etc.)

Inconvénients :

The software takes time to load pages which sometimes makes charting inefficient. Also, the new scheduler is more complex. I still prefer the older version as it has all that I need and looks more simple and easy on the eyes.

Genevieve
Office Manager (É.-U.)
Cabinets médicaux, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Poor Customer Service

4,0 il y a 5 ans

Avantages :

The doctor and techs like the usability of the software. Unfortunately, even upon specifically asking, the company does not notify us of changes we will experience and issues that may occur when updates are installed. When they are reported, tickets are opened and nothing is ever done to resolve the problems... we have to learn to deal with them. Our IT department has never had any issues coordinating the requirements for the updates.

Inconvénients :

Lack of promised follow-up, poor customer service and tickets not even being opened when requested (although, even when a ticket is issued, they are not addressed/resolved).