17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Lighthouse 360

Lighthouse 360 fournit des modes de communication automatisés avec les patients qui permettent aux cabinets dentaires de gagner du temps et de remplir leur carnet de rendez-vous. Conçu spécifiquement pour les dentistes, ce logiciel primé automatise vos tâches quotidiennes les plus répétitives, notamment les confirmations de rendez-vous, les rappels de rendez-vous, les examens des patients, etc. Lighthouse 360 a remporté trois fois de suite le Townie Choice Award et a été élu "meilleur produit" par le Dental product Shopper. Vous pouvez demander une démo gratuite.

Qui utilise Lighthouse 360 ?

Conçue pour les petites et grandes entreprises du secteur dentaire, cette solution cloud permet de gérer le fonctionnement du cabinet et la communication avec les patients.

Lighthouse 360 Logiciel - 1
Lighthouse 360 Logiciel - 2

Lighthouse 360 ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Lighthouse 360

Lighthouse 360

4,1 (37)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
17
3
4,3 (37)
3,6 (37)
4,0 (37)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
329,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
93
Intégrations introuvables
3,9 (232)
3,5 (232)
3,5 (232)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Lighthouse 360

Solutionreach
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmations et rappels
Messagerie
Rappels
Mango
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Rapports d'incidents
Suivi de la conformité
Weave
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmations et rappels
Conforme HIPAA
Notifications en temps réel
Pabau
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers patients
Gestion des rendez-vous
Planification des patients
vcita
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmations et rappels
Réservation en ligne
Synchronisation du calendrier
Medesk
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmations et rappels
Gestion des rendez-vous
Réservation en ligne
Nextech EHR & PM
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des dossiers patients
Prescription électronique
Healee
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Planification des rendez-vous
À des fins médicales
PetsApp
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Messagerie
Traitement des paiements

Avis sur Lighthouse 360

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,0
Fonctionnalités
3,8
Rapport qualité-prix
3,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
46%
4
30%
3
14%
2
5%
1
5%
Amy
Office Manager (É.-U.)
Cabinets médicaux, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Best program EVER

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Absolutely loved everything about it. It was very easy to manage and navigate through. We noticed a decrease in no show appointments since the patients would receive last minute reminders of their appointments. Our office had Lighthouse360 for several years and never once had a problem. A little less than a year ago we switched to another program as they offered a little bit of a cheaper price. Biggest mistake we have ever made.

Avantages :

The program was so easy to use and manage. So many of our patients raved about the text messaging communication and the reminders. We could group patients and send a specific text or e-mail to them. Lighthouse provided a list of patients who were overdue for their routine cleanings and would also send them reminders. It was such a time savor and "patient pleaser".

Inconvénients :

Honestly can not even think of one complaint.

Jennifer
Director of Operations (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great communication tool

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Cancelling appointments due to employee illness or inclement weather is SUCH a breeze, it takes me maybe 10 minutes to clear the day. Lighthouse will even call patients without an email or cell phone!!

Avantages :

Two-way texting is absolutely a plus! When trying to fill our schedule, we don't even have to pick up the phone!

Inconvénients :

Sometimes it doesn't sync in the time frame they say it does. It's supposed to sync every 10 minutes but I've implemented changes that haven't shown up until an hour later before.

Hannah
Social Media Specialist (R.-U.)
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Lighthouse 360 Was Disappointing and Dangerous for Our Practice

2,0 il y a 6 mois

Commentaires : Overall I didn't like Lighthouse 360, we needed something HIPPA compliant for sending texts but I wish we had started with a different software as this one caused constant frustration and reaching out to customer support, which was difficult to get ahold of.

Avantages :

I did appreciate the ability to text message patients quickly and securely. This was very useful. Also, being able to check the schedule remotely from home was helpful.

Inconvénients :

The software was constantly crashing and wouldn't let me access the pages. I would have to clear my cache every time I used it. Multiple times the account would go out of sync, which would send out appointment reminders to patients who had canceled or rescheduled, leaving them upset and confused. Email campaigns are very limited in UX/UI and need improving.

Aubri
Office Manager (É.-U.)
Cabinets médicaux, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Game Changer

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Our office switched from a postcard based recall system to lighthouse 360. Our schedule is full and communication is a breeze

Avantages :

So easy to implement into our practice. Very easy to navigate... makes our jobs so much easier so we can focus on other tasks

Inconvénients :

Can be slow or glitchy at times. In the last 2 years, have had the software go down about 5 times.

Julie
Dental Office Optimizer (É.-U.)
Formation professionnelle et coaching, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great options not found with other companies!

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : Happy clients! I really like all aspects of the software! I have reviewed many software programs that are in the same category and this is by far the best I have seen. I like that it was designed by a dentist. I have been a fan since it was first created. The competitors can't hold a candle to this software. I recommend it to all the dental clients I work with. Their postcards are beautiful, bright and high quality glossy paper. You will not be disappointed, be sure to utilize it to it's fullest potential!

Avantages :

Love how easy it is to customize their services to meet the needs of my dental offices, like having LH360 email the office on the day the patient is due, if they are not scheduled, so our office a personally call them. Patients really feel cared for and appreciated! They are impressed that we are not letting them slip through the cracks!